Muddi dag for dag
Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 07:25

....nej, bare rolig, I slipper for daglige rapporter om hendes gøren og laden
..

Dyrlægen mente i går, da jeg hentede antibiotika, at bare fordi hendes
temperatur var faldet, betød det ikke noget, den kunne godt svinge.

Her til morgen, efter 1 dag på penicillin, er hendes temp. NORMAL. Startede
på 41. Kan jeg ikke synes det er bare lidt godt, eller hvad?

:Pia

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-08-03 07:52

Jo det vil jeg mene, vi holder poterne krydsede

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Nina Sørensen

Dato : 07-08-03 08:31

> [...]
>
> Her til morgen, efter 1 dag på penicillin, er hendes temp. NORMAL. Startede
> på 41. Kan jeg ikke synes det er bare lidt godt, eller hvad?

Sorry, jeg har været temmelig offline på det sidste. Hvad er der med
Muddi? ...er slet ikke med ...
Du kan eventuelt sende privat .....

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 08:46

"Nina Sørensen" <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> wrote in message

> Sorry, jeg har været temmelig offline på det sidste. Hvad er der med
> Muddi? ...er slet ikke med ...

Muddi er gennem ca. 1½ måned blevet mere rund om maven - jeg har tænkt:
neutralisation + 17 daglige måltider + mus = rundbolleform.

Men jeg har alligevel syntes på det sidste, hendes mave var meget boldformet
og pumpet. Ormekur har hun fået for nylig x 2 fordi den ene hunkat havde
kastet spoleorm op. Så jeg tog hende med da Molly skulle have taget røntgen
i tirsdags. Resultat: 41 i feber og en dyrlæge der mumlede FIP.

citat:

Sygdommen kan opdeles i to former. En tør og en våd FIP.
Den tørre form opdager ejeren som regel ikke, fordi kattens udseende ikke er
forandret i modsætning til den våde form, hvor kattens bugomfang kan være
forøget. Der ses feber, ophørt ædelyst, slingerhed og balanceforstyrrelser.
Vejtrækningen kan være anderledes end normalt.

Ved den tørre form kan katten have betændte øjne, ligesom nervelammelse er
hyppigt forekommende.
Ved den våde form kan bughulen være fyldt med væske, ligesom brysthulen kan
indeholde væske, hvilket medførerer en besværet vejrtrækning.

Bugomfang: ja

feber: ja

ophørt ædelyst: nej

slingerhed: nej

anderledes vejrtrækning: nej

betændte øjne: nej

nervelammelse: nej

Væske kan trækkes ud fra bughulen til undersøgelse: nej

Konklusion?

:Pia

Fra : Ragna

Dato : 07-08-03 09:09

Pia J. skrev:

>Konklusion?

Det lyder bestemt godt, at temperaturen er normal i dag til morgen.
Faktisk har hun jo ikke mange symptomer på FIP.
I har vel udelukket forstoppelse?

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 09:21

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message

> Det lyder bestemt godt, at temperaturen er normal i dag til morgen.
> Faktisk har hun jo ikke mange symptomer på FIP.
> I har vel udelukket forstoppelse?

Jeg har da set hende gå på potten, selvom hun ikke så ofte gør det inde. Men
jeg vil spørge dyrlægen, om det kan være noget med tarmsystemet.

:Pia

Fra : Nina Sørensen

Dato : 07-08-03 09:20

> Væske kan trækkes ud fra bughulen til undersøgelse: nej
>
> Konklusion?
>
> :Pia

Lad dig ikke spise af med en FIP-diagnose, uden sygdommen direkte er
påvist.

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 09:28

> Lad dig ikke spise af med en FIP-diagnose, uden sygdommen direkte er
> påvist.

Nej, det var også derfor jeg bad om antibiotika. Og dyrlægen indrømmede
blankt, at et titertal ikke viste noget som helst, og at man ikke engang kan
kende de forskellige coronavira fra hinanden i et mikroskop. Han lød bare
ikke som om, han havde andre forslag. Så jeg skulle holde øje med hendes
mave, om den blev større og om hun blev spids over ryggen. Det han kunne
tilbyde var en FIP test med 3 ugers mellemrum, så man kunne se, om tallet
steg.

:Pia

Fra : Jynis

Dato : 08-08-03 08:51

> [...]
>
> betændte øjne: nej
>
> nervelammelse: nej
>
> Væske kan trækkes ud fra bughulen til undersøgelse: nej

Da min svigerfar for mange år siden stoppede med at have køer , begyndte
hans katte et se ligesådan ud. De fik komælk så længe der var køer. Derefter
fik de kattemad og vand , rester fra køkkenet som altid.Dyrlægen kaldte det
bare kattesyge. Dem der var værst ramt , skød han. Det blev aldrig helt
udrydet.
Da min svoger for snart 10 år siden overtog gården , blev alle kattene
aflivet. Slut med syge katte.
Siden har jeg ofte tænkt på hvad det egentlig var for en sygdom.
Vil du ikke nok fortælle noget mere om den stakkels Muddi , når der kommer
noget nyt.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-08-03 15:04

In article <3f31f0ce$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> Her til morgen, efter 1 dag på penicillin, er hendes temp. NORMAL. Startede
> på 41. Kan jeg ikke synes det er bare lidt godt, eller hvad?

Hej Pia

Det lyder da som om det virker, synes jeg
Vi krydser fingre, tæer og poter også for Muddi - den lille hjælpeånd

Fra : Pia J

Dato : 08-08-03 23:47

3. dag på antibiotika og temperaturen holder sig nede på normal. Havde en
gæst her til aften og Muddi kom for første gang i lang tid ind og skulle
nusse i sofaen og hilse på den fremmede oven i købet! Bagefter knoklede hun
rundt i hele stuen og legede med sig selv, en mus og et tæppe. Og hendes
hilse-kurre-lyd er også kommet tilbage.

:Pia

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-08-03 07:10

Hej Pia

Det lyder bare skønt, kan du se/mærke nogen
forskel på hendes mave ?

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : maz

Dato : 09-08-03 08:35

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message
> [...]
hun
> rundt i hele stuen og legede med sig selv, en mus og et tæppe. Og hendes

Lad os håbe det holder og går den rigtige vej

Umiddelbart ville jeg også mene, at det nok skyldes lidt overvægt, måske.
Zeus havde også en oppumpet mave, der var rund og hård, da jeg fik him.
Dyrlægen sagde det skyldtes overvægt (400 gr. - han vejede da 4,5 kg). Jeg
skiftede foder, gav kattemalt, aktiverede ham noget mere, og så forsvandt
"kugleformen" og hårdheden.....så det kan godt være vægten (Muddi har jo
også fordoblet sin vægt - måske hun vejer for meget nu?)
Håber, at det bare er en "lille" infektion og lidt overvægt....

Krydser fingre for Muddi,
Maria

Fra : Kate

Dato : 09-08-03 18:33

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Og hendes
> hilse-kurre-lyd er også kommet tilbage.

Dejligt at det går fremad med Muddi. Håber hun bliver helt rask, det
ville da være hamrende uretfærdigt andet.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer