Besat af mad
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-08-03 17:59

Hej alle

Jeg har en hunkat der blev parret i slutningen af maj måned. Desværre fik
hun i kampens hede et bidsår og måtte indlægges og havde fjernet bylden kun
få dage efter. Om hun ikke var blevet drægtig eller de små gik til grunde,
ved jeg jo ikke.
Siden har hun ikke været i løbetid.

Det er sådan ca. nu hun skulle have haft killinger. Og der er altså noget
galt med hende. Hun er total besat af mad. Spiser hver 5-10 minut uafbrudt.
Og bare jeg eller en af de andre katte nærmer sig køkkenet eller
badeværelset hvor skålene står, kommer hun stormende og kaster sig frådende
over maden. Æder æder ... går lidt, kommer tilbage æder æder drikker... går
lidt. Kommer tilbage og ÆDER ÆDER ÆDER.

Det er på trods af at der altid er mad i skålene her i huset. Specielt hvis
der har været lukket af til en af de 3 foderpladser går hun agurk og kaster
sig over det, så snart der bliver adgang.

Udover madtrangen så virker hun frisk nok. Kælen og kunne godt ligne en der
var på vej i løbetid igen. Hun er 14 måneder nu, og det er selvfølgelig her
hvor jeg før har set MCO tage et ekstra gro-trip. Synes bare ikke det plejer
at være sådan her.

Nogle der har et godt bud på den her overdrevne trang til mad? eventuelt har
oplevet noget lignende? hormoner? underlivsbetændelse? solstik? vil være
gravko når hun bliver voksen?

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-08-03 19:16

Jeg har hørt at hunde og katte kan være indbilske gravide. De laver rede,
spiser mere og opfører sig ellers som et gravid dyr ville gøre. Måske det er
derfor hun spiser meget, hun tror simpelthen hun har killinger i maven og
skal spise mere. Ved det ikke, bare et forslag.

Hilsen Linda

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 07:21

Det her er ikke svar på dit spørgsmål, men jeg har tit undret mig over, at
man parrer katte før de er udvokset, hvor man jo med hunde absolut helst
skal vente til de er 2 år. På andre områder er kattene jo senere udviklet
end hunde, man tager dem fra senere, de bliver ofte ældre...

Men jeg går ud fra, at man ved, deres vækst ikke skades af at producere
babyer.

Orm har hun jo nok ikke... Så længe hun ikke vokser de forkerte steder, mon
det så ikke bare er et gro-flip? Jeg troede jo også bare Muddi var ved at
blive buttet fordi hun spiste 17 gange om dagen OG hver gang hun var blevet
nusset. OG hun er vokset, der er snart ikke meget forskel på hende og Mivs!
Da hun kom var hun ikke større end en 4 mdr. killing. Men man kan tydeligt
mærke på hendes bug, at det ikke er fedme :(

Har du nye billeder snart?

:Pia

Fra : Nina Sørensen

Dato : 07-08-03 08:28

> [...]
> skal vente til de er 2 år. På andre områder er kattene jo senere udviklet
> end hunde, man tager dem fra senere, de bliver ofte ældre...

Ja, med katte er det ikke knoglebygningen man tager hensyn til, men
fertiliteten.
2-3 ordentlige løbetid er fint.

> Men jeg går ud fra, at man ved, deres vækst ikke skades af at producere
> babyer.

En mco gror jo ret lææææææænge. Ved ikke hvad man kan sammenligne med i
hundeverden.

> [...]
> Da hun kom var hun ikke større end en 4 mdr. killing. Men man kan tydeligt
> mærke på hendes bug, at det ikke er fedme :(

Er hun sløj?

> Har du nye billeder snart?

ja det har jeg faktisk skal nok sende dem til dig )

Der er Chili med Ymerdrys

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 08:38

"Nina Sørensen" <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> wrote in message

> Er hun sløj?

Nej, men hun har nok en slags bughindebetændelse, det ligner bare ikke FIP,
for hun har ingen symptomer ud over spændt mave og feber. Feberen havde jeg
endda ikke opdaget, så hun har gået med det over en måned. Hvis ikke
antibiotika virker, så har dyrlægen allerede givet op......... :(

Ellers er hun som hun plejer, bare en anelse mindre kælen (jeg har fået mine
lår tilbage)

:Pia

Fra : Nina Sørensen

Dato : 07-08-03 09:02

> [...]
> endda ikke opdaget, så hun har gået med det over en måned. Hvis ikke
> antibiotika virker, så har dyrlægen allerede givet op......... :(

Hmmm... vi har da vist før talt om din dyrlæge.. har vi ikke?

Giv ikke op selvom han måske gør. Vi må finde en mere kompetent så. En
diagnose skal der stilles.

> Ellers er hun som hun plejer, bare en anelse mindre kælen (jeg har fået mine
> lår tilbage)

Katte der ikke er på dupperne er lidt mere tilbagetrukne.
Men de er seje, så selvom de egentlig ser okay ud, så kan de faktisk
godt være rigtig sløje.

Krydser fingre.

Nina

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 09:19

> Hmmm... vi har da vist før talt om din dyrlæge.. har vi ikke?
>
> Giv ikke op selvom han måske gør. Vi må finde en mere kompetent så. En
> diagnose skal der stilles.

Der er flere dyrlæger tilknyttet klinikken, med hver deres specialer, dette
var en jeg ikke har prøvet før. Men de er nu ret kendte for at være gode,
grundige og uptodate. Men man mister nok en del sentimentalitet i det job?

Men der er en vis tendens til at opgive hurtigere med katte synes jeg. Det
er da fint og yndigt med nye killinger når de gamle er slidt op, men sådan
fungerer jeg bare ikke.

Jeg vil måske heller ikke sige at han opgav - mere at han luftede tanken, at
man ikke for enhver pris skal hale kræet gennem lange behandlinger, hvor
dyret har det rigtig dårligt, hvis der ikke er udsigt til helbredelse
alligevel.

:Pia

Fra : Nina Sørensen

Dato : 07-08-03 10:13

> [...]
> man ikke for enhver pris skal hale kræet gennem lange behandlinger, hvor
> dyret har det rigtig dårligt, hvis der ikke er udsigt til helbredelse

og det har han selvfølgelig ret i. Men man skal jo også prøve.

Nina

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 10:20

> og det har han selvfølgelig ret i. Men man skal jo også prøve.
>
> Nina

Jeg har altid følt at der var en "mening" med Muddi. Sig bare jeg er
tosset - men det er som om hun er min lille hjælper og passer på os. Hvad
var det man kaldte heksenes kæledyr?

Sjovt nok, i den periode hun har rendt med det her i maven, har vi haft
alverdens ulykker og uheld herhjemme!!! <G> Hun har vel ikke haft overskud
til at klare det hele.

Spøg til side - det føles ikke, som om jeg skal give op endnu. Så er det
hele spildt.

:Pia

Fra : Nina Sørensen

Dato : 07-08-03 11:31

> [...]
> til at klare det hele.
>
> Spøg til side - det føles ikke, som om jeg skal give op endnu. Så er det

Der er altid nogle der kommer tættere hjertet. Ikke at man ikke elsker
dem alle, for det gør man. Men nogle rammer bare hvor man er blødest

Ofte er det dem der bare invaderer os !!!! muddi er vist også sådan en