Et spørgsmål om valg
Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-08-03 14:53

Nu har jeg fulgt tråden "En kat i knibe" og er enig med mange men måske også
lidt uenig med andre.
Jeg syntes at det her med racekat kontra huskat er blæst helt op. Efter min
mening er det jo et spørgsmål om hvad folk gerne vil have. Fordi man har
racekat syntes man jo ikke at huskatte er grimme, dumme eller mindre værd
eller omvendt (ihverfald ikke de katteejere der huserer her). Folk tager jo
deres eget valg om det skal være racekat med eller uden stamtavle, om det
skal være hankat eller hunkat, hvid eller sort eller en ganske almindelig
huskat de kan kaste deres kærlighed til. Man har jo også et valg når man
vælger kæledyr: hund eller kat, fisk eller hamster, slange eller mus osv.
Man kan jo heller ikke være 100 % sikker på at en dreng leger med biler og
legoklodser og at piger leger med dukker. Men det håber de fleste forældre
da og det er det samme når folk vælger racekat, de håber også at de får en
kat med et særligt temperament.
Så jeg kan ærlig talt ikke se problemet i de valg folk tager.
Jeg har både racekat (næsten ægte dog UDEN stamtavle, også et valg jeg tog
da jeg kiggede efter ny kat) og en ganske almindelig huskat og jeg
eeeeeelsker dem begge lige højt.
Huskatten Teddy har sin personlighed og Cheeta har sin egen.
Det var lige noget jeg ville dele med jer andre, så må jeg jo tage de
eventuelle "klap" der så må komme

Knus Linda

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-08-03 15:15

Linda skrev
<Det var lige noget jeg ville dele med jer andre, så må jeg jo tage de
eventuelle "klap" der så må komme >

Ingen "klap" fra mig, huskatte startede min kærlighed og interesse for katte
og der har stort set
altid været en eller flere huskatte i mit liv også som
opdrætter, at jeg elsker somaliens udseende og
temperament, betyder heldigvis ikke, at jeg ikke
kan elske huskatte også, man er vel alsidig

knus fra slaven der pt. deler hjem med 4 somalier,
1 affaldskat, 1 illegal indvandre og 5 hus-hitte-katte

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Kate

Dato : 05-08-03 22:26

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> wrote in

> 1 illegal indvandre

Ahhh, hva'. Det var vel nærmere hendes mor som var illegal invandrer,
eller måske endda flygtning

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 05-08-03 18:32

Hej Linda,

Jeg vil blot lige give dig ret.

Jeg får garanteret også afvide, at det er meget forkert det, som jeg vil
skrive nu, men jeg kan umiddelbart ikke se den store forskel på racekatte og
huskatte. Selvfølgelig hvis man vil bruge dem til avl og tjene lidt penge på
dem.
Jeg har nu haft 2 dejlige huskatte, som ikke har været af nogen særlig race,
og de har været de mest søde og vidunderlige katte som jeg nogen sinde har
mødt.

For et par måneder siden hentede jeg en lille killing som heller ikke er
racekat, men hun er da noget af det mest elskelige. Hun er blød, dejlig,
smuk og kælen, hvilket de fleste racekatte også er. Jeg kan virkelig ikke
se, hvorfor racekatte skulle være så meget mere vidunderlige !!

Og jeg sætter mig meget imod, at man omtaler de små uskyldige katte, som
"overskudskatte". Findes der også "overskudsbørn" ude i verden, blot fordi,
de ikke er fra den rigtige familie.

Alle har lov til at vælge den kat, som de ønsker. Jeg er fx. ikke
interesseret i at købe en kat til flere tusind kroner når jeg kan få en
ligeså sød og kærlig kat gratis. Og jeg kunne aldrig finde på at vælger
killinger fra bare fordi min kære Pjuske ikke er en racekat. Hun skal dog
ikke have killinger, men det er af en helt anden grund.
Jeg mener ikke, at det er obligatorisk at få sin kat sterilliseret bare
fordi den er en huskat.

Håber ikke, at jeg har stødt nogle for meget, men jeg synes hele denne snak,
som tit findes herinde i nyhedsgruppen, er for meget. Folk skal have lov til
at vælge den kat, som de har lyst til ligemeget hvilke farve, størrelse
eller race/ikke race uden at blive skældt ud af diverse folk.

Mange hilsner

Tine

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-08-03 18:45

Tine skrev
<Findes der også "overskudsbørn" ude i verden, blot fordi, de ikke er fra
den rigtige familie >

Det kan en tur til et børnehjem i Rumænien eller Kina nok give dig svaret
på.

<at det er obligatorisk at få sin kat sterilliseret bare fordi den er en
huskat.>

Det er jeg enig med dig i, _alle_ katte både race
og huskatte, der ikke skal bruges til ansvarlig avl
bør neutraliseres om ikke for ens egen skyld så
for kattens skyld.

<Folk skal have lov til at vælge den kat, som de har lyst til ligemeget
hvilke farve, størrelse
eller race/ikke race uden at blive skældt ud af diverse folk. >

Absolut ja, men det gælder begge veje.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 05-08-03 18:58

Hej Tine

Jeg vil give dig ret i at diskussionen kører af sporet .. Men for mig ser
det ud som om folk ikke rigtig læser hvad de andre skriver - men læser det,
de tror, der bliver skrevet ...

Nogle tror, at diskussionen går på for eller imod racekatte.. Og at de, som
har racekatte ikke respekterer de, som har huskatte .. og omvendt .. Men
sådan er det jo slet ikke ( tror jeg ikke ... sådan læser jeg det ikke, i
hvertfald ) -- det, som nogle oppunerer imod, er at nogle mennesker har
udekatte som formerer sig i flæng, med overskudskillinger som resultat ..
Derfor bliver det anbefalet at neutralisere katte, som ikke har en fornuftig
grund til at få killinger ( = avl )

Og overskudskillinger kan lige så godt være perserkatte eller siamesere -
hvis der ikke er nogle ejere til dem !!! Som jeg forstår begrebet
overskudskilling, så er det netop katte som er I OVERSKUD !! Dvs. fx. de
mange killinger som er født i lader og baggårde, og som aldrig bliver tamme
nok til at kæle med .. Eller de killinger som i hobetal bliver aflivet på
den ene eller anden måde, fordi der ikke er ejere til dem -- og det er
fløjtende lige meget om det er huskatte eller racekatte !!!! Det virker på
mig som om folk tar' lidt fejl af diskussionen, og tror at vi mener at alle
huskatte-killinger er overskudskatte og af det dårlige .. sådan er det jo
ikke !!!

Du skriver :

> Og jeg sætter mig meget imod, at man omtaler de små uskyldige katte, som
> "overskudskatte". Findes der også "overskudsbørn" ude i verden, blot
fordi,
> de ikke er fra den rigtige familie.

Ja, jeg synes godt man kan sige, at der findes "overskudsbørn" --- ikke
fordi de kommer fra forkerte familier, men fordi de slet ikke har familier -
fordi de er tvunget til at leve på gaden og måske endda sælge sig selv til
sex i en alder af 6 -7 år, for at få noget at spise - og børn som måske
aldrig bliver voksne fordi de dør af sult eller kriminalitet .. Måske er
begrebet "overskudsbørn" lidt væmmeligt - men på sin vis kan man godt
sidestille det med overskudskillingerne .. Skæbner som er født til et usselt
liv og kun sjældent en fremtid -- det har intet med race eller familie at
gøre .. men vi kan ikke redde alle her i verden - hverken børn eller katte
... hvor gerne vi end ville ..

Hmm - det blev vist en lang smørre - og Tina - det var ikke kun til dig -
det var til hele den diskussion som har kørt i NG'en og i tråden om "kat i
knibe"

Mange hilsner fra Pia og misserne ... ( som består af 5 rundstrikkede
huskatte og 1 uægte siameser uden stamtavle .. men de er allesammen ægte
katte - ligesom alle de andre her i gruppen !!! )

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : maz

Dato : 05-08-03 19:10

"Kasper Jørgensen" > wrote in message>
> [...]
og
> huskatte. Selvfølgelig hvis man vil bruge dem til avl og tjene lidt penge

Ja, du får en respons i hvert fald. Ovenstående viser i hvert fald, at du
har en ting eller 30 at lære om katteopdræt. 90% eller mere af alle
opdrættere tjener *ikke* penge på deres opdræt - de sætter penge til hver
måned! Du aner tydeligvis ikke hvad det rent faktisk koster at være
opdrætter. Jeg gider ikke remse de mest basale udgifter op, men blot
fortælle dig, at katteopdræt er en dyr hobby,- IKKE et indbringende
økonomisk foretagende....

> [...]
> smuk og kælen, hvilket de fleste racekatte også er. Jeg kan virkelig ikke
> se, hvorfor racekatte skulle være så meget mere vidunderlige !!
Du skyder over målet! Hvem har nogensinde sagt, at racekatte er mere
vidunderlige?? Det der opponeres imod er noget helt andet: det er når
nedrige mennesker gør sit til for at udvande og smadre de enkelte unikke
racer med deres særegne træk, som seriøse mennesker og organisationer har
brugt årevis på at opbygge. Folk, som bevidst laver hybridkatte og sælger
dem som "næsten racekatte"!

> Og jeg sætter mig meget imod, at man omtaler de små uskyldige katte, som
> "overskudskatte". Findes der også "overskudsbørn" ude i verden, blot
fordi,
> de ikke er fra den rigtige familie.
Som Marianne har svaret: ja, det gør der - endda rigtig mange...Tag et kig
rundt i verden og tjek lige befolkningstilvæksten engang - vi reproducerer
os selv alt alt for hurtigt!

> [...]
> killinger fra bare fordi min kære Pjuske ikke er en racekat. Hun skal dog
> ikke have killinger, men det er af en helt anden grund.
Det behøver du heller ikke. Du skal så bare gøre dig helt klart, at vælger
du at få killinger, så er det dit *fulde* ansvar: dermed beholder du også de
killinger, som du ikke får afsat.

> Jeg mener ikke, at det er obligatorisk at få sin kat sterilliseret bare
> fordi den er en huskat.
Du har misforstået noget. Alle "os" der har racekatte neutraliserer vores
racekatte på lige fod med huskatte lige såsnart de bliver kønsmodne eller
lige efter, MEDMINDRE der er tale om egentligt opdræt og katten er avlskat.
Og enkelte vælger så at lave eet kuld killinger selv af to racerene katte
(samme race), men det er fåtallet. Og ja, enkelte lader da deres racekatte
rende fertile rundt på lige fod med huskatte, og de mennesker er mindst lige
så "slemme", som dem, der lader deres huskatte rende fertile rundt....

> [...]
> at vælge den kat, som de har lyst til ligemeget hvilke farve, størrelse
> eller race/ikke race uden at blive skældt ud af diverse folk.
Selvfølgelig skal man da det. Og ingen skælder ud, hvadenten man vil have
huskat eller racekat. Det, der opponeres imod er, at killingekøbere ved
køb/foræring af hybridkatte og huskatte støtter BYB's, useriøse opdrættere,
og er med til at sikre at folk bliver VED med at lade deres katte få
killinger gang efter gang efter gang.. Læs statistikkerne og tjek
internaterne...
Så, jeg er ked af at sige det, men killingekøberne bærer MINDST lige så
meget af ansvaret som dem, der avler dem...! Og her spiller penge altså tit
en rolle - take it or leave it, men sådan er det)

Fra : Trine Piltoft

Dato : 05-08-03 22:12

> [...]
> skrive nu, men jeg kan umiddelbart ikke se den store forskel på racekatte

ALLE katte er dejlige......at jeg har valgt orientalere, er fordi racens
udseende og temperament tiltaler mig. Det gælder vist for de fleste af dem
der har racekatte, og er vist også blevet nævnt flere gange i de sidste
dages diskussioner, som jeg er kommet lidt sent ind i.

> Selvfølgelig hvis man vil bruge dem til avl og tjene lidt penge på dem.

Ha ha..........vil du se min bankbog ?- på opdrætssiden viser den vist et
kæmpe underskud og det forventer jeg at den bliver ved med. Man skal vist
være glad hvis man en enkelt gang imellem har et stort sundt og pænt kuld
hvor udgifterne balancere med indtægterne.

> Jeg har nu haft 2 dejlige huskatte, som ikke har været af nogen særlig
race,
> og de har været de mest søde og vidunderlige katte som jeg nogen sinde har
> mødt.

Og sådan skulle det gerne være for alle der vælger at dele hjem med en
(eller flere) katte.....og sådan tror og håber jeg da at de fleste føler
det - uanset om man vælger en huskat eller en racekat.

> [...]
> smuk og kælen, hvilket de fleste racekatte også er. Jeg kan virkelig ikke
> se, hvorfor racekatte skulle være så meget mere vidunderlige !!

Det er de måske ikke for dig, men for mig er orientaleren en helt
vidunderlig kat, fordi jeg har forelsket mig i deres temperament, deres
charme, deres elegante udseende, deres næsvished, deres intelligens.....ja
jeg kunne jo blive ved. Forhåbenligt betyder din killing lige så meget for
dig som mine katte gør for mig

> Og jeg sætter mig meget imod, at man omtaler de små uskyldige katte, som
> "overskudskatte". Findes der også "overskudsbørn" ude i verden, blot
fordi,
> de ikke er fra den rigtige familie.

Nej ikke fordi de ikke er fra den rigtige familie, men måske fordi der ingen
rigitg familie er til dem - jeg tror det er de folk herinde mener med
overskudskatte. Det er måske et lidt forkert ord, men faktum er at der rundt
omkring er en helt masse katte som mangler et hjem, og at der hvert år
aflives en masse katte rundt omkring på internaterne. Det er frygteligt
trist at det behøver at være sådan, når det kan løses ved en simpel
operation så der ikke bringes en masse uønskede killinger til verden.
Heldigvis synes jeg da at det bliver mere og mere almindeligt at folk lader
deres katte sterilisere/kastrere.....men der er lang vej endnu, hvilket
diskussionen herinde også tyder på.
Jeg tror ikke nogen herinde ville oponere hvis der kom en og sagde. "Hej -
jeg ønsker at opdrætte huskatte, med alt hvad det medfører:
- finde en egnet han, der er testet fri for kendte smitsomme sygdomme, så
min hunkat ikke risikerer at blive smittet med Felv el. FIV
- beholde killingerne til de er 3 måneder
- ikke lade katten få killinger, for at aflive dem umiddelbart bagefter
- vaccinere killingerne inden de kommer ud i deres nye hjem
- fodre killingerne med kvalitetsfoder
- tage til dyrlæge med dem og moderen hvis det skulle blive nødvendigt
- sørge for at finde gode hjem til dem, hvor køberene informeres
- etc. etc.

> Alle har lov til at vælge den kat, som de ønsker.

Jamen selvfølgelig da - jeg tror da helt ærligt ikke der er en eneste
opdrætter herinde der rynker på næsen over at nogle ønsker en huskat istedet
for en racekat. Som orientalerejer og opdrætter, må jeg sørme selv ind i
mellem "stå fpor skud" pga. den race jeg har valgt, fordi folk synes de er
grimme, for tynde eller hvad de nu måtte synes, men sådan er det jo bare -
det er noget jeg må tage med, og det gør jeg gerne

> [...]
> ikke have killinger, men det er af en helt anden grund.
> Jeg mener ikke, at det er obligatorisk at få sin kat sterilliseret bare

Nej, men det BURDE være obligatorisk, at man ikke bare lader sin kat få
killinger, fordi der tilfældigvis kom en hankat forbi, og det BURDE være
obligatorisk, at man, såfremt man vælger at få killinger, sætter sig ind i
hvad det indebærer, og sørger for at skaffe gode hjem til alle killingerne.
De bugnende internater taler deres eget sprog om at dette desværre ikke er
tilfældet

> [...]
> at vælge den kat, som de har lyst til ligemeget hvilke farve, størrelse
> eller race/ikke race uden at blive skældt ud af diverse folk.

Nemlig, og må jeg så også have lov at vælge racekatte, uden at blive
beskyldt for at være en snob, ikke kunne lide huskatte og hvad der ellers er
fløjet rundt af bemærkninger i denne her debat (ved godt bemærkningerne
ikke er til mig personligt, men alligevel...........)

Mvh. hilsen
Trine - ejet af 5 dejlige orientalere, men som er opvokset med huskatte,
persere, en perserblanding, en siameser uden stamtavle m.fl.

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Kate

Dato : 05-08-03 22:32

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in

> Og jeg sætter mig meget imod, at man omtaler de små uskyldige
> katte, som "overskudskatte".

Jamen, det er jo bare et udtryk for at der er katte som ikke kan få et
hjem. Hvis der ikke var for mange katte hvorfor har vi så brug for
internatter? Og så så mange af dem?

Fra : Kate

Dato : 05-08-03 22:30

"Michael Nielsen" <michael.gnTEDDY@adslhome.dk> wrote in

> Jeg syntes at det her med racekat kontra huskat er blæst helt op.

Ja, det er det egentligt også, men desværre svarer det nu meget godt
til hvad jeg møder i min dagligdag, mere eller mindre.
To af mine katte har jeg fået gratis, to har jeg givet penge for. Helt
automatisk regner folk med at det er "striberne" jeg har fået foræret
og racekræene jeg har betalt for. Sådan forholder det sig så ikke helt.
Men pointen er at når jeg siger at jeg har givet 200 kr for Mowgli,
stribemis, så synes folk at han da var dyr, men når jeg siger at jeg
gav 1000 kr for min Somali, så synes folk, det var billigt. Hmmmm, det
forstår jeg egentligt ikke. Jeg synes jo at de er lige meget værd, også
de to som jeg har fået gratis.

Fra : Louise Hansen

Dato : 05-08-03 23:39

> [...]
> gav 1000 kr for min Somali, så synes folk, det var billigt. Hmmmm, det
> forstår jeg egentligt ikke. Jeg synes jo at de er lige meget værd, også

Hej Kate!

Jeg kan så udemærket følge din tankegang! Jeg har selv tre katte til
en samlet pengeværdi af 11.500 kr., og nøj, hvor har jeg hørt mange
gange, at det var dog en farlig formue at betale BARE for nogle KATTE,
men for mig er det ikke de penge, jeg har betalt for disse katte, der
giver dem deres sande værdi. Jeg går ikke til daglig rundt og tænker på,
at mine misser er "dyre racekatte med lange fine stamtavler", som jeg
har hørt nogen betegne racekatte - for mig er de fuldgyldige
familiemedlemmer, som jeg elsker overalt på jorden, og jeg havde hverken
elsket dem mere eller mindre, havde jeg fået dem gratis!

Jeg ved ikke, hvor alle disse underlige fordomme omkring racekatte og
for den sags skyld også huskatte stammer fra, men jeg synes, at det er
uendelig trist, at de er der! For det gælder jo slet ikke om, hvilken
SLAGS kat, man har valgt at anskaffe sig, men at man elsker denne kat og
kun giver den det bedste uanset race og oprindelse. Det er nu engang min
mening!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 06-08-03 09:24

Louise Hansen <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote in

> Jeg ved ikke, hvor alle disse underlige fordomme omkring racekatte og
> for den sags skyld også huskatte stammer fra,

Måske fordi vi mennsker i alle livets forhold er så gode til at opfinde
fordomme om hinanden. Desværre må jeg jo konstatere at uanset hvor
maget jeg prøver så sker det også at jeg tænker "hor kom det fra?" Når
jeg uden kendskab til et menneske allerede ved synet har proppet dem i
bås. Hader det.
Det bedste ville jo være hvis vi i alle livets forhold bare accepterede
hinandens valg og lod det være ved det.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-08-03 18:00

Og iøvrigt er Teddy (huskat) kastereret og Cheeta skal også under kniven om
omkring 3 mdr. Det er ikke for tidligt, vel? Hun er 16 uger nu.
Mine katte bliver ikke neutraliseret pga angsten for killinger for de kommer
ALDRIG ud. Men man ved jo aldrig om de stikker af en dag og jeg ville da
være slemt ked af at have 4-5 killinger. Næ, det vil jeg nu hellere lade jer
opdrættere stå for. I ved hvad i laver og jeg ville nok beholde de små selv,
så nej, ingen killinger her

Knus Linda

Fra : Jette Nielsen

Dato : 06-08-03 19:41

> Nu har jeg fulgt tråden 'En kat i knibe' og er enig med mange men måske også
> lidt uenig med andre.
> Jeg syntes at det her med racekat kontra huskat er blæst helt op.

Nu har jeg ikke læst tråden - men jeg har svært ved at forestille mig at
nogen i denne gruppe er mere glade for det ene end det andet. Mange har
en foretrukken race, men der er ikke nogen der ser ned på andres katte -
det er stensikkert!
Som andre også har skrevet, må der bestemt være sket en misforståelse i
den tråd.

> Huskatten Teddy har sin personlighed og Cheeta har sin egen.
> Det var lige noget jeg ville dele med jer andre, så må jeg jo tage de
> eventuelle 'klap' der så må komme

Jeg kan ikke rigtig se hvor de 'klap' skulle komme fra

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-08-03 21:26

Var måske lidt bange for om jeg måske udtalte mig om noget andre måske ikke
syntes at jeg havde forstand på. Jeg sidder jo bare her og syntes at ALLE
katte er søde og havde jeg pladsen og muligheden var der nok også mere end
to her . Shh, det må naboen ikke høre *S*. Er det egentlig normalt at
katte sover med halvåbne øjne? Kom lige til at kigge på Cheeta der allerede
har fast plads her ved siden af sin moar.

Knus Linda

Fra : Louise Hansen

Dato : 07-08-03 12:30

Er det egentlig normalt at
> katte sover med halvåbne øjne? Kom lige til at kigge på Cheeta der allerede
> har fast plads her ved siden af sin moar.

Hej Linda!

Jeg tror, at det er meget normalt, at misserne af og til sover med
øjnene halvt åbne - det har jeg da i hvert fald set mine egne katte gøre
flere gange! Nogle gange sover de også med det inderste sæt øjenlåg
lukkede, men de yderste lidt på klem, så deres øjne ser helt mælkehvide
ud...det ser næsten helt uhyggeligt ud!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-08-03 14:56

In article <3f32381e8430d@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Louise Hansen
> [...]

> flere gange! Nogle gange sover de også med det inderste sæt øjenlåg
> lukkede, men de yderste lidt på klem, så deres øjne ser helt mælkehvide

Jeg spurgte dyrlægen i sin tid da mine var små, fordi jeg var bange for
at de fremtrukne blinkhinder var tegn på at missen var syg (Ja, ja,
jeg var nybagt katteejer og havde forspist mig på kattebøger - masser
af info, der ikke var kommet rigtig på plads endnu
Dyrlægen svarede at jeg havde en kat der havde evnen til at slappe
_rigtigt_ af - og som var tryg

Fra : Louise Hansen

Dato : 07-08-03 15:26

> [...]
> af info, der ikke var kommet rigtig på plads endnu
> Dyrlægen svarede at jeg havde en kat der havde evnen til at slappe

Hi hi, nå ja, det er blinkhinder, det hedder! Det der med at løbe
til dyrlægen har jeg også prøvet...En dag fandt jeg min lille Rokki, der
dengang blot var killing, sovende i sofaen sammen med Oscar, og Oscar
slikkede ham og nærmest "bed" i ham uden, at han reagerede. Det synes
jeg, var underligt, så jeg tog ham op og kaldte på ham, men han var
totalt bevidstløs, og det tog mig mindst 30 sekunder at kalde ham til
live igen. Puha, hvor var det en forskrækkelse, så jeg styrtede fluks
ind og ringede til dyrlægen, som dog kunne berolige mig med, at han
sikkert bare havde sovet tungt. Det kan katte efter sigende godt, hvis
de er i et hjem, hvor de føler sig 100% trygge - også, så de ikke
umiddelbart er liige til at vække igen! Dyrlægen rådede mig dog til at
kigge forbi næste dag, bare sådan for en sikkerheds skyld, men som
forventet var det lille pus helt sund og rask!