HJÆLP !!!
Fra : Figaro

Dato : 03-08-03 10:04

Hejsa ..

Min ene kat Figaro, kan ikke styre sit madforbrug!! Vi har prøvet at give
maden på forskellige tidspunkter og mængder.

Til at starte med gav vi ham det hele på en gang, men vi fandt ud af at det
kunne han ikke styre. Han spiste det hele og var sulten næsten med det samme
igen selvom han fik rigeligt.

Derefter tænkte vi, at vi hellere måtte veje hans mad og give ham hen over
dagen, det er også fint nok, selvom han hele tiden plager om mad. Desuden
har han også taget godt på. Desværre blev vi også nødt til at gøre sådan med
vores anden kat, som ellers godt kunne lad sin mad stå over dagen. Figaro
vil ellers spise det hvis vi lod hans stå.

Nu er problemet så det, at vi skal til at have en lille killing og hun skal
jo have mad stående fremme hele tiden, men vi ved at så spiser Figaro hendes
mad hvis vi ikke konstant holder øje. Nogen der kan råde os til hvad vi skal
gøre??

Vi er gået tilbage til at server kattene alt deres mad på en gang, men
Figaro spiser det alt sammen, hvor efter han går over for at se om Bizkit
har spist alt sit.

Et andet spørgsmål er, hvor meget giver i en almindelig huskat, som er 45
uger, i foder om dagen ca.?

Mvh Stine

Fra : anja rasmussen

Dato : 03-08-03 12:34

> [...]
> har spist alt sit.
>
> Et andet spørgsmål er, hvor meget giver i en almindelig huskat, som er 45

Hje Stine...har lige svaret på spørgsmålet inde på dekatten...men kan da
også lige skrive her at efter jeg er gået over til dyrlægens specific
physio, har vi ikke noget mad problem mere.....min kat der er ca lige så
gammel (45 uger) får ca 50gr af det foder om dagen.....og den på 15 mdr
for det samme......jeg giver dem ca 50gr om morgnen til deling og så
igen om aftenen til deling...den ene spiser fortrinsvis om dagen den
anden om aftenen......

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-08-03 15:44

Du kan bygge en lille kasse som kun killingen kan komme ind i, og så fodrer
du den derinde

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats