Frontline og flåter
Fra : Jan Holm

Dato : 02-08-03 13:57

Hej Alle

Hvor tit skal man bruge frontline for at forebyger skodflåter.
Vi har et par katte som vasker hinanden meget, er det er problem
ifbm. frontline ?

Mvh
Jan Holm

Fra : maz

Dato : 03-08-03 17:30

"Jan Holm" > wrote in message >
> Hvor tit skal man bruge frontline for at forebyger skodflåter.
> Vi har et par katte som vasker hinanden meget, er det er problem
> ifbm. frontline ?

Frontline Pour-on-Vet gives hver 4-5 uge i perioden maj-september. Du kan
springe juli måned over iflg info på pakken.
Sørg for at Frontline gives direkte på huden (nakke og skulder). Du kan ikke
undgå at pelsen bliver lidt våd og fedtet umiddelbart efter, men det meste
skal helst på huden. Pelsen kan være fedtet op til et døgn efter. Men de
skal helst ikke vaske hinanden lige efter - det skal jo lige absorberes i
huden. Så hold dem adskilt en 3-4 timer efter givningen af Frontline, så er
der ingen problemer. Der sker ikke noget ved at de vasker pelsen, bare
størstedelen er absorberet.

Fra : Louise Hansen

Dato : 03-08-03 21:10

> Frontline Pour-on-Vet gives hver 4-5 uge i perioden maj-september. Du kan
springe juli måned over iflg info på pakken.<

Springe juli over?? Det lyder da højest besynderligt! Ja, du må
undskylde - det er altså ikke fordi, jeg beskylder dig for at lyve, slet
ikke - men ifølge "eksperterne", så skulle juli/august jo netop være
højsæsson for skovflåter. Det er derfor, at jeg må undre mig lidt over,
at netop denne måned siges at kunne udelades! Men selvfølgelig...står
det på pakken, så burde det jo egentlig passe!

Mange hilsner fra Louise!

Fra : maz

Dato : 03-08-03 22:31

"Louise Hansen" < wrote in message
> [...]
> at netop denne måned siges at kunne udelades! Men selvfølgelig...står
> det på pakken, så burde det jo egentlig passe!

Højsæsonen for flåter skulle efter sigende være maj/juni og aug/sep.....
Ja, så juli "springes" over . Det står ikke på pakningen, men jeg mener at
jeg læste det på Lægemiddelstyrelsens hjemmeside -der var nogle artikler om
behandling af skovflåter.....
Men altså, jeg har da givet min kat her midt i juli måned, og han får igen
om 5 uger, så man kan sagtens give i juli måned....

Fra : Louise Hansen

Dato : 03-08-03 23:44

> Højsæsonen for flåter skulle efter sigende være maj/juni og aug/sep.....
> Ja, så juli 'springes' over .

Aha...ja det er jo lidt andre oplysninger end dem, jeg har fået, og det
forklarer jo sagen lidt bedre! Tak for oplysningen!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jan Holm

Dato : 03-08-03 23:55

maz wrote:
> [...]
> aug/sep..... Ja, så juli "springes" over . Det står ikke på
> pakningen, men jeg mener at jeg læste det på Lægemiddelstyrelsens

Vores flåter har ikke fået internet endnu så det har de ikke læst,
og de retter sig heller ikke efter det !! Mon ikke det svinger en
del afhængig af vejret. Her fik vi den første for ca 14 dage siden,
dvs midt i juli. Ingen i maj og juni.

Må hellere smide et modem ud til de små sataner )

Mvh
Jan Holm

Fra : Louise Hansen

Dato : 04-08-03 20:03

> [...]
> dvs midt i juli. Ingen i maj og juni.
>
> Må hellere smide et modem ud til de små sataner )

Hej Jan!

Absolut underholdende indlæg! *gg* Er sikker på, at flåterne også ville
få sig et billigt grin, hvis de kunne læse - ikke mindst over, at vi så
gerne vil give dem en særlig sæsson! De små bæster burde jo nærmest føle
sig beærede, hi hi!

Fra : Doris

Dato : 04-08-03 01:38

Jeg har en opskrift der er billig : Kog l liter vand og tilsæt en dåse
romarin og rør godt i det, lad det trække et stykke tid til det er kold og
si så rosmarinen fra og tilsæt derefter en spiseskefuld hvidvins-vinaigre.
Derefter på en forstøver og sprøjt pelsen. Virker også på hunde og
mennesker.