Hvor er det uretfærdigt !
Fra : Kim Bengtsson

Dato : 31-07-03 10:06

Hej

Sidder og læser folks indlæg om at de har mistet deres kære katte og føler
utroligt meget med jer.
Jeg sidder i den fuldstændige omvendte situation, er nød til at skulle af
med mine kære katte
De er begge 2 sunde og raske katte. Men pga flytning kan jeg ikke beholde
dem. Jeg skal være ude af huset d 1/9.
Er der ikke nogen der står og mangler 2 søde og dejlige misser. ( der er en
beskrivelse i et tidligere indlæg under overskriften snøft jeg skal af med
mine 2 dejlige katte ).
Har skrevet til vildkat.dk er der nogen der har andre foreslag.
Mvh Kim

Fra : Tina

Dato : 31-07-03 11:42

"Kim Bengtsson" <kim.frydendahl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine 2 dejlige katte ).
> Har skrevet til vildkat.dk er der nogen der har andre foreslag.

Rolig, der er stadig en måned at løbe på. Vildkat.dk er et rigtig godt sted.
Min egen missedreng er fundet på den side

Internettet er ikke den eneste mulighed for at finde en ny ejer til dem.
Prøv opslag i supermarkederne, annonce i lokalavisen, forhør dig hos venner,
bekendte, naboer, arbejdskollegaer mv. om de evt. kender nogen, der vil have
dem.
En annonce på dk.marked.privat.dyr er også en mulighed. Husk så mange
oplysninger om kattene som muligt: Alder, ude eller indekatte, er de
neutraliserede og passet med dyrlæge og vaccine, racekatte eller huskatte,
hvor i landet de befinder sig, hvorfor du skal af med dem, hvordan deres
sind er, en evt. pris (skriv også, hvis de er gratis), om der følger udstyr
med osv. Jo flere oplysninger, jo større er chancen for, at folk viser
interesse

Tina

Fra : Kate

Dato : 31-07-03 12:13

"Kim Bengtsson" <kim.frydendahl@mail.dk> wrote in

> De er begge 2 sunde og raske katte. Men pga flytning kan jeg ikke
> beholde dem. Jeg skal være ude af huset d 1/9.

Har du ikke mulighed for at få nogle til at passe dem for dig en tid,
til du måske kan finde noget at bo i hvor du må have kattene med dig?
Ellers kan jeg ikke andet end at gentage hvad Tina har skrevet.
Ved godt at det er en rædselsfuld situation at stå i.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 31-07-03 13:33

> [...]
> mine 2 dejlige katte ).
> Har skrevet til vildkat.dk er der nogen der har andre foreslag.

Hej Kim.

Du er også velkommen til at sætte dine 2 misser
på Dagens Dyr's Forum ( www.dagensdyr.dk ).

Held og lykke med at finde et godt nye hjem til dem.

Venlig Hilsen Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 31-07-03 16:07

Hej

Tak for alle de gode råd, dem vil jeg følge. Har dog prøvet venner, familie
osv.
Jeg var ellers lige ved at komme af med hun katten.
Der var lige en mand og lave tilstandsrapport på huset. Ham fik hun rigtigt
charmeret. Hun var rigtigt kælen og endte med at lægge sig til at sove i
hans dokument mappe. Så han var helt solgt men havde hund, så det gik jo
ikke rigtigt.
Mvh Kim

Fra : Pia J

Dato : 31-07-03 16:24

"Kim Bengtsson" <kim.frydendahl@mail.dk> wrote in message

> hans dokument mappe. Så han var helt solgt men havde hund, så det gik jo
> ikke rigtigt.

Jeg har 4 katte og 2 store hunde - hvad er problemet? Den ældste hund var 1½
og den ældste kat 4 da de blev "sat sammen". Hunden havde ingen tidligere
erfaring med katte ud over en enkelt stirrekonkurrence med en Maine Coon han
gennem hegnet. Katten vandt. :)

:Pia

Fra : Jynis

Dato : 01-08-03 11:21

> [...]
> mine 2 dejlige katte ).
> Har skrevet til vildkat.dk er der nogen der har andre foreslag.

Hej Kim
Jeg føler skam med dig , jeg har stadig 3 af kittemissens dejlige killinger
fra d.2. maj , Dem er der heller ikke nogen der er intereseret i. De er
endda gratis. De har den fejl at de 2 er sorte og hvide og 1 er grå og
hvid, og så er de ikke "ægte".
Sommetider tænker jeg på om folk virkelig er glade for deres katte eller det
bare er et statussymbol. For mig er en kat en kat, men det er den åbenbart
ikke for alle.
Da jeg tog imod hittemissen , og hun fik killinger ,kørte der en debat her i
gruppen for og imod aflivning af killinger. Jeg skrev dengang at de
killinger jeg ikke fandt gode hjem til , ville blive aflivet. Alle var på
"nakken " af mig , for det kunne man bare ikke . Og alle fortalte at det
slet ikke var et problem at komme af med dem. Det passer bare ikke.
Nå pyt nu med det , vi har det da meget sjovt med dem aligevel .
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 03-08-03 13:55

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"nakken " af mig , for det kunne man bare ikke . Og alle fortalte at det
slet ikke var et problem at komme af med dem. Det passer bare ikke. <

Hej Jytte

Al ære og respekt for at du har taget katten og killinger til dig og ikke
valgte at aflive dem
Men jeg bryder mig ikke om den "tone" jeg synes at kunne læse i dit indlæg.
Måske er jeg nærtagende, men jeg læser det som om at folk *burde* tage dine
killinger til sig Jeg *vil* ganske enkelt ikke have andres killinger
stoppet ned i halsen - på den måde kan man blive ved og ved - og det er da
ikke rette grundlag at vælge en killing (aller andet dyr) på - at det er
synd for den - man skal da vælge dyret, fordi det tiltaler en - man skal
trods alt tilbringe mange år sammen med det!!!
Folk må lære at gae ansvar for deres (dvs. kattenes handlinger - jeg er godt
klar over, at du har gjort dit, så det er på ingen måde møntet på dig, men
på folk generelt!!!

Og jeg synes, at det er forkert, at du skriver, at de har den fejl ikke at
være ægte - hvad har det med sagen at gøre??? Jeg har racekatte, ja, men jeg
har da også haft nogle skønne huskatte!! Nu har jeg blot fundet en race, der
tiltaler mig i både temperament og udseende. Det har da intet med
statussymbol at gøre - det har noget at gøre med ,at jeg har valgt udfra at
jeg forhåbentlig skal leve længe sammen med kattene!!! Og så skal kemien
f.... være i orden!!!

--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Christina Kausmally

Dato : 02-08-03 12:41

Hej Kim og alle I andre,
jeg ved godt det ikke er nogen trøst, men der er MEGET stille for tiden
generelt.
Nu er det jo racekatte jeg har, og det er jo som regel folk der går efter
noget helt bestemt, der kontakter mig og andre m. racekatte.
Men vi kan på trods af det, alligevel mærke stilheden.
Jeg syntes det er meget typisk årstiden(desværre). Det er sommer dvs.
ferie-tid, og mange gemmer det lidt af vejen at anksaffe sig ny kat, for de
skal jo lige på camping eller...
Der plejer at komme lidt gang i den igen, når sommerferien er slut, men i
dit tilfælde kan det jo være lang tid.
Jeg håber du snart finder en løsning.

Christina Kausmally
Thami's Hellige Birmaer