Mijavvv siger han .... ( lidt lang )
Fra : Bong

Dato : 30-07-03 19:35

Hej. Jeg har lige et lille spørgsmål, hvorfor mijaver vores kat så meget.
Men først lige lidt bagrundsviden.

Vi har haft vores hun kat Sofus nu i snart et år, hun er rigtig dejligm
kælen, legesyg m.v. og vir er rigtig glade for hende. Men for ca 1½ månede
siden anskaffede vi os kat nummer to, hvilket vi har prøvet før, men hvor de
bare ikke kunne sammen. Men vi ville prøve igen for vi syntes det var synd
at Sofus skulle gå alene hjemme i lejligheden når vi ikke var hjemme. Så vi
fandt en rigtig flot rød killinge hankat som vi tog ud for at kikke på der
for ca 1½ månede siden. Vi faldt begge to pladask for den, for den var
rigtig fræk og sød. Men til vores overraskelse var den kun lidt over 8 uger
gammel, men vi fik af vide at moderen ikke har villet have noget med den at
gøre den sidste 1½ uge. Vi stod så og snakkede om vi skulle tage den eller
ej. Men vi blev enige om at prøve på trods af alderen, grunden til vi gjorde
det var at vi jo havde Sofus hunkatten på et år, så måske den ville tage sig
af den da vi kom hjem... Så ind med den og hjem i en fart så den ikke blev
køresyg hehe :)

Vi kom hjem med vores lille røde hankat ( Bølle hedder den idag ) og satte
den ud på badeværelset med mad van bakke, m.v. og lukkede døren. og der gik
ikke lang tid før Sofus skulle hen og se ned under døren til Bølle, men vi
åbnede ikke før nogle timer senere sådan blev vi ved og fandt ud af at de
ikke havde noget imod hinanden Sofus snuste den bare bagi hele tiden, men
Bølle syntes ikke at tage sig af det og ville bare ud og se lejligheden. tre
dage senere vågnede jeg en morgen op, fordi der lød nogle mærkelige lyde fra
fodenden af sengen, sådan en smaske lyd, jeg så at det var Bølle i fuld gang
med at få mælk fra Sofus, og et par dage efter mærkede jeg efter på Sofus om
den havde mælk eller hvad, og det havde den underligt nok. Hvordan kan det
egentlig lade sig gøre??

Nå men som tiden er gået er de blevet rigtig glade for hinanden og leger
meget sammen, de har en gang vist børster af hinanden og hvæset men det er
kun denne ene gang, så det må da siges at de godt kan sammen.

Men Bølle han har fra vi fik ham altid mijavet meget og gør det endnu. Den
ser ikke ud til at fejle noget, og beklager sig ikke hvis man tager ved den
eller noget. Men det er mest når den går rundt og kikker så mijaver den
meget, er det normalt at nogle katte mijaver meget??? Eller kan der være
noget galt med den? For vores Sofus den mijaver ikke ret meget, den spinder
bare meget højlydt....
Samtidig Bølle får stadig mælk på trods af at den snart er 15 uger... finder
Sofus selv ud af hvornår hun skal stoppe???

Håber i kan hjælpe

Hilsen Niels

Fra : anja rasmussen

Dato : 30-07-03 20:01

> [...]
> Samtidig Bølle får stadig mælk på trods af at den snart er 15 uger... finder
> Sofus selv ud af hvornår hun skal stoppe???

Hej....
Jeg er heller ikke den store katteekspert, angående at mijave, så gør
vores den ene kat det ofte (vi har to).....især hvis den vil have vores
opmærksomhed, ikke kan finde sin "søster" eller os (oftest mig) ....tja
hvis den ikke ikke lige for sin vilje......og når den spinder kan man
næsten ikke høre det, her skal man spidse øre eller mærke på den....den
anden derimod kan man "snakke" med....den spinder tilgengæld højlydt....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-07-03 21:06

Lad du bare Bølle sutte på Sofus, de finder selv ud af det.

Som de individualister katte er, er det meget forskelligt, hvor meget de
snakker.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Tina

Dato : 30-07-03 21:37

"Bong" <beenfeldt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej. Jeg har lige et lille spørgsmål, hvorfor mijaver vores kat så meget.

Nogen katte snakker næsten ikke, og andre snakker konstant. Min Mis er en af
dem, der snakker meget. Alt bliver kommenteret
Han passer fint ind i menageriet herhjemme. De fem hanmarsvin er også nogle
sludrehoveder om en hals, og mig selv, tjaaaa, jeg tænker da også højt ind
imellem

Jeres nye kat er en af de mere snakkende. I vænner jer til det, og efter
kort tid lærer I også at tolke hans snakken, alt efter om han beder om
noget, kræver jeres opmærksomhed, er sulten, leder efter noget osv.

Mvh.
Tina Andersen

Fra : Kate

Dato : 31-07-03 10:29

"Bong" <beenfeldt@hotmail.com> wrote in

> Men Bølle han har fra vi fik ham altid mijavet meget og gør det
> endnu.

Jeg har 4 katte hvoraf de to snakker rigtigt meget. Den ene kan ligge i
arm og nusse og samtidig miave højt og tydeligt. Aner ikke hvad han
prøver at sige, men han ævler næsten konstant. Den anden som snakker
gør det faktisk kun når jeg taler til ham, altså han svarer igen.
Hunkatten kalder om morgenen, tror jeg hun mener at nu har jeg snuet
længe nok og den sidste siger stort set kun noget når han synes jeg
er for længe om at servere maden.

Dejligt at Bølle og Sofus er blevet så glade for hinanden

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer