Bedste danske albums fra 90'erne?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-04-01 17:36

Jeg tænkte, vi kunne lave en lille tråd og finde ud af, hvilke albums, der
skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?

Jeg siger bare nogle stykker, så kan I jo føje til (eller sortere fra).

Caroline Henderson: Cinemataztic
Savage Rose: Black Angel
Dizzy Mizz Lizzy: Dizzy Mizz Lizzy
Kashmir: The Good Life
Lars Hug: Kiss & Hug from a happy boy
måske Thomas Helmig: Stupid Man

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-04-01 17:50

On Wed, 4 Apr 2001 18:36:20 +0200, Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> albums, der skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?

> Jeg siger bare nogle stykker, så kan I jo føje til (eller sortere

Efter min smag skulle den sorteres fra.

Tilføjes kunne:

Miss B. Haven: Suk & Stads
D:A:D: Helpyourselfish
Malk De Koijn: Smashhit i Aberdeen (intet mindre end en milepæl!)
Loveshop: Go!

Mvh.

--
"Ok, so we didn't learn any big lesson. Sue me." Adam Sjøgren
"Live and don't learn, that's us." asjo@koldfront.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 04-04-01 18:18

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> Jeg tænkte, vi kunne lave en lille tråd og finde ud af, hvilke albums, der
> skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?

God ide, selvom det jo altid er svært at diskutere smag. Jeg foreslår, at vi
i stedet snakker om, hvilke albums man selv betragter som de bedste :)

Umiddelbart er der to danske cd'er fra 90'erne, der fortsætter med at dukke
op på min cd-spille fra tid til anden:

D:A:D: Helpyourselfish og Kashmir:Cruzential

Derudover dukker også Bentzon trios Nexus også op en gang imellem

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-04-01 09:59

"nikolaj borg"
> God ide, selvom det jo altid er svært at diskutere smag. Jeg foreslår, at vi
> i stedet snakker om, hvilke albums man selv betragter som de bedste :)

Det er klart. Jeg forventede helt klart, at nogen sagde, at det var
jo et spørgsmål om smag. Men jeg tror nu godt, man kan få en bedre
diskussion, når det handler om, hvilke albums der er gode, helstøbte
m.v., og ikke bare om musikstilarter.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-04-01 18:03

"Peter Brandt Nielsen"

> [...]
> jo et spørgsmål om smag. Men jeg tror nu godt, man kan få en bedre
> diskussion, når det handler om, hvilke albums der er gode, helstøbte

.... selvom det nu nok må blive konklusionen, at smagen i gruppen er
meget forskellig. Men Sort Sol og D:A:D bliver nævnt flere gange, så
de må vel siges at være nogle af favoritterne. Jeg holder nu stadig på
Henderson som et af de allerbedste albums. Den plade burde have
givet hende større succes i Europa - også selvom hendes opfølgere vist
har været på det jævne.

Fra : bonko

Dato : 04-04-01 18:31

Sort Sol: "Unspoiled Monsters"

Bonko

Fra : Invader Zim

Dato : 04-04-01 19:50

Efter min mening synes jeg også følgende skal på:
Klute: Excel
Birmingham 6: Assassinate
Leæther Strip: Self-in-flict-ed

:)

-Invader Zim

Fra : Martin

Dato : 04-04-01 20:09

D:A:D - Helpyourselfish/riskin' it all helt klart
Pretty Maids - Scream
The Sandmen - Sleepyhead
Psyched up janis - beats me

/Martin

Fra : nikolaj borg

Dato : 04-04-01 23:24

"Martin" <helbo@webhiker.dk> wrote in message
> Pretty Maids - Scream

Tæller de med? Har de ikke siddet fast i 80'erne de sidste 11 år?

/Nikolaj

Fra : LaC

Dato : 05-04-01 01:07

> Tæller de med? Har de ikke siddet fast i 80'erne de sidste 11 år?

Gør det en forskel...... Jeg synes de er fede.

Lars

Fra : nikolaj borg

Dato : 05-04-01 08:44

"LaC" <la.c@get2net.dk> wrote in message
> Gør det en forskel...... Jeg synes de er fede.

Nej, det gør ingen forskel; jeg ser dem bare som et 80'er band

/Nikolaj

Fra : Martin

Dato : 05-04-01 12:44

De styrer stadig væk, deres nye cd er udemærket

/Martin

Fra : Bjørn HBC

Dato : 04-04-01 20:08

Ingen tvivl for mig - dét bedste album er ibens' »Maskulin«.

Bjørn

Fra : Hanne

Dato : 04-04-01 21:47

> [...]
der
> skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?

Uden tøven: In a New York minute med Sanne!

Så er der også TV2 som har lavet noget godt i løbet af 90´erne, Thomas
Helmig, og Innocent Blood.

Hilsen Hanne

Fra : Daniel Andersen

Dato : 04-04-01 21:59

Jeg har :

Dizzy Mizz Lizzy : Dizzy Mizz Lizzy
Pretty Maids : Stripped
Pockets : Pockets
Goon : Mental Reflex

Daniel

Fra : st

Dato : 04-04-01 22:48

Düreforsög - Knee

Fra : Invader Zim

Dato : 04-04-01 23:09

jo, den var sgu også rigtig god.
hvordan ku jeg glemme den?? hehe!
især raticulous og silly things var skide gode...

düreforsög minder mig en hel del om mr bungle - dog er deres sanger ikke
helt så sindssyg med sin stemme som mike patton er, hehe.

jeg synes egentlig også deres andet album var virkelig fedt... måske en
anelse for blur-agtigt nogen steder, men jeg synes sgu også blur er gode, så
det generede mig ikke så meget. jeg kunne især godt lide smile og honeybee
fra deres andet album.

-Invader Zim

Fra : st

Dato : 05-04-01 15:42

"Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i en meddelelse
> [...]

> det generede mig ikke så meget. jeg kunne især godt lide smile og honeybee

Ja, Exploring Beauty var nu også ganske fed plade, men jeg elsker dem nu
mest for deres arbejde på Knee.

Er der nogle sange med Mr Bungle, du kan anbefale mig at downloade? Indtil
viderere har jeg kun hørt Merry go bye bye, Fart in a bag og My ass is on
fire.

- Søren

Fra : Invader Zim

Dato : 05-04-01 18:23

> [...]
> viderere har jeg kun hørt Merry go bye bye, Fart in a bag og My ass is on

øem.. heheh... ja, der er masser jeg kan anbefale dig at downloade :)
.... blandt andet:
ma meeshka mewskows (måske ikke stavet korrekt)
egg
desert search for techno allah
violenza domestica
existentialist blues
love is a fist
quote unquote (eller travolta)
squeeze me macaroni
stub a dub
chemical marriage
carry on stress in the jaw
carousel
.... øem... faktisk er der slet ikke nogen mr bungle sange jeg IKKE kan
anbefale dig at downloade, da jeg egentligt synes alt de har lavet indtil
videre har været fantastisk :)

-Invader Zim

Fra : st

Dato : 05-04-01 20:28

> [...]
> ... øem... faktisk er der slet ikke nogen mr bungle sange jeg IKKE kan
> anbefale dig at downloade, da jeg egentligt synes alt de har lavet indtil

Mange tak

Fra : Invader Zim

Dato : 06-04-01 18:08

> "Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i en meddelelse

> Indtil
> on

> Mange tak

selv tak :D

-Invader Zim

Fra : Troels

Dato : 07-04-01 14:01

"st" <cfp8093@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Düreforsög - Knee

Yes!! så er der endeligt et par dürefans der giver sig til kende her i
gruppen, jeg troede jeg vr helt alene!

Venlige Dürehilsner
Troels

Fra : KASPER

Dato : 05-04-01 09:49

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in <L4Iy6.933
$76.119096@news101.telia.com>:

> [...]
>skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?
>
>Jeg siger bare nogle stykker, så kan I jo føje til (eller sortere fra).

Bjørn Svin "Benene På Nakken" :)
Sort Sol "Glamourpuss"

--
KASPER

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 05-04-01 16:43

In article <L4Iy6.933$76.119096@news101.telia.com>,
brandt@etklikherfra.dk says...
> Jeg tænkte, vi kunne lave en lille tråd og finde ud af, hvilke albums, der
> skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?

Det må være Baal med Sensorama.

mvh Betina

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 05-04-01 19:58

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Jeg tænkte, vi kunne lave en lille tråd og finde ud af, hvilke albums, der
> skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?

jamen så også et opstød herfra:

CV Jørgensen: Sjælland
Gangway: Optimism
Martin Hall: Imperfect
Koxbox: Dragon Tales
Leæther Strip: Solitary Confinement

Mest specielle udgivelse kunne måske være:

Martin Hall og Irma Victoria: The Rainbow Theatre

Ulrik Magnusson

--
"I am the eggman. They are the eggmen. I am the walrus. GOO GOO GOO JOOB"
beatles - 'I am the walrus', Magical Mystery Tour

Fra : Jens Laursen

Dato : 05-04-01 21:24

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænkte, vi kunne lave en lille tråd og finde ud af, hvilke albums, der
> skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?

Jeg ville nok have sådanne som:

- Nikolaj Nørlund: Navnløs / Nye Optagelser
- Ginman/Jørgensen: Ginman/Jørgensen
- Alive with Worms : Alive with Worms (Det er da heldigt at der findes
danskere der tør (turde) lave spændende musik)

Jens

Fra : mydarkstar

Dato : 08-04-01 02:25

> [...]
> skulle være med på en liste over de bedste fra 90'erne?
>
> Jeg siger bare nogle stykker, så kan I jo føje til (eller sortere fra).

Gangway - The Quiet Boy Ate the Whole Cake
Loveshop - Go!
Lars H.U.G - Greatest
og...Mew - A Triumph For Man :)

*Michelle*