Nu er det færdig
Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-07-03 10:39

Jeg har før skrevet at jeg vil se om jeg ikke kan få lavet reglerne om her
hvor jeg bor så man holde to katte istedet for en. Vil lige vise det til jer
andre, måske der er nogen der kan bruge det til noget.
Det skal lige siges, at jeg et sted skriver at man skal betale 30 kr pr.
kat. Det er simpelthen fordi man med de nuværende regler betaler 30 kr og
jeg derfor tror det bliver lettere at få triumfet igennem hvis man betaler
pr. kat
Jeg har fået positiv tilbagemelding fra bestyrelsesformanden så det er da to
stemmer.
Men tag en kigger her:

Ændringsforslag vedr. reglement om husdyr: 2 katte i stedet for 1

* Der må holdes 2 katte pr. lejemål, såfremt dette er registreret hos
boligselskabet.

* Der skal i hvert tilfælde søges tilladelse i boligselskabet

* Kattene skal være øremærkede. Dette skal også registreres.

* Kattene skal være neutraliserede. Dette skal dokumenteres hos
boligselskabet

* Kattene må ikke være til gene for andre beboere, hverken ved lugt, støj
eller andet.

* Kattene må ikke færdes udendørs.

* Beboeren skal rette sig efter de henstillinger, som gives af afdelingens
driftpersonale og

andre tilsynsførende

* Der opkræves 30 kr pr. måned pr. kat

* Beboeren er indforstået med, at tilladelsen ophæves, såfremt reglerne ikke
overholdes og skal for egen regning fjerne kattene.

Da der er tale om indekatte, vil naboerne næppe bemærke om der er flere
katte, der er trygge i hinandens selskab. Det skal samtidig nævnes, at to
katte laver mindre larm end éen gør, fordi de har selskab og ikke keder sig.

Grunden til, at jeg nævner øremærkning er, at det vil gøre det lettere at
finde kattenes ejer, hvis de ikke følger reglerne om at det er INDE katte
der er tilladt. Dette er samtidig en forbedring af de nuværende regler. Og
med hensyn til neutralisering gør det at eventuelle lugtgener formindskes.
Det er også en forbedring og begge dele gør, at kattene ikke bliver til gene
for de øvrige beboere. Derfor mener jeg, at folk sagtens kan stemme ja til
dette forslag selv om de ikke har kat. Og især dem der er træt af at have
fremmede katte til at gå rundt i deres haver burde stemme ja, da det vil
blive sværere for folk at lukke deres kat ud.

Jeg vil gerne have lavet reglerne om, da jeg mener, at en ene- inde- kat har
let ved at komme til at kede sig og dermed har større risiko for at udvikle
adfærdsforstyrrelser. Og vi mennesker har det jo også bedst når vi får lov
til at snakke med andre af vores egen art, så hvorfor skulle katte ikke have
samme mulighed? Når nu kattene skal holdes inde, kan det jo ikke genere
andre beboere om der er 1 eller 2

Fra : Pia Thomsen

Dato : 31-07-03 11:50

"Michael Nielsen" <michael.gnTEDDY@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
* Kattene skal være øremærkede. Dette skal også registreres.

> * Kattene skal være neutraliserede. Dette skal dokumenteres hos
> boligselskabet

Hvornår skal dette være gjort?? Inden for en vis alder, et vist tidspunkt
el.????
--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 01-08-03 20:28

Min tanke var inden for de første 12 måneder efter anskaffelsen af katten

Fra : Pia Thomsen

Dato : 03-08-03 14:01

> Min tanke var inden for de første 12 måneder efter anskaffelsen af katten

Okay, var blot i tvivl, hvovidt du havde overvejet det - og det skal nok
også være fastlagt som en del af reglementet. Jeg ville nu foretrække,
indenfor en vis alder eller hvis det er en voksen meget hurtigt!!! Men det
skal også være til at voerkomme
--
Hilsen Pia

www.pitho.dk