Lidt hjælp til løbegård
Fra : Louise Viborg

Dato : 27-07-03 21:37

Hej med jer!
Vi er i fuld sving med at bygge løbegård. Vi har forestillet os, at vi
ville overdække den med en meter net henover i alle siderne. Kan
kattene komme ud over det? Det skal lige siges, at vi har en kat fra
katteri Rimturser = en kat der klatre som en abe *G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Tournesol

Dato : 28-07-03 07:24

Hejsa

> [...]
> kattene komme ud over det? Det skal lige siges, at vi har en kat fra
> katteri Rimturser = en kat der klatre som en abe *G*

Vi har gjort det samme og der er endnu igen der er undsluppet
Yellow er også en abekat og hun har gjrt et heftigt forsøg men det lykkedes
ikke heller ikke for frede som er udbryder konge.
Ida vores gæst skulle i følge henne ejer være en udbryder droning men hun
kan aldrig over

Meeenn jeg har nu aligevel tænkt mig at sætte el hegn op så føler jeg mig
mere sikker
vi bor ud til en mega trafikeret vej og jeg ville aldrig kunne tilgive mig
selv hvis en af dem slap ud og jeg fandt dem der ude !!!!!!!!!!

Knus henriette det både vil have livrem og seler på når det gælder
dyrene og børne

--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Pia J

Dato : 28-07-03 08:51

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
> kattene komme ud over det? Det skal lige siges, at vi har en kat fra
> katteri Rimturser = en kat der klatre som en abe *G*

Det jeg har hørt herinde er, at den vandrette del skal være løs - så er det
ret svært at klatre i, i forhold til tråd som er strammet op. Og svært at
komme rundt om kanten.

Til gengæld ser det herrens ud, men pyt...

:Pia

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 28-07-03 09:47

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kattene komme ud over det? Det skal lige siges, at vi har en kat fra
> katteri Rimturser = en kat der klatre som en abe *G*

Hej Louise

Tjah - vores Domino kunne nemt gå arm-gang hen af det udhæng vi havde lavet
... Så vi har strøm på vores ! Men jeg vil tro, at det også kommer an på
hvor vild katten er for at komme ud ?

Hilsen Pia og misserne
--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Pia@lihme.com

Fra : Birgitte

Dato : 28-07-03 09:55

> [...]
> kattene komme ud over det? Det skal lige siges, at vi har en kat fra
> katteri Rimturser = en kat der klatre som en abe *G*

Jeg kan komme i tanke om trapetsplader.
De der gennemsigtige plastplader man bruger til tag i mange udbygninger.
Eller man kan få fat i noget plexiglas, aner ikke hvor man kan købe dette.
Jeg kunne forestille mig, at man i stedet for at sætte hegn op i det øverste
stykke af en løbegård, istedet satte gennemsigtig plast plader,- men på
højkant så kattene ikke har noget at klatre i.
Forstil dig en kasse, med tråd i 1 meters højde for neden,- og så plast 1
meter over...
Det kræver dog lidt flere lægter sat på langs af rammen for oven for at
sætte dette plast fast.
På den måde behøves der ikke at afdækkes indover gården...
Har dog ikke set det i praktis.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 28-07-03 12:10

> [...]
> kattene komme ud over det? Det skal lige siges, at vi har en kat fra
> katteri Rimturser = en kat der klatre som en abe *G*

Det er en god ide at sikre sin have så kattene blive i haven, både for
ens egen tryghed, men nok lige så meget for naboernes skyld, for det
er jo ikke sikkert de er interesseret i at kattene løber rundt i deres
haver. Hvis du mangler ideer til hvorledes du griber sagen an, så står
der en byggevejledning på min hjemmeside
http://home19.inet.tele.dk/askov.

mvh
Askov's Maine Coon
Gurli og Jens