Kattegræs
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 27-07-03 09:55

Skal en indekat have adgang til en "kattegræs"?

Håber i kan hjælpe mig

Fra : Helle

Dato : 27-07-03 10:34

"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrote in message
> Skal en indekat have adgang til en "kattegræs"?
>
> Håber i kan hjælpe mig

Jeg synes i hvert fald det er en god ide at en indekat har adgang til enten
kattegræs eller stuebambus.
Ude i naturen spiser de jo græs for at komme af med hårboller osv.
Man kan godt få hairball foder i Hills, RC, Eukenuba osv., som afhjælper
hårboller, men alligevel synes jeg det er en god ide at have noget kattegræs
stående - og så koster sådan et brev græs jo ikke mange kr.

Mvh Helle

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-07-03 10:34

On 27/07/03 10:55, in article 3f239384$0$5164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrote:

> Skal en indekat have adgang til en "kattegræs"?
>
> Håber i kan hjælpe mig

Det er en god idé for at hjælpe den med at komme af med hårboller i
maven/tarmene. Det, de fleste kalder kattegræs, er som regel spiret hvede -
det vil mine katte ikke røre. Jeg bruger stuebambus - det er mine katte til
gengæld helt vilde med.
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 28-07-03 01:35

On Sun, 27 Jul 2003 11:34:10 +0200, Camilla Baird <mail@korat.dk>
wrote:

>Det er en god idé for at hjælpe den med at komme af med hårboller i
>maven/tarmene.

Til gengæld har det så den bagdel at:

Mine kan slet ikke holde sig fra det. Men til gengæld voldkaster de op
efter at have spist det, inden for 10 minutter.

Hvilket er ufedt på ubehandlede plankegulve. Hvilket man så kan se på
de skjolder der er efter deres opkast. Hvilket er trælst

Hvem der bare havde råd til et lækkert parket-gulv.

--
Jacob

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-07-03 11:52

In article <3f239384$0$5164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jacob
Nordestgaard <jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrote:

> Skal en indekat have adgang til en "kattegræs"?
>
> Håber i kan hjælpe mig

Ud over det de andre nævner menes det osse at kattene måske henter et
b-vitamin (folinsyre) som de har brug for fra græsset.

Fra : dena

Dato : 31-07-03 15:43

hmm, det er aldrig lykkedes mig at få mine to katte til at
spise det. Til gengæld ynder de at lægge sig tungt oven på
det, så det får form af en lækker beatles-frisure

Mvh Mette