Camp-let med påløbsbremse, er det almindel~
Fra : P&H

Dato : 10-08-03 14:03

Hej.
I forbindelse med køb af en gaskasse til min camp-let Royal har jeg set man
kan få 2 modeller, en hvis ser er påløbsbremser og en uden. Jeg syntes ikke
der har været bremser på de Camp-let`ter jeg har set. Det kan jo købes som
ekstra udstyr for ca.4000kr og det er vel ikke så lidt.
Er der mange som har bremser på deres Camp-let ?.

Per Christensen.

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 10-08-03 14:13

"P&H" <nrhalne@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstra udstyr for ca.4000kr og det er vel ikke så lidt.
> Er der mange som har bremser på deres Camp-let ?.

Hej Per.
Jeg har heller ikke set mange Campletter med påløbsbremser, sikkert pga
prisen !
Ærgerligt, for det vil da højne sikkerheden, og så er det f.eks. nødvendigt,
hvis man vil have vogntoget godkendt til 100 km/t på de tyske motorveje.

;o//
ivan, århus

Fra : Sten

Dato : 10-08-03 21:21

Sparvath [8210] wrote:

> [...]
> Ærgerligt, for det vil da højne sikkerheden, og så er det f.eks.
> nødvendigt, hvis man vil have vogntoget godkendt til 100 km/t på de

Hejsa
Helt sikkert et + , måske ikke så mærkbart hvis vægten af trækket ikke
er større end det der ellers ved andre lejligheder kan føles ved at ha
bilen læsset med passagere og bagage i øvrigt. Altså hvis man bare er
2 i bilen med en camp-let af f.eks 350 kg er kontrasten ikke stor til
en ellers helt lastet bil.

Har man derimod fuld last i bilen og en fuldt lastet CC kan hvert
ubremset kilo tælle - selvfølgelig mest hvis det er en mindre bil . -
og går det stærkt, eller man er på vej ned af Kullen, er det dejligt
at mærke når bremsen på anhængeren virker. Man kan måske få det
sekund og 3 meter der lige redder skindet på næsen. Det har engang
reddet liv og materiel for os, da en lastbil bare høvlede over for
rødt.

For at få tempo 100 godkendelsen skal der også være støddæmpere på
anhængeren, og delene i tilkobling og undervogn godkendt til dette.
Samt abs på trækkende.
mvh sten

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 10-08-03 20:15

I njus tastet P&H <nrhalne@ofir.dk> :

> [...]
> så lidt.
> Er der mange som har bremser på deres Camp-let ?.

Min nåværende Camp-let har påløpsbrems, men med lite last kan jeg ikke
merke at det er noen forskjell kjøremessig, unntatt ved rygging.

Kasse for vogn med bremse har en "spalte" for håndbremsen. Om du tenker
på å ettermontere brems, eller å flytte kassa til vogn med brems senere,
så velg denne. Det er mange steder redusert fart for vogner uten brems,
og å slippe *det* er herlig.

--
Bjørn

Muslimer og mormonere kan ha flere koner samtidig,
vi må klare oss med en og en og en og en og ........

Fra : npw

Dato : 10-08-03 22:19

Min Camplet Safir (totalvægt 800 kg) h a v d e påløbsbremser indtil nogen
stjal hele tilkoblingshistorien med bremser og støttehjul på
opbevaringspladen på Absalon Camping. Sådan kan man også skaffe brugte
reservedele! Heldigvis har jeg kasko, men selvrisiko på 1270.- ØV!
Dette skrev jeg om til DCUs Campister-imellem, men det fandt åbenbart ikke
nåde hos hr. Laursen. Imorgen bliver den fragtet til værksted - og så skal
den sælges.
Med hilsen
Niels W.

Fra : Klaus Fogh

Dato : 12-08-03 16:14

Hej P&H

Det er ikke standardudstyr til en Camp-Let men kan leveres som ekstaudstyr.
Indtil for kort tid siden var det et "must" hvis man ville have sin Camp-Let
med til Sverige og Norge hvor hastighedgrænsen var 40km/t for kørsel med
påhængsvogn uden påløbsbremse. Sverige har for kort tid siden ændret
reglerne, -jeg ved ikke om Norge er fulgt efter.

Hilsen Klaus Fogh