Tør bagage i camplet?
Fra : Eva

Dato : 06-08-03 19:32

Hej

Er der nogen der har smarte fif til, hvordan man holder vandet ude af
campletten, hvis det regner så meget at jorden ikke kan opsuge vandet?

Vi synes, at det fungerer fint at lade presenning og gulvtæppe skråne op ad
nogle plykker rundt i kanten under vinduessider og køkken. Men hvad gør man
under selve vognen? Hvis tæppet skal foldes op her kan man jo ikke bruge
kuffertrummet under vognen.

Jeg glæder mig til at høre jeres erfaringer.

Hilsen
Eva

---
Ved direkte mail fjernes XYZ i mailadresse.

Fra : Hans Schroeder

Dato : 06-08-03 22:24

Hej Eva.
Jeg kan næsten mellem linierne læse, at vi begge har haft tordenvejr i
ferien.
Har erfaret, at det ikke er rart at ligge i et hul, når det kommer så
kraftigt at jorden ikke kan tage fra.
Oplevede på Fyn efter nattens torden (meget voldsomt uvejr) 5cm vand i
halvdelen af forteltet - men 100% tørt i kuffertrummet. Og da alt iøvrigt
var sat på bord/stole, skete der ikke meget andet end at gulvtæppet lignede
et mudderbad - efter selv at "pumpe vandet væk" - gulvspand og kaffekopper.

Jeg har ikke umiddelbart en løsning på at dække af ved kuffertrum (lynlåsen
går den forkerte vej, så) - men kunne foreslå, at der ligges presenning
under fortelt samt vogn - så presenning også er under kuffertrummet.
Gulvtæppet ligger så alene i fortelt.

En sidegevinst er så, at det "ragelse" man har liggende under selve vognen
herved undgår at ligge direkte på jorden.

En alternativ ide vil være at hæve kufferttummets bund ved "at klodse op".
Jeg tror nu ikke særligt nemt i praksis.

Omvendt så er så voldsomme vandmængder heldigvis sjældne, så måske skal vi
ikke gøre det til et problem.

Og så må vi jo også stadig erkende, at en Camp-let aldrig bliver en egentlig
campingvogn, men et prægtigt køretøj det er det - og det var da for mig
sjovt at erfare, at Camp-let opstillingen gik hurtigere end nabopladser
cv+fortelt.

Fra : Eva

Dato : 07-08-03 07:46

Hej Hans

Tak for dit svar.

Ja, vi oplevede et meget kraftigt regnvejr i Sydfrankrig. Heldigvis var vi
på campingpladsen så fik holdt vandet ude. Men hvis vi havde været på tur
den dag havde den store vandpyt, vi pludselig boede oven på, været inde i
campletten - og i ALT vores bagage.

Vi må helt klart prøve at lægge presenningen ud under vognen. Hvis den
skråner op ad et par pløkker bag kuffertrummet tror jeg vi må være
vandsikre - også hvis vi er på tur.

Hilsen Eva