Campingpladsers * bedømmelse
Fra : Dennis

Dato : 03-08-03 21:57

Vi har i år været på 4 pladser.
3 af dem 3***
1 af dem 4****

Hvilke kriterier giver *'er.
Af de 3 stjernet er De Hvide Svaner nok bedst.
Albuen helt sikkert den hyggeligste og med flest familie aktiviteter.
Boeslunde hverken rigtig godt eller skidt.

Bøjden på Fyn har 4 stjerner Absolut fin beliggenhed!
Middel køkkenfaciliteter, middel rengøring.
Bundkarakter i aktiviteter.
Bunkarakter i "parcel" størrelser, på grænsen til slum!
Uhensigtsmæssig beliggenhed af faciliteter.
Lidt for meget money-money!
På trods af beliggenhed har vi ikke lyst til at vende tilbage!

Vende tilbage det gør vi helt sikkert på Albuen!

Spørgmålet var altså hvem og hvordan udløses stjener?
Havde bøjden ikke beliggenheden ville pladsen efter min mening læne sig op
af 2 stjerner! Alt gjort op højest 3 stjerner.

Dennis

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-08-03 22:49

Dennis wrote:

> Spørgmålet var altså hvem og hvordan udløses stjener?

Det er blandt andet beskrevet her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=48

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Thore Sorensen

Dato : 04-08-03 10:45

On Sun, 3 Aug 2003 22:57:04 +0200, "Dennis" <denwer@tdcadsl.dk> wrote:

>Vi har i år været på 4 pladser.
>3 af dem 3***
>1 af dem 4****

Modsat hoteller har er antallet af stjerner ikke ret meget med
kvalitet/luxus at gøre på c-pladser...

Du kan læse forrest i Campingbogen om stjernernes betudning.
Kort er det noget med læforhold, hvornår bummen er lukket, havd du kan
købe i butikken osv...men ikke noget om, hvorvidt toiletbygningen er en
svinestald fra 1880 eller en ny bygning med pæne fliser...

Personligt vægter jeg pæne (og rigelige), nyere sanitære forhold og læ
mere end udvalget i butikken, men smag er jo forskellig...

Jeg har været på adskillige pladser med 2 stjerner, der efter mine
begreber var væsentlig lækrere end andre 3- og 4-stjernede pladser.

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : KTH

Dato : 04-08-03 15:35

Hej Dennis.

Stjernesystemet er lavet sådan at hvis f.eks. pladserne får familiebaderum,
indhegning, butik eller lign. så kan de opnå flere stjerner.
Systemet bygger ikke på konkrete besøg hvert år og tager ikke højde for
vedligeholdelsesstandard, rengøring m.m. - men om tingene er der.
Det tyske ADAC (tysk FDM) har et par utrolig gode campingguides, der bygger
på vurderinger som er foretaget ved konkrete besøg på pladsen (hvert eller
hvert andet år - årstallet for sidste besøg står skrevet i bøgerne).
Man bedømmer rengøring, om der er fred og ro, om pladsen er smukt beliggende
m.m.
Desuden har de en rigtig god kørselsvejledning til pladserne. Europa er delt
op i to bøger - henholdvis Nord og Syd.
Jeg har brugt dem i mange år ved ferier/ture i udlandet og jeg kan kun
anbefale dem.

Sjovt nok skrev jeg et lign. svar i DCU's Mellem Campister debatten og det
blev godkendt, men senere slettet igen. Gad vide hvílken af DCU's meget
kompliserede regler jeg nu har forbrudt mig imod

Mvh Tommy

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-08-03 21:10

KTH wrote:

> Sjovt nok skrev jeg et lign. svar i DCU's Mellem Campister debatten
> og det blev godkendt, men senere slettet igen. Gad vide hvílken af
> DCU's meget kompliserede regler jeg nu har forbrudt mig imod

Det er lige præcis det der har gjort DCU's mellem campister til en tynd kop
the sammenlignet med denne gruppe. DCU's moderator har sin egen meget
særegne måde at moderere på og til tider er det efter ordre "oppefra" (læs:
landsformand Bjarne Jensen).

Men du har ikke overtrådt andre regler end den der giver DCU ret til at
fjerne indlæg der simpelthen ikke passer dem - herunder indlæg der /kan/
opfattes som negative overfor DCU.

Det er en af flere grunde til at jeg i dag opfatter DCU som en overordentlig
useriøs forening. Se blot beskrivelse af en kredsgeneralforsamling her:

http://www.stage.dalbynet.dk/camping/gen2002.htm

Fra : Dennis

Dato : 05-08-03 17:48

Tak for svar!

Jeg opfatter jeres svar således at der i bund og grund kun er "the hard
way", nemlig at prøve pladserne af.
Til en vis grad, kan man så som foreslået benytte ADACS system.
Vi savner iøvrigt en helårscampingplads på sjælland med super indendørs
faciliteter, sådanne pladser findes i stor udstrækning i jylland.

Med venlig hilsen