Polet/bad
Fra : kajo

Dato : 29-07-03 23:26

Jeg bliver kige nødt til at spørge her i Campin.dk!
Jeg har for første gang i mit liv været på campingferie (lejet hytte). Jeg
har været på to forskellige pladser for en uge siden. Begge steder kunne man
gå i bad lige så tit det passede en, uden at betale.
Når jeg fortæller andre det, bliver de overraskede, den kan ikke fortå at
der ikke skulle bruges poletter.

Så er mit spørgsmål, er det normalt at man skal bruge poletter for at komme
i bad på danske campingpladser?

Mvh. Kajo
http://home.worldonline.dk/privat09/

---

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 30-07-03 00:29

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
..

> Så er mit spørgsmål, er det normalt at man skal bruge poletter for at
komme
> i bad på danske campingpladser?

Poletter, 2 kr. som ikke er nok til et bad eller 5 kr, det er meget
forskelligt, men efterhånden bliver det vel sådan at man skal betale for
bad de fleste steder.

Da vi startede igen som campister efter en del års pause, var der fri bad
næsten over alt hvor vi kom, der er gennem de sidste 10 år blevet betaling
de fleste steder, lige som pladsafgiften også efterhånden er blevet
obligatorisk.
Jeg har endda hørt om steder hvor man skal bruge poletter for at få varmt
vand i campingkøkkenet til opvasken.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 30-07-03 06:15

kajo skriver:

> Så er mit spørgsmål, er det normalt at man skal bruge poletter for at komme
> i bad på danske campingpladser?

Er selv ret ny i faget, men har været rundt på Bornholm i sidste uge, og de 2
pladser jeg var inde og kigge på havde poletter til bad. Der hvor vi boede hele
ugen kostede det en 5ér (ikke polet) for 3 min. varmt vand i bruseren. Alle
andre haner havde varmt vand (til opvask, vask mm.)
Vi boede på Hasle Familiecamping hvilket i øvrigt var en meget posetiv
oplevelse. Der skal vi over 14 dage til næste år!

--
Yours Faithfully
Allan Beach

Fra : sogs

Dato : 30-07-03 08:19

kajo wrote:

> Så er mit spørgsmål, er det normalt at man skal bruge poletter for
at
> komme i bad på danske campingpladser?

Ja det er vist helt normalt med betaling - eller også får familien et
par magnetkort der duer til både bommen og steder på pladsen der skal
betales.
Men varmt vand til opvask syns jeg for det meste er gratis.
Ellers bruger man ven bare vandkogeren eller vasker op i vognen - og
det bruger strøm. Endelig skal der flere poletter i systemet til
opvask - mere pasning (tror jeg)

For øvrigt syns jeg det er småligt at der næsten aldrig er
sæbeautomater ved håndvaskene. Nogle gange er der ved toiletterne, men
sjældent.

Vi var sidst i Norge og var ved at gå bag over prisen på bad -
poletter a 10 kr. for 5 eller 6 min. - man menes åbenbart at ha behov
for en ordentlig byge.
Nogle stede var der så mulighed for et nr 2 indkast af en 5mmer der
gav 2 - eller 3 min.
Og alle steder sku der stås på et ben under påklædning på grund af
sjaskeri over alle grænser. Mister næsten lysten til at bade på den
måde.

Bad på pladser er altid lidt af en opgave.

mvh sten

Fra : kajo

Dato : 30-07-03 23:26

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse
> kajo wrote:

> Ja det er vist helt normalt med betaling - eller også får familien et
> par magnetkort der duer til både bommen og steder på pladsen der skal
> betales.

Jamen så har vi åbenbart været heldige, så næste gang vi skal campere vil vi
da lige undersøge om pladsen har bad inkludret i prisen.

Tak for svarene.

Mvh. Kajo

---

Fra : sogs

Dato : 31-07-03 08:13

kajo wrote:

> Jamen så har vi åbenbart været heldige, så næste gang vi skal
campere
> vil vi da lige undersøge om pladsen har bad inkluderet i prisen.

Jo, men prisen for de enkelte elementer i opholdet er nærmest
underordnet.

Bare man ikke blir snydt på totalen - toppriser for overfyldte dårlige
indrettede, overudnyttede campingpladser på mikroskopiske
overbegloede arealer,
i uskøn natur, med uplejede områder, rodet, med manglende rengøring,
manglende
renovation, defekte installationer, koldt "opvarmede" svømmepøle,
uvenligt uengageret overbelastet personale - toppriser i evt. butik
osv........

Helheden tæller altså mere, og man skal passe på, at et enkelt
element der smutter ikke kommer til at ødelægger helheden.

Men om badet er inkluderet i døgntaksten ligegyldigt.

mvh sten

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 31-07-03 09:10

sogs skriver:

> Jo, men prisen for de enkelte elementer i opholdet er nærmest
> underordnet.
> Bare man ikke blir snydt på totalen - mvh sten

Der har du helt ret... Nogle giver + point for det ene, andre for noget
andet. Så en kretik fra dem der har besøgt pladsen men mulighed for at
kommentere fra andre er altid den bedste løsning set fra min skærm

//Allan Beach

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 31-07-03 20:33

Når man tænker sig, at I DK ligger priserne i top i forhold til for eks
Tyskland, så kunne det da være rimligt, at badet var incl. i de priser vi
betaler i DK, I Tyskland bealte vi for 4 døgn med strøm og gratis bad 39
Euro. og det er jo mindre end 10 euro/ dag og det var incl. El og bad, Jeg
mener generalt, at når man ser bort fra backtinature pladserne, så er DK
temmelig pebret med priserne, 50 til 65 kr/nat, samt pladsgebyr og des
foruden ofte en 5 for et kortvarigt brusebad, samt ekstra når du får besøg.
Jeg synes det er pebret at campere i DK, derfor går mange af mine ture til
Tyskland og ferien til østlandene. Vi nærmer os jo hotelpriser for, at sove
i egen campingvogn.

Og så passer det mig fint, når vi for eks. i Ungarn havde valget i mellem
60, 80 eller 100 km^2, her i landet overholder de sjælendt 3 meter reglen,
så mange af de såkaldte gode campingpladser, skal man trække et par stjerner
fra, når man ikke har et areal, hvor man har rimeligt mad plads uden om.

Fra : Kim Olsen

Dato : 31-07-03 14:54

Ja men DCU har da sidste år fjernet betalingen for badevand på samtlige
deres pladser, så nogle går heldigvis mod strømmen.

Egentlig synes jeg er det er rimeligt at ting som badevand koster penge.
Men med de overnatningspriser, som man betaler i DK, burde vandet altså være
incl.

Når man som os er en familie på 4 personer, der minimum skal i bad een gang
om dagen, er 5 kr. for et bad da også en slags penge.

Ydermere skal man altid huske at veksle til enten poletter eller 2/5 kr.
mønter, da kiosk/reception jo sjældent har åbent for kl. 8. Iriterende !

Fra : sogs

Dato : 31-07-03 17:56

Kim Olsen wrote:
> [...]
>
> Ydermere skal man altid huske at veksle til enten poletter eller 2/5
> kr. mønter, da kiosk/reception jo sjældent har åbent for kl. 8.

I Norge betalte vi på 5 pladser - for 7 voksne og en gratis hund med
2 biler og en CC venezia 110 kr. + 10 kr. for strøm
- i døgnet.
Undtagelsen var pladsen straks neden for Trollstigen, inden man tar
sidste stykke ned til Gianger, hvor man af uransagelige grunde
forlangte 210 i døgnet incl. 25 for strøm.

Men alle steder kostede badet poletter af 10 kr. for 5 eller 6 min. og
der var så et indkast mere til en normal 5mmer der gav 2 eller 3
minutter ekstra
Hvem vil i bad ? tja det kostede så 100 kr, hvis der var et par
stykker der osse.skulle ha en byge næste morgen..

mvh sten

Fra : Per Olsen

Dato : 31-07-03 23:25

Hej NG.

Selvfølgelig koster vand penge, men jeg tror ikke man kan nå at bruge for
5-10 kr. vand i løbet af brusebad, uden at blive helt opløst.
Men har man betalt for 5-10 minutter, så bruger man dem også, hvilket jo er
med til at gøre vandforbruget højere end nødvendigt.
Der er også omkostninger ved at opsætte automater, tømme dem for poletter,
sælge poletter mv. der jo er helt overflødige.
Der er ingen tvivl om at "badepengene" er en skjult prisstigning.
Det er dog ikke beløbets størrelse der generer mig mest, jeg hader bare
fornemmelsen af at skulle betale hele tiden, så vil jeg hellere betale lidt
mere på personprisen.

Ting skal koste det de koster, det er mest reelt for alle parter.

Mvh. Per.

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 01-08-03 01:28

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Ja men DCU har da sidste år fjernet betalingen for badevand på samtlige
> deres pladser, så nogle går heldigvis mod strømmen.

Rigtig! Og har så lavet pladsgebyr i stedet, hvilket jeg mener er en skjult
prisstigning.

Hvis man som jeg, ofte tager alene afsted med CVen bliver det for dyrt for
en person at have vognen på slæb og overnatte på en DCU plads (91 kr. pr
døgn). Man kan bo på vandrehjem for 100 kr. pr. døgn alt inc..

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-08-03 17:50

> Rigtig! Og har så lavet pladsgebyr i stedet, hvilket jeg mener er en
skjult
> prisstigning.

Det har du absolut ret i . Pladsgebyrer er noget skidt, og får DCU til at
se billigere ud, end det reelt er.

Kim

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 01-08-03 21:30

Jeg mener, at pladsgebyr er ok, men så må man da også sige, at om man er 4
eller to i vognen, kommer ikke campingpladsen ved, også er det ok at betale
for bad og varmt vand i køkken, men ofte er der både pladsgebyr persongebyr
vaskegebyr gæstegebyr og elgebyr, jeg ville da gerne have en
campingpladsejer til at kommentere det fornuftige i alle de gebyrer, jeg ved
ikke hvordan andre har det, men jeg må indrømme, at jeg har på fornemmelsen
af, at vi bare skal trækkes penge ud af hele tiden, det varer nok ikke længe
inden der kommer gebyr for at hente morgenbrødet i kiosken, og hvergang vi
bevæger os ud på pladsen.

Jo jeg føler, at gebyrer er til, for at vride vores tegnebog så meget som
muligt. Jeg vil ikke bestride, at de skal have udgifterne dækket, men så tag
et fast beløb, istedet for alle de skjulte prisstingninger hele tiden.

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-08-03 14:35

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligt. Jeg vil ikke bestride, at de skal have udgifterne dækket, men

> tag et fast beløb, istedet for alle de skjulte prisstingninger hele

Derfor tager vi også mest afsted i lavsesongen så vi kan bruge Camping
Check der betaler man 99,50 kr for 1 nat bil, campingvogn, standplads,
strøm, 2 voksne, bad, varmt vand, og evt. hund. Det er da til at forstå,
se evt. mere her
http://www.campingcheque.com/index.htm

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 03-08-03 23:39

> [...]
> Check der betaler man 99,50 kr for 1 nat bil, campingvogn, standplads,
> strøm, 2 voksne, bad, varmt vand, og evt. hund. Det er da til at forstå,

Det har vi valgt at prøve for første gang, har reserveret plads på Feddet,
er meget spændt på hvordan det fungerer, men har indtil nu kun hørt godt om
det (Campingcheck) - Vi glæder os meget -

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-08-03 23:49

Bente Jørgensen wrote:

> Det har vi valgt at prøve for første gang, har reserveret plads på
> Feddet, er meget spændt på hvordan det fungerer, men har indtil nu
> kun hørt godt om det (Campingcheck) - Vi glæder os meget -

Vi har gentagne gange været på Feddet - på TopCamp-delen - hvor vi uden
problemer har kunnet betale med Camping Cheques. Alt er inkluderet i prisen.

Pladsens beliggenhed i forhold til naturoplevelser er eminent og de sanitære
foranstaltninger er i absolut topklasse. Hvis I tager derned i en periode
med lidt vind så glem ikke at tage drager med. Den fine strand er som skabt
til drageflyvning.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 05-08-03 02:32

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Bente Jørgensen wrote:
>
> Vi har gentagne gange været på Feddet - på TopCamp-delen - hvor vi uden
> problemer har kunnet betale med Camping Cheques. Alt er inkluderet i
prisen.

Det er også der vi skal være, har reserveret en plads ud mod stranden, så
vi håber på badevejr de 2½ uge vi skal være der.

> [...]
> foranstaltninger er i absolut topklasse. Hvis I tager derned i en periode
> med lidt vind så glem ikke at tage drager med. Den fine strand er som

Det lyder rigtig godt, det ser faktisk også sådan ud på det materiale vi
har fået tilsendt fra pladsen.

Håber også at det er bedre end Roskilde hvor vi tilbragte 21 dage sidste
sommer under konstant overvågning af (Campingpolitiet) nogle enkelte
fastliggere.
Der kommer vi aldrig mere trods en dejlig plads med en pragtfuld udsigt over
fjorden.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-08-03 22:59

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en person at have vognen på slæb og overnatte på en DCU plads (91 kr. pr
> døgn). Man kan bo på vandrehjem for 100 kr. pr. døgn alt inc..

Det er da vist mange år siden, du har boet på vandrehjem
På visse kan man ganske rigtigt overnatte for godt 100 kr. men det eneste
der er incl. er lugten af alle de andres sure tæer m.m., idet det er i
fællesrum. Skal det være enkeltrum uden bad og toilet ligger priserne mellem
230 og 325 kr. Dertil kommer morgenmad (40-50 kr) evt. sengelinned (30-50
kr) håndklæder (0-20 kr). Så man får ikke noget incl. Vil man også have bad
og toilet sniger det sig op i retning af 400 kr for en overnatning i
højsæsonen.
Vi har prøvet det. Under et lettere anfald af sindssyge solgte vi vores
daværende campingvogn for ca. 3 år siden, efter at have camperet i ca. 25
år. Nu skulle vi prøve noget nyt og det blev så vandrehjem. Smag og behag er
jo forskellig heldigvis, men 2 voksne som for ca. 350 kr. pr. nat bliver
tildelt en 4 sengs stue for sig selv, bestående af 2X2 køjesenge er ingen
spøg. Et bord på 50X50 og 1 stol. Ingen skabe, så det medbragte tøj skulle
blive i taskerne. En måtte altså sidde på sengen og dukke sig for ikke at
banke hovedet op i sengen ovenover, mens den anden så kunne nyde at sidde
ved et bord. Vi prøvede 2 vandrehjem og fik samme resultat.
Men smag og behag er jo forskellig og vores sindssyge gik åbenbart over,
idet vi næste forår så investerede i en ny brugt cv, hvor vi så nyder at
have plads til os selv m.m.
Jeg så i øvrigt også gerne, at prisen for at gå i bad var incl. i prisen for
opholdet.
Fortsat god sommer.

Kurt

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 02-08-03 02:27

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> "Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Det er da vist mange år siden, du har boet på vandrehjem
> På visse kan man ganske rigtigt overnatte for godt 100 kr.

Tog bare priserne på 4 forskellige vandrehjem på Viborg-kanten da det mest
er der jeg tager hen når jeg er alene af sted. De 100 kr. er i fællesrum,
men da jeg kun skal bruge en seng for natten, er det for mig OK.

Sidst da jeg skulle til Viborg og ikke ville bruge DCU pladsen i byen, søgte
jeg i omegnen af Viborg ogfandt en skøn oase som jeg ikke havde set i
noget camping katalog.

Der er en pris en pris, og incl. alt hvad flere andre pladser skal have
ekstra for.

www.vammencamping.dk

Med en skøn udsigt over Tjele Langsø. Et stort rustik opholdsrum med ildsted
hvor campisterne kan hygge sig med sang og musik om aftenen, ingen TV ingen
spilleautomater.
Det er en plads jeg vil foretrække, både på grund af pladsen og
omgivelserne, men også priserne, når jeg kommer til Viborg egnen, og vil
gerne anbefale den.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : EJE

Dato : 04-08-03 10:12

> Så er mit spørgsmål, er det normalt at man skal bruge poletter for at
komme
> i bad på danske campingpladser?

Som andre allerede har svaret, er det ganske normalt. Hvad begrundelsen
herfor er, skal jeg lade være usagt og blot tilslutte mig, at det er
hamrende irriterende at skulle betale ekstra. MEN - betaling for bad har en
stor fordel. De badende bliver færdige hurtigere, hvilket er en kæmpefordel
i højsæsonen, idet det begrænser køen udenfor baderummene. Når 2 minutter
koster 3-5 kr. er man som regel færdig med badet på 2 minutter.

Hilsen
Erik