Datakabel brug i 3210'eren
Fra : boble

Dato : 04-04-01 16:24

Hey

Hvis jeg køber et datakabel til min nyindkøbte Nokia 3210, kan jeg så koble
op på internet med en bærbar computer ?
Jeg så nemlig et kabel der kunne puttes op i nokia'en og ind i en seriel
port på pc'en

mvh boble

Fra : Morten Juel

Dato : 04-04-01 17:21

nej den har ikke modem indbygget !

Mvh
Morten

Fra : Erik Einum

Dato : 04-04-01 19:49

"boble" <smileyco@hotmail.com> skrev
> [...]
> koble op på internet med en bærbar computer ?
> Jeg så nemlig et kabel der kunne puttes op i nokia'en og ind i en seriel

Ja, med mye jobb! Du må kjøpe (dyrt!) eller laste ned fra nettet (ulovlig!)
Nokia Data Suite, deretter må du finne en fil som gjør at Data Suite virker
med 3210 (NDS kan konfigureres til å virke med 32110 og 7110, selv om det er
ment for 51/61-serien). Da _tror_ jeg du kommer på nettet, dvs. NDS
telefonbok og SMS-funksjon virker mot 3210, og jeg _tror_ modemdriverne
virker også (51/61-serien har heller ikke innebygd modem).

M.a.o. ville jeg heller byttet tlf.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : boble

Dato : 04-04-01 21:04

Hey

Hvad er det for en fil der gør at NDS kommer til at virke med 3210'eren ?

Kan den findes et sted på nettet ?

mvh boble

Fra : Erik Einum

Dato : 04-04-01 21:08

"boble" <smileyco@hotmail.com> skrev
> Hey
>
> Hvad er det for en fil der gør at NDS kommer til at virke med 3210'eren ?

Det er en REG-fil, som endrer Registeret til Windows.

Mener info kan finnes her: http://www.ncds.de/

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-01 21:10

Erik Einum skrev:

>(51/61-serien har heller ikke innebygd modem).

Øhh...

Klik fra www.nokia.dk :
>GSM-datatransmission
>Understøtter 9600 bps via Nokia Data Suite
>Send og modtag fax, e-mail, filer
>Datatransmission med automatisk fejlkorrektion

Jeg har endnu ikke hørt nogen komme på nettet med en 3210, denne har
IKKE indbygget modem.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Erik Einum

Dato : 04-04-01 21:11

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> Øhh...
>
> Klik fra www.nokia.dk :

Med Nokia Data Suite ja! Dette er et software-modem.

> Jeg har endnu ikke hørt nogen komme på nettet med en 3210, denne har
> IKKE indbygget modem.

Ikke 51/61-serien heller.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-01 21:47

Erik Einum skrev:

>Med Nokia Data Suite ja! Dette er et software-modem.

Så prøv du at hoppe på nettet med en 3210er!

>Ikke 51/61-serien heller.

Well, det er muligt at gå på nettet med dem, om du kalder det
software-modem eller hardware-modem, det er for mig ligemeget, det er
ikke muligt med 3210 - prøv selv.

Fra : boble

Dato : 04-04-01 21:56

Jeg vil lige prøve når jeg får NDS

mvh boble

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-01 21:59

boble skrev:

>Jeg vil lige prøve når jeg får NDS

Gør det. Du får ikke noget ud af det, telefonen reager ikke på det...

Jeg har lige prøvet endnu engang, for at være sikker - der sker
ingenting, og der er ikke noget galt med opsætningen, for jeg kan
komme på med en 5110er.

Fra : boble

Dato : 04-04-01 22:28

Der står også på en tysk hjemmeside at modem funktionen i NDS 3.0 ikke
virker sammen med 3210'eren.. Det understøtter Lasse Hedegaards besvarelse

Men telefon bog og nogle andre ting virker da.

mvh boble

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-01 22:29

boble skrev:

>Der står også på en tysk hjemmeside at modem funktionen i NDS 3.0 ikke
>virker sammen med 3210'eren.

Yup, om vi så kalder det hardware- eller software-modem, det er sådan
set ligegyldigt. 3210eren har ikke modem (= mulighed for at gå på
nettet).

>Men telefon bog og nogle andre ting virker da.

Yup, ellers var der ikke megen mening med at lave et crack/hack til
3210 :)

Fra : Erik Einum

Dato : 05-04-01 01:24

> Yup, om vi så kalder det hardware- eller software-modem, det er sådan
> set ligegyldigt. 3210eren har ikke modem (= mulighed for at gå på
> nettet).

51/61-serien har heller ikke modem, men NDS har softwaremodem som gjør disse
i stand til å gå på nettet.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Erik Einum

Dato : 05-04-01 01:25

> Så prøv du at hoppe på nettet med en 3210er!

Dette var en kommentar til 51/61-serien+NDS som du snippet fra www.nokia.dk,
ingen kommentar vedrørende 3210. Og jeg skrev da også at NDS vil virke mot
3210 med tanke på telefonbok, men vet ikke om modemfunskjonen virker, noe
"boble" har bekreftet at den ikke gjør ifølge www.ncds.de

> Well, det er muligt at gå på nettet med dem, om du kalder det
> software-modem eller hardware-modem, det er for mig ligemeget, det er
> ikke muligt med 3210 - prøv selv.

Jeg vet det er mulig å gå på nettet med disse, jeg har da gjort det selv med
en 6150. Og det er ikke innebygd modem i denne, men et softwaremodem, og det
er ikke "ligemeget" om en blander disse sammen. Vedr. 3210 så har jeg ikke
dette, se forøvrig svaret ovenfor.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Morten Juel

Dato : 04-04-01 21:16

> Jeg har endnu ikke hørt nogen komme på nettet med en 3210, denne har
> IKKE indbygget modem.

hehe nej de andre snakker bare som de har forstand til

Mvh
Morten