mail() from
Fra : Jimy

Dato : 04-04-01 16:11

Hej NG

Jeg har lavet en mail function men som bekendt understøttes "from:" ikke i
mail().

DVS, jeg har et lille problem når modtageren af en mail fra min form åbner
sin inbox, kan man kun se subject og får et "nobody" i fra feltet.

Hvordan kejler jeg den ?

Hilsen Steven

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-04-01 16:40

On Wed, 4 Apr 2001 17:10:38 +0200, "Jimy" <jim@jam.j> wrote:

> [...]
>
>DVS, jeg har et lille problem når modtageren af en mail fra min form åbner
>sin inbox, kan man kun se subject og får et "nobody" i fra feltet.

"From:" er bare et helt almindeligt stykke tekst, der sættes ind i
headeren, som så meget andet. Selv i manualen er et eksempel på det,
du leder efter:

http://php.net/manual/en/function.mail.php

mail("jim@jam.j","Overskrift","Brødtekst","From: jim@jam.j");

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jimy

Dato : 08-04-01 16:13

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> "From:" er bare et helt almindeligt stykke tekst, der sættes ind i
> headeren, som så meget andet. Selv i manualen er et eksempel på det,
> [...]

Tak skal I have for at have henledt min opmærksomhed på hjælpe mulighederne
online.

Hilsen Steven (Jimy)

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 04-04-01 16:36

> [...]

>DVS, jeg har et lille problem når modtageren af en mail fra min form åbner
>sin inbox, kan man kun se subject og får et "nobody" i fra feltet.

Kigger i manualen: http://php.net/mail

Og ser at 4 argument er "additional headers".
Læser lidt længere nede hvor der faktisk er et eksempel:

mail("nobody@aol.com", "the subject", $message,
"From: webmaster@$SERVER_NAME\n

HTH

--
Jonas Häggqvist

Fra : Dennis T.

Dato : 04-04-01 16:39

Jimy wrote:

> Hej NG
>
> Jeg har lavet en mail function men som bekendt understøttes "from:"
> ikke i mail().

Du tilføjer den i headeren - læs om funktionen på www.php.net.
Problemet er nærmere Return-path-feltet, der ikke kan sættes pga. måden
som sendmail kaldes på.

/Dennis

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 04-04-01 21:38

On Wed, 4 Apr 2001 17:38:56 +0200, Dennis T.
<viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote:

>Du tilføjer den i headeren - læs om funktionen på www.php.net.
>Problemet er nærmere Return-path-feltet, der ikke kan sættes pga. måden
>som sendmail kaldes på.

Men det er på vej:

---- php.net/mail ----
If the fifth parameter is supplied, PHP will add this data to the call
to the mailer. This is useful when setting the correct Return-Path
header when using sendmail.

Example 2. Sending mail with extra headers.

mail("nobody@aol.com", "the subject", $message,
"From: webmaster@$SERVER_NAME\nReply-To:
webmaster@$SERVER_NAME\nX-Mailer: PHP/" . phpversion());

..
..
..
Note: This fifth parameter was added in PHP 4.0.5
---- php.net/mail ----

Så der er (måske) håb forude.

--
Jonas Häggqvist