MS Windows
briani 27239
Udskiftning af harddisk
Fra : Peter Jensen

Dato : 11-08-03 12:50

Jeg har følgende konfiguration:

én IDE harddisk med Windows2000 DK på (OS disk)
én anden IDE harddisk på sammen controller med data filer på. (Data disk)

Nu ønsker jeg at skifte harddisken med OS på. Kan jeg blot sætte en ny IDE
disk i, inst. Windows 2000 DK igen, og fange den anden IDE harddisk i
diskhåndtering UDEN tab af data på disken ? Jeg må under ingen
omstændigheder miste data på Data disken.

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 11-08-03 13:27

du kan sagtens gøre som du selv er inde på, pille os disken ud og instalere
os igen på en ny hardisk, så vil den anden disk virke 100 % som før!

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 11-08-03 13:41

hmm kom til at tænke på at det var måske her inde min "nød" kunne blive
knækket.

en kammi kom i dag med en bærbar, 900 mhz usb com porte lpt osv. den har
instaleret win xp og den har ikke noget cdrom drev, vi kan heller ikke komme
ind i win på maskinen, da der er en fil der er beskadiget, jeg har prøvet
følgende

Oprettet en startdiskette i windows xp men det hjalp intet for vi kunne ikke
komme i kontakt med hardisken
Oprettet en diskette fra windows 98 og startet på den, ingen scucces for
hardisken er i NTFS og vi kunne kun se hardisken i Fdisk den fejler ikke
noget men vi kan bare ikke komme ind på den, den fil der er fejl i har vi på
en anden computer derfor ville vi bare se om vi kunne komme i kontakt med
den og så smide filen ind i biblioteket så vi bare kunne få maskinen igang
og smide en cd image ind af windows 98 og så altid instalerer fra den af...
vi har overvejet lidt om vi kunne bruge boot on lan for det understøtter den
bærbare men efter en ½ times søgen på google var jeg ikke ret meget
klogere....

Nogen ideer til hvordan der kunne komme lidt gang i instalationen af windows
98 ?????

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-08-03 15:43

"Henrik Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

den
> bærbare men efter en ½ times søgen på google var jeg ikke ret meget
Kan i få kørt en w 98 opstart ind og f-diske, kan i vel også fjerne
NTFL-part.
og genoprette en primær dos-part. Og derefter formattere denne i fat 32.
Og hvis i ikke har w 98 på disketter
--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 15:55

Ole Larsen skrev:

> [...]
> --
> Mvh, Ole.
> Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv

Der gik der da vist lid *ged* i signaturen

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-08-03 17:26

"Gevaldi" <georg_valdi (at) hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der gik der da vist lid *ged* i signaturen
> /Gevaldi

Ja, ooog - ret lige din dato - det var et rent tilfælde at jeg så din mail.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-03 17:29

Ole Larsen skrev:

> Ja, ooog - ret lige din dato - det var et rent tilfælde at jeg så din
> mail.

Ups, er gjort....takker