MS Windows
briani 27239
Kan baggrundsprogrammer køre uden bruger e~
Fra : Colzen

Dato : 11-08-03 07:32

Kan man få et program som emule til at køre videre i baggrunden selvom en
bruger logger sig af og en anden logger sig på?
Alle brugere må gerne have adgang til programmet.

Jeg bruger w2k.

På forhånd tak.

Colzen

Fra : Devast8or, work

Dato : 11-08-03 08:33

"Colzen" <colzen@REMOVEcolzen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger logger sig af og en anden logger sig på?
> Alle brugere må gerne have adgang til programmet.

Har ikke prøvet med emule, men på arbejdet bruger jeg PCanywhere, og med det
kan jeg godt logge ud af en maskine og derefter logge ind igen som en anden
bruger uden at miste forbindelsen til den.

Mit gæt vil være at emule godt kan køre på samme måde. Men det ´kan ikke
være svært at prøve det efter. Sæt det igang, log ud, se på router/modem om
der stadig er trafik på linjen, log ind som anden bruger og se om emule
stadig kører.

Devast8or

Fra : Colzen

Dato : 11-08-03 10:47

> [...]
om
> der stadig er trafik på linjen, log ind som anden bruger og se om emule

Det kan det desværre ikke. Kan der evt være nogle indstillingsmuligheder et
eller andet sted så det kan lade sig gøre?

Colzen

Fra : Devast8or, work

Dato : 11-08-03 11:59

> Det kan det desværre ikke. Kan der evt være nogle indstillingsmuligheder
et
> eller andet sted så det kan lade sig gøre?
>
> Colzen

Hmm, beats me. Vi må nok have nogle andre på banen her.

Devast8or

Fra : Colzen

Dato : 12-08-03 08:58

> Hmm, beats me. Vi må nok have nogle andre på banen her.
>
> Devast8or

Takker for forsøget på at hjælpe.

Colzen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-08-03 18:34

Colzen wrote:

> Takker for forsøget på at hjælpe.

Grunden til at Devvy's PCAnyWhere bliver ved med at køre på trods af
logoff/logon og den slags, er at PCAnyWhere kører som en service på
maskinen. Altså et program der automatisk bliver startet sammen med
operativsystemet og derefter ligger og kører i baggrunden (se dem i
Control Panel -> Administrative Tools -> Services).
Almindelige applikationer som Word, IExplorer og eMule kører i
forgrunden og bliver derfor afsluttet når du logger af.
Når brugeren logger af kan Windows jo ikke gøre så meget andet end at
konstatere at den person er færdig med maskinen og så er der jo ingen
grund til at hans programmer stadig skal stå og køre (og her ser vi så
bort fra user switching i XP), så de bliver lukket ned.

Jeg tvivler på at eMule-folkene selv har tænkt på at lægge en eller
anden run-as-service funktion ind så lige umiddelbart kan det ikke lade
sig gøre.

MEN der var engang på NT4 maskinerne et lille utility i Resource Kit'et
der hed SRVANY.EXE som kunne bruges til at få almindelige programmer til
at starte som service. Denne utility skulle også være en del af Win2k
Resource Kit'et.

Det er ikke noget jeg selv har rodet så meget med, men der står lidt
info om det her:
http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q137/8/90.asp

Og lidt mere pædagogisk på http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=197

Jeg tror dog ikke at Resource Kit'et kan erhverves gratis på lovlig vis
men i betragtning af det er eMule der skal køres som service er moral
vist heller ikke det der vejer tungest på dine skuldre

/Robert

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-08-03 18:51

On Tue, 12 Aug 2003 19:34:06 +0200, Robert Eriksen wrote:

> Grunden til at Devvy's PCAnyWhere bliver ved med at køre på trods af
> logoff/logon og den slags, er at PCAnyWhere kører som en service på
> maskinen.

http://www.prismmicrosys.com/atyourservice/atyourservice-index.htm

Jeg har også engang stødt på et andet gratis program der kunne få andre
programmer til at køre som en service. Jeg kan desværre bare ikke huske
hvad det hedder

--
Lars