MS Windows
briani 27239
Re:koks
Fra : Preben Bech Badstrue

Dato : 10-08-03 22:07

Tak for venlig respons, Jens Peter Karlsen.
Jeg beklager, at jeg fik skrevet forkert. Min vers. af Nero er 5,5,10,42 -
altså den nyeste.
Jeg ved godt, at der sædvanligvis er et lille hul i fronten til et CD-rom
drev, men det er der altså ikke i mit.
Jeg har talt med producenten i England, og han sagde, at det sædvanligvis
ikke kan betale sig at reparere drevet. Men han anviste mig, hvordan jeg
kunne få skiven ud. Da jeg samlede det hele igen virkede alt, og
styresystemet kunne atter finde drevet. Siden er det imidlertid sket flere
gange, og jeg er ved at være træt af det.
Jeg kunne imidlertid godt tænke mig en god forklaring på, hvorfor dette
sker, og hvorfor drevet ikke kan findes af maskinen, når skiven sidder
"fast", og om jeg kan regne med, at fejlen afhjælpes, hvis jeg køber et nyt
drev.
Preben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-08-03 22:34

"Preben Bech Badstrue" <badstue@stribnet.dk> wrote:

> [...]
>"fast", og om jeg kan regne med, at fejlen afhjælpes, hvis jeg køber et nyt

Problemet er næppe Nero, heller ikke at skiven 'sidder fast'.

Jeg tror firmwaren i brænderen 'går ned' i en grad så den mister
kontakten til omverdenen. I så fald burde den 'vågne igen' hvis du
slukker computeren og tænder den igen - Det er jo egentlig også det du
gør, når du afmonterer drevet for at få skiven ud ?!?!

Simpel genstart er ikke nok, det resetter ikke firmwaren i brænderen.

Problemet kan skyldes elektrisk ustabilitet i drevet elektronik, i så
fald må du købe et nyt drev. Det kan i hvert fald ikke betale sig at
reparere.

Men da du skriver det sker i bestemte situationer (eg: brænding af
billedfiler) er en programfejl i firmwaren også en mulighed. I så fald
kan en firmware opgradering måske løse alle problemer.

<mlr>

Fra : Leo E

Dato : 11-08-03 11:02

"Preben Bech Badstrue" <badstue@stribnet.dk> wrote in message news:<bh6c14$jhs$2@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> "fast", og om jeg kan regne med, at fejlen afhjælpes, hvis jeg køber et nyt
Du kan jo også lægge filerne ind på HD og brænde derfra, det kan være
mere smertefrit, nogen gange.
Leo