MS Windows
briani 27239
Hvor skal jeg installere xp?
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 17:19

Hej.
Jeg har en 80 GB seagate hdd, med 3 partitioner:
1) c: 40 GB
2) d: 14 GB
3) e: 26 GB

Jeg overvejer at installere win xp på d-drevet, men vil det give nogen
ydelsesforskel ifht. hvis jeg installerede xp på c-drevet?

Hilsen Øistein

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 19:24

"Ø" <oistein.wind(snabel - a)gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg overvejer at installere win xp på d-drevet, men vil det give nogen
> ydelsesforskel ifht. hvis jeg installerede xp på c-drevet?

Hej igen.
Jeg valgte at installere på d:, og der er indtil videre ingen probs, men jeg
har lige t tillægsspørgsmål:
Jeg har nu både xp og 2000 på min hdd, xp på d og 2000 på c. Kan jeg uden
videre fjerne de filer der har med win2000 at gøre(det er vel c:\winnt og
c:\documents and... og de filer der ligger i roden?) , da jeg ikke længere
ønsker at bruge denne windows version.

Mvh Øistein

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-08-03 19:39

On Sun, 10 Aug 2003 20:24:08 +0200, "Øistein Wind"
<oistein.wind(snabel - a)gmx.net> wrote:

> [...]
>c:\documents and... og de filer der ligger i roden?) , da jeg ikke længere

Lad være med at slette filerne i roden, de bruges stadig.

--
Jens

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 20:30

> Lad være med at slette filerne i roden, de bruges stadig.

Men kan jeg slette fx. hiberfil? Det er vel den fil der bruges når kun pc'en
går i hibernate mode.

Kan jeg finde en liste over hvilke filer der _skal_ være der, og hvilke der
ikke længere bruges?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-08-03 20:56

Øistein Wind wrote:
> Men kan jeg slette fx. hiberfil? Det er vel den fil der bruges når
> kun pc'en går i hibernate mode.

Mener det er således, at når hibernate slås fra, slettes filen automatisk...

--
Martin K

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-08-03 21:01

On Sun, 10 Aug 2003 21:30:18 +0200, "Øistein Wind"

>Men kan jeg slette fx. hiberfil? Det er vel den fil der bruges når kun pc'en
>går i hibernate mode.

Hvis du ikke bruger hibernate, så bare ud med den.

>Kan jeg finde en liste over hvilke filer der _skal_ være der, og hvilke der
>ikke længere bruges?

Det er noget i retning af:

boot.ini
bootfont.bin
NTDETECT.COM
ntldr

Så ligger der fire tomme filer:

AUTOEXEC.BAT
CONFIG.SYS
IO.SYS
MSDOS.SYS

og de skal sikkert være der for at tilfredsstille gamle dosprogrammer.

--
Jens

And the worms ate into his brain.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 21:06

> [...]
> IO.SYS
> MSDOS.SYS
>
> og de skal sikkert være der for at tilfredsstille gamle dosprogrammer.

Okay... Udover ovenstående filer er der:
hiberfil.sys
logwmemory.bin
NetLog.txt
Treeinfo.wc

og så en mærkelig én der bare hedder ~ uden extension.
Kan de så slettes?

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-08-03 21:16

On Sun, 10 Aug 2003 22:05:57 +0200, "Øistein Wind"
<oistein.wind(snabel - a)gmx.net> wrote:

>og så en mærkelig én der bare hedder ~ uden extension.
>Kan de så slettes?

Prøv, hvis vi ikke hører fra dig de næste par dage, så skulle de ikke
slettes

Det lyder som nogen der bare skal væk, men hvis du er usikker så start
med at flytte dem.

--
Jens

An optimist is a guy without much experience.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 21:39

> Prøv, hvis vi ikke hører fra dig de næste par dage, så skulle de ikke
> slettes

Jeps.

> Det lyder som nogen der bare skal væk, men hvis du er usikker så start
> med at flytte dem.

Jeg prøver mig lidt frem... helt galt kan det jo ikke gå, sålænge man har
lavet backup...

Tak for hjælpen ellers!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-03 19:57

"Ø" <oistein.wind(snabel - a)gmx.net> skrev :

>Jeg overvejer at installere win xp på d-drevet, men vil det give nogen
>ydelsesforskel ifht. hvis jeg installerede xp på c-drevet?

Nej, men der vil blive lagt nogle systemfiler på c:\
--
Knud