MS Windows
briani 27239
Kan ikke komme ind i XP
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 10-08-03 13:12

Hej NG

Min kærestes bærbare (Acer Aspire 1300) kan ikke længere boot ind i
Windows XP (Home Edition). Hvergang computeren booter XP undersøges
drev C: for konsistens og hvergang konkluderes det, at der ikke er
nogen fejl på drevet. Herefter vises i fejlbesked (i ca. 1/10 sekund),
som jeg ikke kan nå at læse og computeren genstarter.

Jeg har prøvet at starte computeren på alle måder (fejlsikret
tilstand, fejlsikret tilstand med netværk mm.), men alle af den ender
men en genstart.

Jeg har vha. en win98 bootdisk undersøgt harddisken for fysiske fejl,
men også her konkluderes det at den virker perfekt.

Jeg har læst flere steder, at man i XP kan indstille den således, at
den ikke restarter på fejl, men dette kan vel ikke indstilles hvis man
ikke kan komme ind i XP.

Så pt. er min eneste mulighed at geninstallere XP, men da min kæreste
har et par vigtige emails på computeren er jeg åben for alle forslag

dk.edb.system.ms-windows
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Johnny Madsen

Dato : 10-08-03 14:02

Du kan boote op på en Dos disk og så lede efter følgende filer:

*ost eller pst Outlook
eller
:\Documents and Settings\navn\Lokale indstillinger\Application
Data\Identities\{58DBDCA7-A966-472C-997F-8A3F4721B24C}\Microsoft\Outlook
Express

Det er stien til outlook express.

Kopier de filer og dine mail kan indlæses igen.

Har du prøvet med revocer console eller indsæt XP Cd og prøv at opdatere XP.

Fra : Jean

Dato : 10-08-03 14:50

Mikkel Bundgaard skrev:
> Herefter vises i fejlbesked (i ca. 1/10 sekund),
> som jeg ikke kan nå at læse og computeren genstarter.

Prøv og tryk på Pause-knappen, når fejl-meddelsen vises...

Mvh Jean

Fra : tomov

Dato : 10-08-03 20:55

> [...]
> Jeg har prøvet at starte computeren på alle måder (fejlsikret
> tilstand, fejlsikret tilstand med netværk mm.), men alle af den ender

Man kan starte fra cd-en og vælge repair.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 11-08-03 12:54

"tomov" <tomov@FJERNofir.dk> wrote in message news:<3f36a305$0$76076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Man kan starte fra cd-en og vælge repair.
Vil dette slette dokumenter, email mm. fra computeren eller vil den
blot rette i windows filer ??

PS. Da computeren var præinstalleret med Windows har vi ikke en rigtig
winXP CD kun nogle OEM CD'er, som skulle instille computeren, som da
man modtog den.

MVh.
Mikkel

Fra : Leo E

Dato : 13-08-03 04:59

mikkelbu@ruc.dk (Mikkel Bundgaard) wrote in message news:<da6fc4ff.0308110353.262906e9@posting.google.com>...

> [...]
>
> PS. Da computeren var præinstalleret med Windows har vi ikke en rigtig
> winXP CD kun nogle OEM CD'er, som skulle instille computeren, som da
Hvis du har mulighed for at køre - sfc /scannow eller chkdsk fra de cd´er du
har, så prøv det, og repair sletter ikke noget.
Hilsen: Leo