MS Windows
briani 27239
Windows 2000 pro eller home?
Fra : Mogens

Dato : 10-08-03 01:29

Hej Gruppe
Jeg skal til at opgradere fra win98 til win2000. Jeg vælger ikke xp endnu da
det vist kræver lidt mere af computeren 1ghz, end win2000 kræver og er lidt
for nyt mv.
Jeg kan bare kun finde en win2000-version som hedder professionel, og den
indeholder vel alt muligt til servere eller hvad? Findes der ikke en 'home'
version i win2000 som feks. win98? På forhånd tak.

Mvh Mogens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-08-03 23:40

"Mogens" <mogenhanse@tele2.mail.dk> skrev :

>Jeg kan bare kun finde en win2000-version som hedder professionel, og den
>indeholder vel alt muligt til servere eller hvad? Findes der ikke en 'home'
>version i win2000 som feks. win98? På forhånd tak.

Der findes kun Pro og det har ikke noget med server at gøre.

Win 2000 var/er beregnet til virksomhedsbrug og kørte jo
sidenløbende sammen med Win 98/Me til privat brug.

Jeg tror nu, at du vil blive mere tilfreds med XP, den er ikke
heæt så kræsen med hardware og kan sagtens køre med en 1 Ghz
maskine med min 256 MB ram og gerne 512, lidt egter hvad
comåuteren mest bruges til.
--
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-08-03 06:53

Knud Gert Ellentoft wrote :

> Jeg tror nu, at du vil blive mere tilfreds med XP,

Det er jeg også overbevist om.

> den er ikke
> heæt så kræsen med hardware og kan sagtens køre med en 1 Ghz
> maskine med min 256 MB ram og gerne 512, lidt egter hvad
> comåuteren mest bruges til.

Præcist - jeg bruger min PC til primært email og applikationsudvikling samt
internetbrug. Jeg laver dermed hverken grafik eller ser film på min PC og
den kører glimrende. Min PC er en PII 266Mhz med 192MbRAM.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Hvorfor ser fanatiske fodboldfans altid sådan ud ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-08-03 08:32

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> Det er jeg også overbevist om.

Hmm, smag og behag
Jeg er betydeligt mere tilfreds med min 2k på min 800Mhz laptop end med
knægtens XP på hans 2.4GHz hyperthreading thingie
Muligvis er problemet for meget varme i boxen eller også er det forskellen
på mine 512 Mb RAM og 256 Mb til XP'en
Fx har jeg lagt mærke at winzip loader hele filen ind i memory før den
arbejder med den
Så mere RAM vil sikkert hjælpe på overall performance

Her snakker vi selvfølgelig om fx fedten rundt på internettet eller word etc
Der er ingen tvivl om at hans boks er noget kraftigere/hurtigere i mere
krævende sammenhænge
Btw jeg har lige i dag slået al XP gejlet fra - det hjalp sgu lidt på den
slugginesh man ellers oplever

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-08-03 09:01

Peter Lykkegaard wrote :

> Hmm, smag og behag

> Jeg er betydeligt mere tilfreds med min 2k på min 800Mhz laptop end
> med knægtens XP på hans 2.4GHz hyperthreading thingie

Windows 2k er nu også et rigtigt dejligt OS - og faktisk synes jeg at jeg
arbejder mere produktivt på Windows 2k end på Windows XP - men det er
måske pga al tjavset med den ændrede brugerflade. Jeg bruger XP hjemme og
2k i arbejdssammenhænge.

> [...]
> arbejder med den
> Så mere RAM vil sikkert hjælpe på overall performance

Det er også min opfattelse - at det i XP-sammenhænge er vigtigere med
mere RAM ifht hurtigere processor.

> [...]
> kraftigere/hurtigere i mere krævende sammenhænge
> Btw jeg har lige i dag slået al XP gejlet fra - det hjalp sgu lidt på

hehe ... de eneste tidspunkter hvor jeg oplever "slugginesh" på min XP er
hvis jeg arbejder i VS.Net samtidig med at MS Outlook XP er i gang med at
hente mails. Derudover har jeg oplevet at Adobe Elements fuldstæmdig
lægger min XP ned performancemæssigt - det er praktisk talt umuligt at
bruge programmet til noget som helst ... og det eneste jeg skulle var at
ændre baggrundsfarven på et billede :(

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-03 18:56

In dk.edb.system.ms-windows, Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>
says...
> Jeg tror nu, at du vil blive mere tilfreds med XP, den er ikke
> heæt så kræsen med hardware og kan sagtens køre med en 1 Ghz

Say what?

Meget ældre hardware understøttes ikke af XP, men understøttes af 2000.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen