MS Windows
briani 27239
Freeware programmer til Windows søges
Fra : Karsten

Dato : 08-08-03 22:25

Er der nogler her i denne ng, der kender nogle gode freeware programmer til
Windows (altså programmer der normalt er beregnet til Linux, men som også
findes til Windows) og helst på dansk.

Jeg har følgende.
Tekstbehandling. AbiWord
Billedebehandling. Gimp

Mangler følgende programmer, regnskabs, databaseprogram og ligende. helst på
dansk..

på forhånd tak og god Weekend..

Fra : arc@na

Dato : 08-08-03 22:27

http://sourceforge.net/ - god fornøjelse.

arc@na

Fra : Karsten

Dato : 08-08-03 22:43

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse

> http://sourceforge.net/ - god fornøjelse.

øhh tak

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-08-03 22:42

OpenOffice fås i dansk udgave, og er fri software som du gratis kan
downloade. Minder meget om Microsofts Office pakker. Det er en fri
kontorpakke for alle med tekstbehandler, regneark, vektor-tegneprogram,
præsentationsværktøj og HTML-generator. Download her:

http://da.openoffice.org/index.html

a.. Writer (tekstbehandler og HTML-redigerer).
a.. Calc (regneark).
a.. Draw (vektorbaseret tegneprogram).
a.. Impress (præsentationsprogram).
a.. Formel-redigerer.
a.. Database-modul (er under udvikling, du bliver nødt til selv at
installere en selvstændig database som f.eks. MySQL, PostgreSQL, Microsoft
Access, Oracle eller lignende).

Du kan indlæse de fleste Microsoft Office-dokumenter (Word, Excel,
Powerpoint) uden større problemer, ændre dem og gemme dem i OpenOffice.org's
eget format eller hvis ønskeligt i det oprindelige format.

Men du kan jo selv læse videre på ovennævnte link. Download af den danske
version foregår her:

http://da.openoffice.org/about-downloads.html

Fra : KsNa

Dato : 09-08-03 10:32

"Karsten" <faerk@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Billedebehandling. Gimp
>
> Mangler følgende programmer, regnskabs, databaseprogram og ligende. helst

AbiWord er med på CDen, der følger men Komputer for alle nr.12 2003 (det
nye, lige udkommet)

Mvh.
Kim

Fra : Karsten

Dato : 09-08-03 10:49

"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
helst
> på

> AbiWord er med på CDen, der følger men Komputer for alle nr.12 2003 (det

Har du ikke læst hvad jeg skrev, jeg har AbiWord

Fra : KsNa

Dato : 10-08-03 09:19

> "KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse

> også

> helst

> Har du ikke læst hvad jeg skrev, jeg har AbiWord

Jo, men det virker som at du har AbiWord til Linux (ved ikke om det findes),
men at du nu ville have nogle programmer til Windows.

Mvh.
Kim