MS Windows
briani 27239
Hvordan åbner man fil der er vedhæftet i O~
Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 08-08-03 16:59

Hey

Nu har jeg boxet med Win 2000 i 1/2 time!!!

Jeg har modtaget en PDF-fil som Outlook express synes ser mistænkelig ud.
Der er den ikke, men ikke desto mindre har den fjernet adgangen til den -
siger den!

Hvordan åbner jeg den så?

Og hvorfor f...... skal Bill Gates bestemme om jeg må åbne eller ej?
Jeg kunne da i det mindste have fået et valg!

Jeg skal helst have den åbnet i aften da det er en vigtig faktura.

På forhånd tak

Mvh

Hans

Fra : arc@na

Dato : 08-08-03 17:07

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in

> [...]
> Og hvorfor f...... skal Bill Gates bestemme om jeg må åbne eller ej?
> Jeg kunne da i det mindste have fået et valg!

Har du Norton Internet Security installeret? Så er det nok derfor.
Jeg har aldrig haft problemer med at åbne vedhæftede filer. Jeg kører
Win2000 med Tiny Personal Firewall og AntiVir.

> Jeg skal helst have den åbnet i aften da det er en vigtig faktura.

Kig på dine sikkerhedsindstillinger i Norton.
Det er vel en hjemme-PC vi snakker om? Eller en anden PC, hvor du er
logget på med admin-rettigheder?

arc@na

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-08-03 17:14

Hans L. Baldrian skrev:

> Og hvorfor f...... skal Bill Gates bestemme om jeg må åbne eller ej?

Fordi at brugerne for længst har bevist at de er for dumme til selv
at administrere det. ;)

Prøv at kigge i Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed inde i Outlook
Express.

PS. Der findes en gruppe som omhandler Outlook Express. Den hedder:

Madsen.

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 08-08-03 18:13

Mange tak for svar - nu har jeg fået åbnet den. Men jeg fatter stadig ikke
helt, hvorfor man ikke kan få et valg med et "bing"-skilt, som MS jo ellers
er vældig gode til. Nu kender jeg afsender af mailen, og så er det jo
fjollet at den bare "spærres" fordi den ser mistænkelig ud. Jeg har ikke
Norton, men sørger for at W2000 er opdateret så det er Gates & crew, der har
sørget for at jeg ikke "kan finde ud af det".

Tak for henvisning til NG - den vil jeg bruger næste gang.

Mvh

Hans

Fra : Per Thomsen

Dato : 13-08-03 08:54

> [...]
har
> sørget for at jeg ikke "kan finde ud af det".

Ja, og sjovt nok blokerer den ikke for *.doc, som kan være befængt med
macrovira. Hvorimod PDF-formatet var virus frit på det tidspunkt
sikkerhedsopdateringen udkom.

Per

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-08-03 10:47

Hans L. Baldrian wrote :

> Mange tak for svar - nu har jeg fået åbnet den. Men jeg fatter stadig
> ikke helt, hvorfor man ikke kan få et valg med et "bing"-skilt, som MS
> jo ellers er vældig gode til.

De har vel lært af erfaringerne med at de fleste brugere ikke læser, hvad
der står på disse beskeder. Derfor er det helt slået fra, og man skal
selv lave et bevidst valg for at tilgå disse filer.

> Nu kender jeg afsender af mailen, og så
> er det jo fjollet at den bare "spærres" fordi den ser mistænkelig ud.

De fleste vira kommer jo pr. email fra de brugere man kender, så at du
kender afsender af emailen synes jeg ikke er et godt argument for
ukritisk at åbne for alle filer fra denne person.

> Jeg har ikke Norton, men sørger for at W2000 er opdateret så det er
> Gates & crew, der har sørget for at jeg ikke "kan finde ud af det".

Jeps, og hvis du spørger mig, så er det et fint initiativ MS har gjort
med som udgangspunkt at spærre for disse filer. Selvfølgelig kan man sige
at det er paradoksalt at fx Outlook 2k+ spærrer for .mdb-filer men ikke
..doc-filer, men de har vel afvejet produktivitet med de begrænsninger der
måtte være i at spærre for den filtype, der sikkert deles flittigst
imellem brugere pr. email.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's

Fra : hcma

Dato : 08-08-03 21:42

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er den ikke, men ikke desto mindre har den fjernet adgangen til den -

her er en løsning: http://www.riversen.dk/?id=tips#oefiler
m v h
HC

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-03 14:13

>her er en løsning: http://www.riversen.dk/?id=tips#oefiler
>m v h
>HC

For denne besked når jeg prøver din link.

Forbidden
You don't have permission to access /counter/ on this server.

Apache/2.0.46 (Win32) PHP/4.3.2 Server at www.riversen.dk Port 80