MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Messenger - ingen lyd ved samtale
Fra : Dorthe

Dato : 08-08-03 08:42

Hej!
Håber dette er den rigtige gruppe at spørge i!
Jeg har et problem med messenger og samtale. Jeg kan ikke høre dem jeg taler
med, de kan godt høre mig.
Det har virket - omend meget periodisk.
Lyden i øvrigt virker fint på pc'en, det er kun messenger, der laver vrøvl.
Er der mon en venlig sjæl, der kan hjælpe mig afhjælpe problemet?
Mvh
Dorthe

Fra : Morten Bøgeholm Niel~

Dato : 08-08-03 09:01

"Dorthe" <dorthe@bommelibom.com> skrev i en meddelelse
> [...]
vrøvl.
> Er der mon en venlig sjæl, der kan hjælpe mig afhjælpe problemet?

Et skud i tågen (med nok meget sandsynligt!):

Åbn lydstyrke (_dobbeltklik_ på den lille højttaler ved siden af uret)

Du ser nu alle audio ind- og udgange

Check om f.eks. wave er slået fra [muted] eller skuet helt ned.
Prøv evt. at skrue op for alle (og fjern evt. hak i Slå fra [mute])

--
Mvh Morten

Fra : Dorthe

Dato : 08-08-03 09:28

> [...]
>
> Check om f.eks. wave er slået fra [muted] eller skuet helt ned.
> Prøv evt. at skrue op for alle (og fjern evt. hak i Slå fra [mute])

Der var skruet op for alle. Jeg var også i kontrolpanelet og lave en
lydjustering under lyde - faneblad "stemme". Og jeg kunne sagtens høre mig
selv, så både mikrofon og højtalere virker. Jeg sidder netop og tester med
min mor, og hun kan heller ikke høre mig åbenbart.
Jeg bruger XP i øvrigt.
Mvh Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 08-08-03 09:30

Glemte lige at fortælle:
Inde i messenger er der en guide til lydjustering, og det ser også ud til at
virke fint. De to ude til højre i messenger vedr. stemmesamtale plejer at
lyse, men de ser blot deaktiverede ud, så det ser altså ud som om et eller
andet i messengeren er slået fra.
/Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 08-08-03 09:49

Hej igen!
Jeg var lige i hjælpefilen til messenger, og her læste jeg, at en firewall
kan betyde, at man ikke kan oprette forbindelse til en pc udenfor
firewall'en, så det er nok der forklaringen skal findes. - Desværre!
Mvh
Dorthe

Fra : klander

Dato : 08-08-03 10:09

> [...]
> kan betyde, at man ikke kan oprette forbindelse til en pc udenfor
> firewall'en, så det er nok der forklaringen skal findes. - Desværre!

Hej

Har du messenger 6, den nye.
Hvis ikke så hent den http://messenger.msn.dk/
det har virket for 2 af mine venner fordi de brugte den firewall der ligger
Win XP.
Det er da et forsøg værd, ellers må du jo ud og købe en rigtig firewall ;)

Mvh
Kurt

Fra : Dennis Lauridsen

Dato : 08-08-03 11:04

er du sikker på at messenger har oprettet forb. til den comp du vil i
kontakt med. Der skal stå i bunden forb til XXXX oprettet

Fra : Dorthe

Dato : 08-08-03 11:19

> er du sikker på at messenger har oprettet forb. til den comp du vil i
> kontakt med. Der skal stå i bunden forb til XXXX oprettet

Ja, den er okay på begge pc'ere
Mvh
Dorthe
Det er udelukkende lyden fra min mor, der ikke kommer igennem. Lige nu synes
jeg faktisk der er lige lovlig mange lyde. Den siger plimme-lim hver gang
jeg selv sender en besked afsted. Det gjorde den gamle ikke. Den sagde kun
noget når msn var minimeret og man kørte et andet program, og der kom en
besked til en.
Mvh
Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 08-08-03 11:11

> [...]
> Hvis ikke så hent den http://messenger.msn.dk/
> det har virket for 2 af mine venner fordi de brugte den firewall der

Hej!
Tak for svaret! Det hjalp lidt. Nu kunne min mor igen høre mig. Dog kan jeg
stadig ikke selv høre hende. Hun fik også lige den nye installeret.
Mvh
Dorthe