MS Windows
briani 27239
Menuen Ny ved højreklik mangler genveje ti~
Fra : Henry

Dato : 06-08-03 18:56

Jeg havde en gang i Win xp så jeg kunne højre klikke og i menuen ny kunne
vælge nyt *.txt fil.
Er der nogen der lige ved hvordan man ligger den ind igen.

--
På forhånd tak

Henry

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-08-03 19:25

In dk.edb.system.ms-windows, Henry wrote:

>Jeg havde en gang i Win xp så jeg kunne højre klikke og i menuen ny kunne
>vælge nyt *.txt fil.
>Er der nogen der lige ved hvordan man ligger den ind igen.

Prøv Start -> Kør -> regedit -> HKEY_CLASSES_ROOT\.txt -> Lav en ny
nøgle ved navn 'ShellNew' -> Lav en ny streng ved navn 'NullFile'
under 'ShellNew'. Luk registreringsdatabasen og genstart explorer.exe
(eller hele computeren hvis det er nemmest for dig).

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Henry

Dato : 06-08-03 20:42

> [...]
> under 'ShellNew'. Luk registreringsdatabasen og genstart explorer.exe
> (eller hele computeren hvis det er nemmest for dig).

Mange tak for hjælpen, filen som du beskrev var der og den så korrekt ud.
men da jeg fjernede nøglen og importerede en ny fra en anden maskine som var
fulstændig identisk virkede det pludselig igen.

Mvh Henry