MS Windows
briani 27239
Win XP - se Temporary Internet Files fra ~
Fra : SuSanne

Dato : 06-08-03 16:54

Hej,

Fra stifinder i Win 98se kan jeg se alle mine temporary internet files. Fra
mit billedbehandlingsprogram (Paint Shop Pro), kan jeg også se alle
billedfilerne fra de internetsider, der er besøgt.

En af mine veninder kan IKKE se filerne i stifinder med Win XP (og heller
ikke fra et billedbehandlingsprogram), men de er der selvfølgelig alligevel.
Det fremgår, når hun rydder op i mappen via "diskoprydning", hvor det kan
ses, at der ligger mange kb i mappen.

Mon nogen ved, hvor og hvordan XP kan indstilles til at kunne se dissse
filer ?

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-08-03 17:12

SuSanne skrev:

> Mon nogen ved, hvor og hvordan XP kan indstilles til at kunne se
> dissse filer ?

Control Panel > Folder Options > View > Show hidden files and folders.

Madsen.

Fra : SuSanne

Dato : 06-08-03 18:53

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Control Panel > Folder Options > View > Show hidden files and folders.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

***
Desværre var det ikke den indstilling, der gjorde forskellen, men tak for
rådet, Madsen. Andre gode forslag måske?

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-08-03 21:19

SuSanne skrev:

> Desværre var det ikke den indstilling, der gjorde forskellen, men
> tak for rådet, Madsen. Andre gode forslag måske?

Mystisk. Mappen 'Lokal Settings' eller 'Lokale Indstillinger' er som
standard skjult så du vil ikke kunne finde den hvis du bare sidder
og kigger i Stifinder på en standardinstallation, for WinXP viser som
standard ikke skjulte filer og mapper. Søgefunktionen finder heller
ikke skjulte filer og mapper medmindre at man beder den om det under
Advanced Options nede i Start > Search > For Files or Folders.

Hvis du (eller vel rettere hun) går ind i Control Panel > Internet
Options > Settings i afsnittet 'Temporary Internet files' så kan
hun se hvor filerne er placeret.
Du må undskylde at jeg skriver de engelske betegnelser, men det er
fordi at jeg sidder med en engelsk WinXP og derfor ikke aner hvad
det hedder på dansk.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-08-03 19:29

In dk.edb.system.ms-windows, SuSanne wrote:

>En af mine veninder kan IKKE se filerne i stifinder med Win XP

Har hun kigget under [C:\Documents and Settings\Din-veninde\Local
Settings]? Hedder det mon det samme på dansk?

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-08-03 19:55

On Wed, 06 Aug 2003 20:28:40 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

>Har hun kigget under [C:\Documents and Settings\Din-veninde\Local
>Settings]? Hedder det mon det samme på dansk?

Næsten

[C:\Documents and Settings\Din-veninde\Lokale Indstillinger]

Egentlig en sær sprogblanding

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-08-03 20:11

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

>[C:\Documents and Settings\Din-veninde\Lokale Indstillinger]

Tak.

>Egentlig en sær sprogblanding

Det var vel for svært at oversætte. ;)

Fra : SuSanne

Dato : 07-08-03 16:15

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har hun kigget under [C:\Documents and Settings\Din-veninde\Local
> Settings]? Hedder det mon det samme på dansk?
>
> --
> Lars Stokholm

***
Nej - det havde hun ikke, og det var løsningen. Hun havde ledt i
win/temp-mappen som man gør i 98-udgaven. Hun er ny XP-bruger, men ellers
meget erfaren. Og jeg havde ikke tænkt på, at placeringen af netop
internet-filerne lå anderledes, selvom jeg bruger Win 2000 på job, hvor de
også ligger under Documents and settings ......

Så mange tak til både dig og Madsen for hjælpen. Madsen nævnte også local
settings, men det var først under dit indlæg, at 10-øren faldt.

Det er ikke første gang, jeg henter hjælp her til både mig selv, mit firma
og andre - og I skal have mange tak for jeres hurtige svar, tålmodighed og
hjælp.

Mange hilsener
Susanne

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-08-03 16:48

> [...]

>og andre - og I skal have mange tak for jeres hurtige svar, tålmodighed og

Selv tak. :)