MS Windows
briani 27239
NTFS vs. fat 32
Fra : Ole Larsen

Dato : 06-08-03 15:51

Hej,

Kan man forvente at nogle af de prgrm., der kan køre under W 98 men ikke
under W XP m/NTFS, kan køre under W XP m/fat 32 ?

Mvh
Ole

Fra : JL

Dato : 06-08-03 16:02

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Kan man forvente at nogle af de prgrm., der kan køre under W 98 men ikke
> under W XP m/NTFS, kan køre under W XP m/fat 32 ?

Nej, filsystemet har ingen betydning for om programmet kan køre eller ej,
kun styresystemet har indflydelse på dette.
- JL

Fra : H_Luchter

Dato : 06-08-03 16:11

Det er ikke helt rigtigt.

Word 95 (den mest fejlfrie tekstbehandler fra Microsoft) kan ikke arbejde
med brugerordbøger, der befinder sig på en NTFS-partition. De SKAL være på
en FAT/FAT32. Der findes sikkert andre grænsetilfælde.

Jeg spurgte Microsoft, da Windows XP udkom, men for dem er Word 95 død.

v.h.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 06-08-03 16:07

Ole Larsen wrote:
> Hej,
>
> Kan man forvente at nogle af de prgrm., der kan køre under W 98 men
> ikke under W XP m/NTFS, kan køre under W XP m/fat 32 ?

Programmerne er ligeglade med om det er NTFS eller FAT/FAT32 eller HPFS.
Det der betyder noget er om det er win98 eller NT/2K/XP.
Altså om det 16 bit eller ægte 32 bit styresystemer.
Du kan indstille XP til kunne køre 16 bit programmer ved at højreklikke
på programmets genvejsikon, vælge egenskaber, vælge kompatibilitet og
dernæst om det skal køre som W95/98-ME/NT/2K.
Se evt i dk.binær under Kompatibilitet

Mikkel

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-08-03 17:15

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på programmets genvejsikon, vælge egenskaber, vælge kompatibilitet og
> dernæst om det skal køre som W95/98-ME/NT/2K.

Har prøvet - ingen reaktion som nævnt nedenfor

> Se evt i dk.binær under Kompatibilitet
OK.
Var inde på det i denne mail :Gl. Prgrm. og W XP m. NTFS
Jeg har naturligvis prøvet ovenstående.
Det, der undrer mig er, at jeg synes jeg kan huske at jeg havde nogle af dem
til at køre (30 dg ?)en gang under en XP opgrad., der fulgte med en brugt
PC, jeg købte, og at jeg nu på en srit ny XP end ikke kan få install.
programmet til at reagere (overhovedet - den står og tænker lidt og så ingen
ting ) og det uanset om jeg prøver fra kontrolpanel eller fra CD ens
install. prgrm. Og jeg kan uden problemer install. andre nyere. Dem der er
bøvl med er eks."det levende danmarkskort 2002" der angives at køre under NT
og "politikens retskrivnings............(det er derfor jeg ikke kan finde de
store bogstaver
Mvh
Ole

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 07-08-03 13:52

Ole Larsen wrote:
> [...]
> problemer install. andre nyere. Dem der er bøvl med er eks."det
> levende danmarkskort 2002" der angives at køre under NT og

Lyder underligt.
Jeg har da haft politikkens ordbøger til at køre uden dikkedarer af nogen
art på både NT/W2K/XP ??
Lige nu kører f.eks. paradox 3.5 problemfrit på min XP Prof.
Det virker som der er noget galt med styresystemets afvikling af 16 bit
appz.
Har du overvejet at formatere dit systemdrev og så geninstallere ??

Mikkel

Fra : arc@na

Dato : 07-08-03 22:57

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> wrote in news:0Q8Ya.46492
$Kb2.1989311@news010.worldonline.dk:

> Programmerne er ligeglade med om det er NTFS eller FAT/FAT32 eller HPFS.

Selv CDFS kører uden problemer...

arc@na