MS Windows
briani 27239
PC mister kontakt til omverdenen efter 13½~
Fra : Karsten Vinding

Dato : 06-08-03 15:27

Hej NG.

Jeg har et underligt problem med min server, som jeg forgæves har prøvet at
gennemskue igennem længere tid.

Problemet er at maskinen mister forbindelsen til DNS serverne når maskinen
har været oppe i ca 13½ dage.

Problemet opstår altid efter godt 13 dage, og udebliver aldrig. Resultatet
er at jeg ikke kan surfe på nettet fra maskinen, og alle opgaver der kræver
et DNS opslag fejler.

Maskinen kører Win2k Pro SP4, og det skal siges at dette setup har kørt uden
dette problem tidligere, men jeg kan ikke sætte en finger på hvornår det
opstod.

I Event Viewer er den eneste information denne:

***CUT START***
Source: dnscache

The DNS Client service could not contact any DNS servers for a repeated
number of attempts. For the next 30 seconds the DNS Client service will not
use the network to avoid further network performance problems. It will
resume its normal behaviour after that. If the problem persists, verify your
TCP/IP configuration, specifically check that you have a preffered (and
possibly an alternate) DNS server configured. If the problem continues,
verify network conditions to these DNS servers or contact your network
administrator.
***CUT END***

Jeg har tjekket og dobbelt tjekket alle indstillinger i proberties for
netværksforbindelsen, og kan ikke finde noget der skulle være forkert.

Når maskinen bliver rebootet er alt godt igen for de næste 13½ dag.

Dette er en ret underlig fejl, og også ret generende, da maskinen er i stand
til at holde sig flyvende i noget mere end 13 dage uden at gå ned.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk