MS Windows
briani 27239
problemer med fjernskivebord
Fra : Dennis Lauriden

Dato : 06-08-03 11:56

Hej NG

Nu har jeg åbnet port 3389 for den ip adresse jeg sidder på og jeg kan
stadig ikke komme i kontakt med min comp. den skriver bare at computeren er
optaget eller har du ikke adgang. jeg har slået firewall i xp fra, jeg kører
med fast ip.jeg har en bredbåndforb. fra dk-tv og prøver at komme i forb.
fra en forb magen til. Jeg har sat min ip til 192.168.0.141 og maske
255.255.255.0 og gateway 192.168.0.1 det skulle da være fint nok ikke

har i nogle gode råd

MVH. Dennis

Fra : Dennis Lauriden

Dato : 06-08-03 12:21

Jeg skulle nok lige tilføje at jeg kører igennem en dl604 og far fast ip bag
routeren

Fra : Nic

Dato : 06-08-03 12:47

Det virker fint - du skal bare huske at bruge din externe ip

80.197.80.28

Fra : Dennis Lauriden

Dato : 06-08-03 14:29

okay hvordan kender du mit ip nr. og det er også den jeg bruger
fejlen tror jeg lagde i at jeg selv på netkortet havde defineret min interne
ip nr. og routeren havde tildelt mig en anden. så jeg havde åbnet porten på
den forkerte adr.

Fra : Nic

Dato : 06-08-03 15:35

> okay hvordan kender du mit ip nr. og det er også den jeg bruger
Det kender jeg fordi det står i ethvert indlæg man poster i news.

> fejlen tror jeg lagde i at jeg selv på netkortet havde defineret min interne
> ip nr. og routeren havde tildelt mig en anden. så jeg havde åbnet porten på
> den forkerte adr.

Så det virker ? :)

Fra : Dennis Lauridsen

Dato : 06-08-03 17:16

det tror jeg jeg har ikke haft mulighed for at teste

Fra : Nic

Dato : 06-08-03 18:27

> det tror jeg jeg har ikke haft mulighed for at teste

Det virker som sagt herfra jo