MS Windows
briani 27239
Genstart Win2000 i MS-DOS mode
Fra : Finn Boye

Dato : 06-08-03 09:42

Hej Ng

Jeg skal have flashed min BIOS, og for mit Chaintech bundkort skal det gøres
ved at genstarte Windows i MS-DOS mode.

Men hvordan gør jeg det?

Mvh.

Fra : Johnny Madsen

Dato : 06-08-03 09:46

1. En DOS boot disk med din bios og flash program på.
2. BAckup din bios først
3. Flash din bios
4. Fjern diskette
5, Genstart og tralllla. (Færdig)

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-08-03 09:52

On Wed, 6 Aug 2003 10:41:34 +0200, "Finn Boye" <finnboye@adslhome.dk>
wrote:

>Hej Ng
>
>Jeg skal have flashed min BIOS, og for mit Chaintech bundkort skal det gøres
>ved at genstarte Windows i MS-DOS mode.
>
>Men hvordan gør jeg det?

Det kan du ikke da DOS ikke er i windows 2000. Du kan lave DOS
bootdisk som du kan starte på i en tidligere windows version eller
hente den fra http://www.bootdisk.com

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-03 11:20

Martin Schultz <dknews@dropbox.cotse.net> skrev :

>Det kan du ikke da DOS ikke er i windows 2000. Du kan lave DOS
>bootdisk som du kan starte på i en tidligere windows version eller
>hente den fra http://www.bootdisk.com

Den kan sagtens laves i Win 2000, man kan vælge det, når man vil
formatere en diskette.
--
Knud

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-08-03 12:03

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Den kan sagtens laves i Win 2000, man kan vælge det, når man vil
> formatere en diskette.

I WinXP ja. I Win2000 nej.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-03 12:32

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>I WinXP ja. I Win2000 nej.

Mærkeligt, man kunne da i NT 4, så det var da en fjollet ting at
undlade.
--
Knud

Fra : H_Luchter

Dato : 06-08-03 16:13

Man kunne også i Windows 3, 95 og 98, men ikke i Me!

PS: Den "DOS", der kommer ud af en formateret diskette i XP fortæller, at
den hedder Millenium Edition...

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-08-03 13:12

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Mærkeligt, man kunne da i NT 4, så det var da en fjollet ting at
> undlade.

Nu har jeg godt nok ikke adgang til Win2000 mere, men jeg er næsten
100 % sikker på at man ikke har muligheden i Win2000 og det er
nemlig fjollet. Jeg kan huske at jeg har bandet over det mange gange
da jeg brugte Win2000. (Altså muligheden 'Make an MS-DOS boot disk'
når man højreklikker på en diskette inde i My Computer og vælger
'Format').

Madsen.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 06-08-03 13:21

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> da jeg brugte Win2000. (Altså muligheden 'Make an MS-DOS boot disk'
> når man højreklikker på en diskette inde i My Computer og vælger

Jeg har adgang og kan bekræfte at din "påstand" er korrekt, den mulighed er
ikkeeksisterende i Win2000, men man har vel en samling af bootdisks fra
www.bootdisk.com liggende, du ved.. hvis nu lige man havde brug for en

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-08-03 13:22

Soeren Nielsen skrev:

> men man har vel en samling af bootdisks fra www.bootdisk.com
> liggende, du ved.. hvis nu lige man havde brug for en

Jow jow, men alligevel... :)

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 07-08-03 22:13

"Finn Boye" <finnboye@adslhome.dk> wrote in

> Jeg skal have flashed min BIOS, og for mit Chaintech bundkort skal det
> gøres ved at genstarte Windows i MS-DOS mode.
> Men hvordan gør jeg det?

Giver den opdatering du har hentet ikke mulighed for at oprette en bootable
disk med flashen på? Det synes jeg da altid der er mulighed for - måske
tager jeg fejl?

Under alle omstændigheder er det underordnet, hvilket x386-OS du booter op
i, da BIOS ligger før OS i loadingsekvensen. Så du kan bruge en hvilken som
helst bootable floppy, du har liggende.

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-09-03 17:09

In dk.edb.system.ms-windows, arc@na <this.is@n.invalid.email.org>
says...
> Under alle omstændigheder er det underordnet, hvilket x386-OS du booter op
> i, da BIOS ligger før OS i loadingsekvensen. Så du kan bruge en hvilken som
> helst bootable floppy, du har liggende.

Ikke korrekt. Flash-programmet skal været skrevet til det OS der bootes
på. BIOS flash'er jo ikke sig selv.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen