MS Windows
briani 27239
Gl. Prgrm. og W XP m. NTFS
Fra : Ole Larsen

Dato : 06-08-03 09:29

Hejsa.
Så har jeg måske dummet mig.......
For ca. en uge siden install. jeg W XP Home ed. ( købt og betalt..) oven i
en W 98 SE installation. Det skulle være helt ok ifgl. vejledningen under
install.
Jeg valgte en "ren install", men ikke en reformat. af hele HD og altså
heller ikke en "opgradering". Samtidigt valgte jeg en omdannelse af
filsystemet til NTFS. Det skulle også være helt i overensstemmelse med
vejledningen.
Og det gik fint, MEN
nu opdager jeg at mine gamle programmer ikke vil køre. De kan heller ikke
afinstalleres, men slettes efter jeg har fjernet skrivebeskyttelsen ( som W
XP havde påført ? ).
Det er så også OK, men jeg kan ikke installere dem igen -
install.programmerne end ikke starter - og dette er mit problem.
Kan jeg installere dem på en eller anden måde og få den til at køre, eller
er jeg nødt til at starte forfra med en fat32 install (om det så vil hjælpe)
eller skal jeg give op, kassere mine gl. programmer ( leksika, ordbøger osv)

--
Mvh, Ole.
Slet det, du ikke kommenterer og skriv under det du svarer på.

Fra : Leo E

Dato : 07-08-03 06:28

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message news:<3f30bd09$0$5147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> eller skal jeg give op, kassere mine gl. programmer ( leksika, ordbøger osv)

Hvis det er gyldendals, kører de fint på min xp. Det er muligt at der
stadig er nogen henvisninger i registringsdatabasen, så progammerne
(install) stadig tror at de er på computeren.
De kan fjernes med jv16 power tools: www.macecraft.com/
Hilsen: Leo

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-08-03 09:59

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hjælpe)
> eller skal jeg give op, kassere mine gl. programmer ( leksika, ordbøger

Af flere grunde ( bl. a. kunne jeg, på trods af to tlf. konsultationer med
support og deraf efterfølgende download af nye drivere og et scrubber-prgrm,
ikke få min HP psc 1210 til at køre ordentligt som den kunne under W 98 SE)
valgte jeg at f-diske og reformatt. i fat 32, reinstallere W XP,
og...........VOILA......."alt" kan lade sig gøre nu. De gl. prgrm kørere, HP
en kører.......
Undervejs fandt jeg ud af at Microsoft selv et sted skriver (på W XP disken
eller i den trykte vejledning) at ikke alle ældre prgrm. kan køre under
NTFS.
Mvh
Ole