MS Windows
briani 27239
ny harddisk (80gb) og formatering i xp
Fra : sa

Dato : 05-08-03 22:17

under disk håndtering har jeg delt den sådan :

5gb
20gb
og resten

de 2 første drev kan jeg godt formatere i fat32 , men ikke det sidste (jeg
får kun valg muligheden NFTS).

kan det ikke lade sig gøre at få alle 3 drev i fat32 ?

Fra : Edmund

Dato : 05-08-03 22:30

sa skrev:

> [...]
> (jeg får kun valg muligheden NFTS).
>
> kan det ikke lade sig gøre at få alle 3 drev i fat32 ?

XP kan ikke formatere en partition til fat32 hvis den er større end
32GB.
Så hvis du ikke vil dele de sidste 55GB op i to, må du formatere fra
f.eks en Win98 startdiskette.Kan f.eks hentes fra www.bootdisk.com

Måske du fik en diskette med til din harddisk som kan formatere, eller
den kan sikkert hentes fra deres webside.

--
Mvh Edmund

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-08-03 22:34

sa skrev:

> kan det ikke lade sig gøre at få alle 3 drev i fat32 ?

Ikke hvis du bruger WinXPs diskhåndtering til det. WinXP kan kun
formatere diske op til 32 GB i størrelse hvis du vil have FAT32.
Brug format-kommandoen fra en Win9X-bootdisk i stedet.

<http://support.microsoft.com/?kbid=314463>.

Madsen.