MS Windows
briani 27239
Dos program udseende i XP
Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 05-08-03 18:23

Jeg køre et dos program (Økomax) på 2 computerer hvor programmet kun fylder
halvdelen i højden i forhold til hvad det skulle. Altså teksten og det hele
er presset sammen, så det alt sammen kun står i den øverste halvdel af
skærmen. Dette er både fuldskærm og i vindue.
På min bærbare køre den rigtig nok.
De kører alle Win XP
Hvad kan jeg gøre.

MVH
Henrik Fomsgaard

Fra : Else Holm

Dato : 05-08-03 20:40

"Henrik Fomsgaard" <hfalf@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> teksten og det hele er presset sammen, så det alt sammen kun står i
> den øverste halvdel af skærmen. Dette er både fuldskærm og i vindue.

Jeg kørte for nogen tid siden et andet DOS-program - PC-Plus -
på min win XP også kun i halv højde ved opstart. Dér hjalp det at
trykke
Alt+Enter.

--
Else

Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 05-08-03 21:20

Hej Else
ja det skifter over til fuldskærm men problemmet er også der,
desværre.

Mvh
Henrik

Fra : BOH

Dato : 06-08-03 00:03

Henrik Fomsgaard wrote:
> [...]
> teksten og det hele er presset sammen, så det alt sammen kun står i
> den øverste halvdel af skærmen. Dette er både fuldskærm og i vindue.

Den har jeg set før...

Prøv at ændre indstillinger for kommando prompt

Start -> kør "cmd"
du har nu et kommando prompt vindue
Højreklik på vinduets ikon i øverste venstre hjørne, og vælg egenskaber

Check hvor mange linier vinduet er defineret til i højden, og prøv at
fordoble dette

Og prøv herefter at se om du ikke får 'fyldt' hele vinduet når du bruger
alt+enter

--
Mvh Morten