MS Windows
briani 27239
awk til windows XP
Fra : Jette Jørgensen

Dato : 04-08-03 20:28

Er der nogen der ved om det findes og hvor man evt. finder det henne ?

Jeg ved at MKS-TOOLS eksisterer, men jeg har faktisk kun brug for awk
funktionen, og så er det jo helt vildt at installere alle unixfunktioner på
windows.

/Jette.

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 04-08-03 22:11

"Jette Jørgensen" <jj@FJERNESjetvadat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved at MKS-TOOLS eksisterer, men jeg har faktisk kun brug for awk
> funktionen, og så er det jo helt vildt at installere alle unixfunktioner

Hvad er awk? søgningen: "awk win xp" , giver over 3000 resultater på Google
M.v.h.
EA

Fra : Jette Jørgensen

Dato : 04-08-03 22:31

> Hvad er awk? søgningen: "awk win xp" , giver over 3000 resultater på
Google

awk er et slags programmeringsværktøj til unix og linux, der minder om en
blanding af c og perl.

Det bruges bl.a. til tekstmodificering, hvor det er helt fænomedabelt. Jeg
har forsøgt at søge på google, men de fleste sider der henvises til, er
omkring linux.

/Jette.

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 04-08-03 23:08

> [...]
> har forsøgt at søge på google, men de fleste sider der henvises til, er

http://www.klabaster.com/freeware.htm?ref=http://www.google.dk/search?q=awk+text+win+xp&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=10&sa=N
M.v.h.
EA

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-08-03 22:30

Jette Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Jeg ved at MKS-TOOLS eksisterer, men jeg har faktisk kun brug for awk
> funktionen, og så er det jo helt vildt at installere alle unixfunktioner på

Man kan downloade awk fra:

www.cygwin.com

Hvis du roder lidt kan du slippe for at instalere c/c++-compileren, bash
shell'en, vim, og alle de andre UNIX-like tools.

/b

Fra : Jette Jørgensen

Dato : 05-08-03 07:42

Hej!