MS Windows
briani 27239
Hjølp til DKSK
Fra : Futte

Dato : 04-08-03 19:41

Hej

Min kamerat har et problem med Det levende søkort det er org. cd men den pc
det skal være på har ikke nogen cd rom drev men i følge ders hjemmeside skal
inst programmet bare lige se cd romen men den sidder i en anden pc på et
netværk og det kan bare ikke lykkkes at få det til at virke er der nogen der
har et bud

MVH
Kim
Kopi fra hjemme sidde her :
Installation på harddisk?

Spørgsmål: Kan jeg installere og anvende Det levende Søkort (DLSK) fra min
harddisk (HD).

Svar: DLSK kan kopieres ind på din HD og installeres derfra. Efter
installationen er det ikke længere nødvendig at have cd-rommen i cd-rom
drevet.

Hvordan: Opret en installationsmappe på din HD. Navngiv den med kun 8 tegn
og uden brug af specialkarakterer som f.eks. <æ,ø,å> og mellemrum <SP>.
Kopier herefter alle filer med samt alle underkataloger ind i mappen fra
cd-rommen. Start installationen ved at dobbeltklikke på SETUP.EXE. Cd-rommen
skal ligge i cd-rom drevet selv om installationen køres fra HD. Du vil blive
promptet for stien til dit cd-rom-drev under installationen. Første gang du
afvikler DLSK efter installation bliver du igen promptet for en sti til det
sted på din HD hvor du har kopieret data ind.

Efter installation kan du spare en del plads på din HD ved at fjerne
følgende filer og mapper fra det sted du har kopieret data ind.

a.. Alle filer i installationsmappen (undtagen *id filerne)
b.. Mapperne INSTDATA og INSTEXE.
For DLSK betyder det ca. 80 Mb. sparet plads.

Fra : jens

Dato : 05-08-03 15:13

"Futte" <fnugi(nospam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> inst programmet bare lige se cd romen men den sidder i en anden pc på et
> netværk og det kan bare ikke lykkkes at få det til at virke er der nogen

Netværks drev ?
Eller ekstern cdromdrev til usb eller com porten........

Mvh jens

Fra : Futte

Dato : 05-08-03 15:37

det er en bærbare pc det skal være på den skal med ud og sejle men har ikke
noget cdrom drev men filer er overført via et netværk som den er sat til
MVH

Fra : jens

Dato : 05-08-03 16:13

> [...]

ikke
> noget cdrom drev men filer er overført via et netværk som den er sat til

Ja, men der stod den bare skulle se cdèn en gang.....
Ellers skal du enten have et virtuelt cd drev instaleret eller et "no cd
crack"....

Mvh Jens