MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Programinstallations rettigheder i XP
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 04-08-03 09:51

Hej
Hvorhenne giver man almindelige brugere rettigheder til at kunne installere
prorammet i WinXP?

Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 04-08-03 17:29

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorhenne giver man almindelige brugere rettigheder til at kunne
installere
> prorammet i WinXP?

Lokal brugerpolitikken i kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse -
administration.

Mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 04-08-03 21:26

Hej Jens

> installere
>

> Lokal brugerpolitikken i kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse -
> administration.

Jeg kunne ikke finde det derinde, kan du sige lidt mere om hvad punktet
hedde...

Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 04-08-03 22:58

> Jeg kunne ikke finde det derinde, kan du sige lidt mere om hvad punktet
> hedde...

Det er en kompination af flere pumkter i listen under "tildeling af bruger
rettighedder" under lokale politikker, menn hvis det bare er en standard du
skal bruge kan du i computeradministration loklae brugere sætte
"superbruger" ind, og fjerne "bruger" i "medlem af : ", det afhænger
selvfølgeligt lidt af hvad der skal gives adgang til, og hvad der ikke
skal........

Mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 04-08-03 23:47

Hej igen...

> [...]
> "superbruger" ind, og fjerne "bruger" i "medlem af : ", det afhænger
> selvfølgeligt lidt af hvad der skal gives adgang til, og hvad der ikke

Du kan vel ikke sige lidt mere om hvilke felter man skal ind og pille ved...
Jeg vil helst ikke give for mange rettigheder fra mig .

Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 05-08-03 06:20

> [...]

ved...
> Jeg vil helst ikke give for mange rettigheder fra mig .

Det kommer jo an på hvad de skal kunne, og hvilket met det er på.

Er det et firmanet med ansatte som skal holdes i snor, eller en familie
maskine som skal vandalsikres ?
Hvorfor skal de kunne instalere og hvad skal de kunne instalere... ?

Mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 05-08-03 10:23

Hej

> Det kommer jo an på hvad de skal kunne, og hvilket met det er på.
>
> Er det et firmanet med ansatte som skal holdes i snor, eller en familie
> maskine som skal vandalsikres ?
Det er et par maskiner i et firma som er mere eller mindre enkelstående...
> Hvorfor skal de kunne instalere og hvad skal de kunne instalere... ?
Det drejer sig sådan set kun om at strikke en midlertidig løsning til noget
antivirus sammen, og de skal derfor kunne downloade og installere Update til
Norton Antivirus (Ikke coporate edition).
Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 05-08-03 11:16

> [...]

til
> Norton Antivirus (Ikke coporate edition).

Log af, og ind som administrator, installer virus og opsæt hvornår den skal
opdatere og scanne...., log af og brugernes profiler opdateres af sig
sjel.....
(med norton 200X)

Eller gør brugene til superbrugere, de kan installere udover det som brugere
kan.

Når norton opdaterer sig auto matisk er det en systemkonto den kører på, det
har ikke med brugernes rettighrdder at gøre.

Mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 05-08-03 12:47

Hej igen...
Det ville nok have været nemmere hvis jeg tog mig sammen og forklarede det
hele fra starten af

> [...]
det
> har ikke med brugernes rettighrdder at gøre.
Jeps... det er jeg klar over... desværre er der ingen net adgang fra
maskinen...

Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 05-08-03 12:55

> det

> Jeps... det er jeg klar over... desværre er der ingen net adgang fra
> maskinen...

Hvad er så problemet, fjern cd drev og a drev, så kommer der ingen virus
jo......

mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 05-08-03 14:49

Hej igen...

> Hvad er så problemet, fjern cd drev og a drev, så kommer der ingen virus
> jo......
Det er jo selvfølgeligt rigtigt...
Jeg tror bare jeg prøver at rode lidt med registrerings databaseb, så må jeg
vel finde de rigtige punkter på et eller andet tidspunkt...

Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 05-08-03 15:10

> [...]

jeg
> vel finde de rigtige punkter på et eller andet tidspunkt...

Når der ingen netforbimdelse er, hvor skal virusen så komme fra ?
Og hvad lave den virksomhed ?, pc kørekort kurser ?

Det er jo ikke en netsafe` formodentligt.... )

(Der er også en del brugerrettighedder tilgængelige i explore funktioner.)

Mvh Jens

Fra : Leo E

Dato : 04-08-03 19:16

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> wrote in message news:<3f2e1e7e$0$24678$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hej
> Hvorhenne giver man almindelige brugere rettigheder til at kunne installere
> prorammet i WinXP?
> Du burde kunne i kontrolpanel-brugerkonti
Leo

Fra : jens

Dato : 04-08-03 20:32

"Leo E" <le01@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nej, der kan man vælge begrænset, eller administrator, man skal i
computeradministration for at fjerne bruger, og indsætte superbruger.

Superbrugere kan installere og køre, brugere kun køre programmer.

Mvh Jens