MS Windows
briani 27239
Konti med kode problem
Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 03-08-03 16:28

Hej NG

Ja så er jeg her igen. Jeg kan ikke få den HD som jeg har søgt hjælp til
tidligere til at fungere så jeg er ved manuelt at ovreføre data til en ny
HD.

Der var 3 brugere på maskinen og de to har jeg ingen problemer med at henter
over (jeg har sat gl.hd i en anden maskine, også XP pro, som slave). Mit
problem er at jeg ikke kan komme ind i min egen opsætning da jeg havde gjort
mine data personlige. Jeg kan f.eks ikke komme ind i application Data for at
hente mit adressekartotek.

Jeg kan ikke lige se at jeg kan åbne mappen som f.eks. administrator.

Håber at nogen forstår og evt har en løsning på mit problem.

Hilsen

Sten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-08-03 16:57

In dk.edb.system.ms-windows, Sten Sønderhousen wrote:

> [...]
>mine data personlige. Jeg kan f.eks ikke komme ind i application Data for at

Det lugter lidt af dette her:
<http://groups.google.dk/groups?selm=o0d5ivgld5thudtt3vqrrjjm09c6tmcouc%404ax.com>.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 03-08-03 17:19

Hej Lars

Jeg får ikke lov til noget som helst.

Hvordan logger man lige på som administrator i XP.

Administrator kommer ikke på login siden.

Hilsen

Sten

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-08-03 17:22

Sten Sønderhousen wrote:

> Hej Lars
>
> Jeg får ikke lov til noget som helst.
>
> Hvordan logger man lige på som administrator i XP.
>
> Administrator kommer ikke på login siden.

Hvis "login siden" er den der grafisk ting med små ikoner af frøer,
guitarer osv, så skal du bare trykke CTRL+ALT+DEL 2 gange i træk. Så
kommer den gamle loginboks frem. Der kan du så skrive Administrator som
bruger og logge på med det password du gav Administrator kontoen da du
installerede XP.

/Robert

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 03-08-03 18:13

Takke meget

sten

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 03-08-03 19:49

Hej Lars

Tak for din hjælp.

Jeg kunne dog ikke gøre det helt som du skrev, men jeg kon så ind på at jeg
kunne lave om på ejerskabet. OG VUPIT så havde jeg rettigehederne igen.

Endnu en gang TAK

Hilsen

Sten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-08-03 20:35

In dk.edb.system.ms-windows, Sten Sønderhousen wrote:

>Tak for din hjælp.

Velbekomme.

>Jeg kunne dog ikke gøre det helt som du skrev, men jeg kon så ind på at jeg
>kunne lave om på ejerskabet. OG VUPIT så havde jeg rettigehederne igen.

Tak for din tilbagemelding. Gad vide hvorfor du var nødt til at
overtage ejerskabet. Havde den bruger du prøvede at tilgå harddisken
med, samme navn som den gamle bruger?

Er det mon nok at brugeren har samme navn (og eventuelt at computeren
hedder det samme), eller fastsættes ejerskabet ud fra en eller anden
obskur hashværdi? Er der nogen der ved noget om det, eller har et gæt?

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-08-03 21:22

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> hedder det samme), eller fastsættes ejerskabet ud fra en eller anden
> obskur hashværdi? Er der nogen der ved noget om det, eller har et gæt?

NTFS rettigheder går ud fra brugerens ID (á la PC'ens SID, jeg kan bare
ikke lige huske hvad en brugers ID nummer hedder.. UID muligvis).
Bruger-ID'et bliver bl.a. genereret ud fra PC'ens SID så derfor skal der
mere end almindeligt held til for først at ramme samme SID på to
installationer [1] og derefter samme UID på to brugere.

/Robert
[1] Svjh bliver en del af SID'en generet via dato/tid ned på ms niveau.
Men om det er Lotus Domino's måde at danne unique IDs på jeg blander
sammen med NTs bliver jeg lige i tvivl om.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-08-03 21:40

In dk.edb.system.ms-windows, Robert Eriksen wrote:

> [...]
>mere end almindeligt held til for først at ramme samme SID på to
>installationer [1] og derefter samme UID på to brugere.

Tak for svaret. Hvorfor er det så indviklet?

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 04-08-03 06:57

[...]

Jeg prøvede selv at oprettet en identisk bruger med den der havde adgang til
kontien. Det gik ikke.

Hilsen

Sten