MS Windows
briani 27239
[WinXP] Filetransfer foregår kun med 10mbi~
Fra : ASKF

Dato : 02-08-03 16:59

På trods af at to WinXP maskiner er sat til at køre 100mbit/s på
netkortene sker filudveksling kun med 10mbit/s.

Vi har søgt at geninstallere både netkort og netværksopsætning.

Kan det skyldes at den ene comp. har to netkort, og kører med en bridge
mellem kortene, for at give internetadgang til resten af netværket,
hvorfor WinXP fejlagtigt tror at begge netkort kun kan køre 10mbit/s?
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : "

Dato : 02-08-03 17:25

Og din HUB/Switch er 100Mbit ???

Fra : ASKF

Dato : 02-08-03 20:37

"< : \)\)\)\) ><" <><@NoSpam.xx> ytrede sig i <bggoli$421$1@sunsite.dk>
med dette:

>Og din HUB/Switch er 100Mbit ???

Ja, min switch er 100Mbit, ellers ville det vel være dumt at spørge

Fra : Hans

Dato : 03-08-03 09:37

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem kortene, for at give internetadgang til resten af netværket,
> hvorfor WinXP fejlagtigt tror at begge netkort kun kan køre 10mbit/s?

Er det hjemmestrikkede eller fabriksfremstillede kabler i bruger?

/ Hans

Fra : ASKF

Dato : 03-08-03 16:38

Hans ytrede sig i <3f2cc9bd$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med
dette:

>"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

>Er det hjemmestrikkede eller fabriksfremstillede kabler i bruger?

Hvis du med hjemmestrikkede mener nogle hvor vi selv har sat stik på, så
ja (ellers skal man jo lave ret store huller i murene ).

Måske det var en god ide, som du vel hentyder til, at teste med andre
kabler.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-08-03 17:15

ASKF wrote:

> [...]
> ja (ellers skal man jo lave ret store huller i murene ).
>
> Måske det var en god ide, som du vel hentyder til, at teste med andre

Og evt. prøve med et krydset kabel uden om hub/switch.

Fra : ASKF

Dato : 04-08-03 01:53

Robert Eriksen ytrede sig i <bgjcfd$vce$2@news.cybercity.dk> med dette:

>Og evt. prøve med et krydset kabel uden om hub/switch.

Ikke nødvendigt, hastigheden har før været i orden via andre kabler og
med andre computere.

Min bofælle har også tidligere været koblet op via et krydset kabel (han
har haft sin comp med til et par spille-weekender, før han flyttede ind
i vort bofællesskab), da kørte han dog Win2K Pro, hvor han nu har
opgraderet til WinXP Pro.

Fra : "

Dato : 03-08-03 17:42

ASKF wrote:

> Hvis du med hjemmestrikkede mener nogle hvor vi selv har sat stik på,
> så ja (ellers skal man jo lave ret store huller i murene ).

Nå nå, men husk at sætte stikkene på korrekt. Det er vigtigt at rækkefølgen
af ledningeerne er korrekt monteret.

Har uploadet pinout i dk.binaer.

Fra : ASKF

Dato : 04-08-03 01:48

"< : \)\)\)\) ><" <><@NoSpam.xx> ytrede sig i <bgje2h$7po$1@sunsite.dk>
med dette:

>Nå nå, men husk at sætte stikkene på korrekt. Det er vigtigt at rækkefølgen
>af ledningeerne er korrekt monteret.
>
>Har uploadet pinout i dk.binaer.

Da jeg lavede netværket, satte jeg stik på 5 kabler, så jeg ved hvordan
jeg skal gøre, men tak fordi du gad poste det (måske andre har brug for
det).

Har inden for de sidste par måneder mistet 3 brugere på netværket og
fået 1 ny. Han er tilfældigvis flyttet ind i det værelse hvor den
tidligere beboer kun havde et 10Mbit-netkort (Win2K). De øvrige havde
100Mbit-kort, hvorfor det for mig synes ret sandsynligt at det er
kablet/stik(kene) det galt med, især da der ikke tidligere har været
hastighedsproblemer (jeg har dog selv foretaget al installation og
opsætning+tilpasning af WinXP for de tidligere med WinXP, samt samlet
deres maskiner, endvidere havde jeg en admin-konto, da jeg også
vedligeholdt dem).

Jeg opdagede hastighedsproblemet, da jeg fik ham til at droppe at købe
en ny studie-licens til OfficeXP (han har lige opgraderet til fra Win2K
til WinXP) og i stedet prøve OpenOffice først (han er allerede
begejstret).