MS Windows
briani 27239
WIN XP pro genoprettelse/reparer
Fra : Kafoka

Dato : 02-08-03 16:33

Hej Alle

Jeg har en xp maskine der ikke vil køre, kan godt starte i fejlsikret
tilstand.

Jeg har nu stratet på cd'en og bedt om at reparer xp instalation. Nu har
jeg står jeg så i sort dos skærm og har lige tastet password for
administrator og så stiller den sig i c:\windows.

Øhhh hvad gøre jeg så?????

Jeg havde en måske naiv ide om at den selv lige kunne reinstalere/reparer
xp'en

Er der nogen der kan hjælpe??

Hilsen

Sten

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 02-08-03 20:38

"Kafoka" <kafoka@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Øhhh hvad gøre jeg så?????
>
> Jeg havde en måske naiv ide om at den selv lige kunne reinstalere/reparer

Prøv at starte forfra, og kør helt frem som om det er en normal
installatition, her kommer der en valgmulighed for at reparere, installere,
eller afslutte.
Så reparerer den automatisk, (men alle windows updateringer skal
installerees påny). Det virker fint her.
M.v.h.
EA

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 02-08-03 21:19

Hej Ernst

Det er også det jeg har gjort.

Jeg sidder lige nu og har mulighed for ENTER instalation; R reparer og F3
for afbryd.

Jeg taster R

So undersøger den hurtigt HD og derefter gommer sort skærm med teksten:

MS Windows XP (TM) genoprettelseskonsol.

genoprettelseskonsollen inderholder funktioner til systemreparation
og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte genoprettelseskonsollen og genstart computeren.

1: C:\windows

Hvilken Windows-instalation vil du logge på
(tryk på enter for at annullere)_

Her skriver jeg så 1

Så beder den om administrator adgangskoden som jeg så skriver.

Herefter skriver den;
C:\windows>

Der ser ud til at den venter på en komando fra mig.

Håber at nogen kan hjælpe.

Hilsen

Sten

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.fjernnospam.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f2c1358$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 02-08-03 22:42

"Sten Sønderhousen" <sten.XsletdetteX@sonderhousen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er også det jeg har gjort.
>
> Jeg sidder lige nu og har mulighed for ENTER instalation; R reparer og F3

Her skal du tasre enter for installation
Derefter taste F8 for accepter
Først herefter taster du R for reperation, så skulle det gerne køre.

KLIP

M.v.h.
EA

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 03-08-03 08:36

Hej igen

OK det virkede og dog ikke.

Efter at jeg har gjort dette genstarter den hele tiden.

Den siger instalationen genstarter????

meddelelse news:3f2c301d$0$32503$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 03-08-03 09:07

Hej NG

Nu kan jeg heller ikke starte op i fejlsikret tilstand??

hilsen Sten

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 03-08-03 10:02

> Hej NG
>
> Nu kan jeg heller ikke starte op i fejlsikret tilstand??

> [...]
Så ved jeg det ikke, det eneste jeg kan komme i tanke om er formattering ,
de f.eks her: http://hcma.dk/formattering.htm men kan du lave
sikkerhedskopier?
Det er en god ide at have mindst 2 drevmapper, den ene til sikkerhedskopier.
Men prøv at installere XP oveni, så mener jeg man på et tidspunkt får
mulighed for at lave sikkerhedskopier, som så er gemt i seperate mapper. Det
har jeg prøvet engang, Det er svært at huske nøjagtig, det er lang tid
siden.
Nu har jeg drevet delt op i 4 drevmapper, så er det nemt at formattere , alt
det bevaringsværdige står jo på et andet drev.
M.v.h.
EA
Sorry, jeg kom til at sende til din Mailadresse.

Fra : Leo E

Dato : 03-08-03 15:56

"Kafoka" <kafoka@jubiimail.dk> wrote in message news:<3f2bd972$0$32521$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hej Alle
>
> Jeg har en xp maskine der ikke vil køre, kan godt starte i fejlsikret
> tilstand.
Hvis du kan komme i kommandoprompt, så skriv: sfc / scannow
Med xp cd´en i)den scanner og reparerer systemfilerne