MS Windows
briani 27239
Hvilke kommandøer for "kør" er der?
Fra : Jensen

Dato : 01-08-03 19:18

For nogle dage siden blev der i denne gruppe nævnt en xp-kommando for
"kør" "sfc/scannow". Hvad gør den? Findes der en liste over
"kør-kommandoer" og deres virkning?
Venligst Jørgen Jensen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-08-03 19:48

In dk.edb.system.ms-windows, Jensen <ppanter(nospam)@City.dk> wrote:

>"sfc/scannow". Hvad gør den?

Skanner dine systemfiler og undersøger om de er ændret eller
mangler. Hvis det er tilfældet, genoprettes de i deres originale
version.

>Findes der en liste over "kør-kommandoer" og deres virkning?

Regn ikke med det. Der findes sindsygt mange - mange af dem
er "genveje" til programmer (o.lign.) som du kan finde på din
Windows-installation i mapperne under C:\Windows (regedit,
notepad, calc, cmd, gpedit.msc, services.msc). Så det er altså
ikke bare nogle magiske kommandoer, som kan gøre sære ting. :)

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 02-08-03 10:52

On Fri, 01 Aug 2003 20:47:31 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

> [...]
>notepad, calc, cmd, gpedit.msc, services.msc). Så det er altså
>ikke bare nogle magiske kommandoer, som kan gøre sære ting. :)

Og så findes der alle dos-kommandoerne (elller de fleste af dem).

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Jensen

Dato : 02-08-03 20:48

> [...]
>notepad, calc, cmd, gpedit.msc, services.msc). Så det er altså
>ikke bare nogle magiske kommandoer, som kan gøre sære ting. :)
Kære Lars.
Talk for hurtigt svar. Jeg er beroliget.
V.h. Jørgen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-03 21:47

In dk.edb.system.ms-windows, Jensen <ppanter(nospam)@City.dk> wrote:

>Talk for hurtigt svar. Jeg er beroliget.

Velbekomme. Det var godt. :)

Fra : preben nielsen

Dato : 03-08-03 08:52

"Jensen" <ppanter(nospam)@City.dk> skrev i en meddelelse
> For nogle dage siden blev der i denne gruppe nævnt en
xp-kommando for
> "kør" "sfc/scannow". Hvad gør den? Findes der en liste over
> "kør-kommandoer" og deres virkning?

Nej, der er i princippet uendeligt mange afhængigt af dit OS og
hvilke programmer du har installeret.

"Kør" er i princippet bare en god gammel DOS-prompt.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk