MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med "Virtual memory" og gamle sp~
Fra : Troels

Dato : 01-08-03 17:37

Hej

Jeg har lånt et par ældre børnespil på biblioteket men på flere af dem får
jeg fejlen "This program requires at least 3 MB of virtual memory to run".
Det er director player 6.0 der meddeler fejlen.
Da jeg sidder med 1024 MB ram kan det jo næppe være problemet, men kan jeg
snyde programmet til at se mere virtuel hukommelse ?
Jeg bruger windows 2000 SP3.

På forhånd tak hilsen
Troels

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-08-03 17:54

Troels wrote:

> [...]
> Da jeg sidder med 1024 MB ram kan det jo næppe være problemet, men kan jeg
> snyde programmet til at se mere virtuel hukommelse ?

Det kan sagtens være problemet hvis du har slået paging fra. Hvis du da
har 1024MB fysisk RAM.
Prøv at lave en swapfil på 5-6 MB og se om ikke det løser problemet.

> Jeg bruger windows 2000 SP3.

Så vidt jeg husker er det noget med højreklik Denne Computer ->
Egenskaber -> Ydeevne -> Avanceret -> Ydelse -> Avanceret for at sætte
en swapfil.

Jeg kører som regel selv uden swapfil men var ude for samme fejl da jeg
skulle have et eller andet gammelt Win95 halløj til at køre.

/Robert

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-08-03 21:01

"Troels" <detteerenantispam@dresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da jeg sidder med 1024 MB ram kan det jo næppe være problemet, men kan jeg
> snyde programmet til at se mere virtuel hukommelse ?

Jeg hjalp en fornylig, som havde samme fejl med et hestespil. Løsningen var
da at installere den gamle *player, som lå på cd.en i stedet for den helt
nye, man kunne hente på nettet. Jeg kan ikke huske hvilken player det var,
men det kunne godt være den du nævner. Den nye var version 6, men den der lå
på cd.en kun var version 2.

Kurt

Fra : Troels

Dato : 01-08-03 22:47

Tak for jeres bud.

Jeg havde en paging fil på 1536MB slået til, så nu prøver jeg at hitte frem
til en tidligere version af den director player ( 2.0 eller lign.). Jeg
kunne ikke finde en installationsfil på CD'en.

Hilsen Troels

Fra : Troels

Dato : 01-08-03 23:15

Jeg fandt dette link i en anden nyhedsgruppe og det løste problemet. :
Virtual Memor Errors When Launching Director 6.x and Projectors

Issue
The following error may occur on certain Windows configurations
when launching Director 6.x or Projectors created in Director 6.x:

"This application requires at least 3MB of free virtual memory
to run".

Reason
This error can occur on Windows configurations with large
amounts of installed RAM.

Solution
To prevent this error when running Director 6.x or projector
files created in Director 6.x, do the following:

Reduce the maximum Virtual Memory setting in the System
control panel (in the Performance tab) or select the setting in this control
panel "Allow Windows to manage my virtual memory settings".

If setting the Virtual Memory manually, the amount you will
need to reduce this setting will vary from configuration to configuration.
Generally, a maximum Virtual Memory setting of 200MB will
prevent the error from occurring.

http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/vir_mem_error.htm

Hilsen Troels

begin 666 pixel.gif