MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Netværks oplysningsprogram
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-08-03 13:18

Hej

Er der nogen, som ved, om der findes et program i lighed med det fra bl.a.
Windows 2000 ResourceKit:

WNTIPCFG.EXE (fylder ca. 152 KB - wntipcfg.exe)

der oplyser om alt på maskinen omkring netværk, netkort, gateway, DNS osv.

-----> til Win98

Ovenstående virker fint med Win XP og selvfølgelig WinNT og Win2000, men når
jeg forsøger, at installere det på en PC med Win98 kommer der en
fejlmeddelelse om, at der mangler en "?.msi" fil eller noget i den retning
(har ikke lige skrevet det nøjagtigt ned).

mvh
Bjørn

Fjern "nospam" i e-mail adressen ved direkte tilsendelse...

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 01-08-03 13:41

Prøv winipcfg

Jannik

Fra : S-Gupta

Dato : 01-08-03 13:51

- som ikke findes i XP.

Hvis vi taler XP: En metode at få de fleste oplysninger på, herunder
netværkskortets MAC-adresse, er at vise netværksikonet på proceslinjen:
Dobbeltklik på ikonet -> Understøttelse -> Detaljer.

En anden metode er Netværksdiagnosticering i Hjælp og support.

v.h.

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 01-08-03 14:35

Og da manden spørger efter hjælp til en 98 maskine, så skulle du måske læse
indlægget igen

Jannik

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-08-03 14:03

S-Gupta skrev:

[Winipcfg]

> - som ikke findes i XP.

Nej, men det gør ipconfig derimod.

Madsen.

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 01-08-03 14:36

Gæt et freeware program hvis du ønsker GUI...

http://www.webattack.com/freeware/network/fwip.shtml

/Rubeck

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-08-03 14:33

Hej

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@sletmig.hotmail.com> wrote in message

> Prøv winipcfg
>
> Jannik

Tak for "trykket på knappen". Vi glemmer hurtigt og jeg synes ellers at have
prøvet "mange" bogstavskombinationer. Men dit forslag var åbenbart ikke i
blandt :)

Men det var den fil der skulle til og den lå såmæn i Windows biblioteket!

Så nu har jeg simplethen lavet en mappe "Windows IPconfig" med undermapper:

Windows 98 : winipcfg.exe ( 52kb)
og WinXP og Win2000 : wntipcfg.exe (152kb)

Men tak for det hurtige - og ikke mindst den rigtige hjælp...

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 01-08-03 14:37

Jeg er glad for det lykkedes