MS Windows
briani 27239
Gem Outlookmail mv. v. formattering?
Fra : enrico

Dato : 01-08-03 12:25

Jeg har besluttet mig for at begynde forfra med mit C-drev. Dvs.
Formattering og geninstallering af styresystem, programmmer,
dokumenter osv. Jeg har XP Prof.

Jeg har et drev at gemme mine ting på.

Hvordan gemmer man bedst sin mail og kontaktpersoner fra Outlook,
Office 2000 (ikke express) og får dem med over?

Jeg har fundet en outlook.pst. fil i Application data (det må være
mine mails). Skal den gemmes, eller skal man eksportere direkte fra
Outlook?

Hvad er den bedste måde?

På forhånd tak.

-enrico

Fra : Devast8or, work

Dato : 01-08-03 12:37

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har fundet en outlook.pst. fil i Application data (det må være
> mine mails). Skal den gemmes, eller skal man eksportere direkte fra

Jeg er ikke sikker på om Outlook (eller WinXP) er meget anderledes i den
sammenhæng, men jeg har på både 98SE og 2KPro gemt OE mailfolders ved
simpelthen bare at kopiere filerne.

I Funktioner -> Indstillinger -> Vedligeholdelse er der en knap der hedder
lagringsmappe. Tryk på den og du får den fulde sti til dine mailfolders (og
du kan også ændre den til at pege et andet sted hen). Det hjælper dog
desværre ikke at gemme newsgroups folder, da den ikke kan gemme
nogetsomhelst der :/

Devast8or

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 01-08-03 12:38

Bare flyt din .pst samt din .pap fil (hvis den haves, Personal Addressbook)
Der kan henvises direkte til disse når Outllok sættes op igen på ny..

/Rubeck

Fra : enrico

Dato : 01-08-03 12:57

On Fri, 1 Aug 2003 13:38:18 +0200, "Kim Rubeck Jensen"
<kim@SPAMrubeck.dk> wrote:

>Bare flyt din .pst samt din .pap fil (hvis den haves, Personal Addressbook)
>Der kan henvises direkte til disse når Outllok sættes op igen på ny..
>
>/Rubeck

Jeg kan finde .pst - men ikke .pap
Vil det sige, jeg ikke kan få mit adressekartotek med? Det må da ligee
et eller andet sted.

Jeg har bøvlet med dette tidligere. Såvidt jeg husker kan jeg
eksportere mit adresse kartotek fra Outlook, men når jeg senere skal
importere, findes der ingen mulighed for at importere et
Outlook-adressekartotek i Outlook (man kan både importere et Timex ur
og det ene og det andet -men ikke en Outlook fil !!! -sjovt nok)

-enrico

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-03 21:11

Du har sandsynligvis ikke nogen *.pap fil. Bruges kun i specielle
tilfælde. Almindeligvis opbevares dine kontakter i pst filen.

Fra : enrico

Dato : 02-08-03 00:45

On Fri, 01 Aug 2003 22:11:19 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Du har sandsynligvis ikke nogen *.pap fil. Bruges kun i specielle
>tilfælde. Almindeligvis opbevares dine kontakter i pst filen.
>
>Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

Alt er nu i skønneste orden.
Man gemmer sin outlook.pst fil og installerer den igen i rette mappe
efter nyinstallation af Windows. Heri er både post og kontaktpersoner.

Først skal man i Funktioner -> Vis -> Mappeindstillinger sørge for at
man kan se skjulte filer.

For at finde rette mappe skal man i Documents and Settings -> bruger
(navn) -> lokale indstillinger (skjult mappe) -> Application data
(skjult mappe) -> Microsoft -> Outlook - her ligger filen.

Den lader sig ikke umiddelbart udskifte før man omdøber den osv.
Når man har udskiftet Outlook.pst så kører det.

Det er f***** besværligt med Windows :P

-enrico

Fra : enrico

Dato : 01-08-03 12:43

On Fri, 1 Aug 2003 13:36:56 +0200, "Devast8or, work"
> [...]

>lagringsmappe. Tryk på den og du får den fulde sti til dine mailfolders (og
>du kan også ændre den til at pege et andet sted hen).

Jeg synes ikke, jeg kan finde "vedligeholdelse" i Indstillinger :(

-enrico

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-03 13:28

Det er fordi han snakker om Outlook Express. Mens du taler om Outlook.

Følg denne vejledning:
http://support.microsoft.com/?kbid=195719

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-08-03 12:49

enrico skrev:

> Jeg har fundet en outlook.pst. fil i Application data (det må være
> mine mails). Skal den gemmes, eller skal man eksportere direkte fra
> Outlook?

Det står vist beskrevet her:
<http://support.microsoft.com/?kbid=195719>.

PS. Egentlig så er der grupper hvor der er større chance for at få
brugbar hjælp til Outlook-spørgsmål end i denne. De hedder:
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programpakker.ms-office> eller
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews>.

Madsen.

Fra : enrico

Dato : 01-08-03 13:02

On Fri, 01 Aug 2003 13:49:08 +0200, Thomas Madsen
>Det står vist beskrevet her:
><http://support.microsoft.com/?kbid=195719>.

Tak for hjælpen! Det var lige det, jeg stod og manglede.

-enrico

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 01-08-03 13:06

Mht .pst og .pap.

Du har HØJST sandsyneligt ikke en .pap fil, med mindre du selv har tilføjet
et Privat Adresse kartoktek.
Hvis det er dine kontaktpersoner du er bange for ikke at få med, så ligger
de også i .pst filen..

/Rubeck

Fra : enrico

Dato : 01-08-03 13:21

On Fri, 1 Aug 2003 14:06:26 +0200, "Kim Rubeck Jensen"
<kim@SPAMrubeck.dk> wrote:

> [...]
>et Privat Adresse kartoktek.
>Hvis det er dine kontaktpersoner du er bange for ikke at få med, så ligger

Tak - det er hårde ting man er op imod :D

-enrico

Fra : BOH

Dato : 06-08-03 00:19

enrico wrote:

> Tak - det er hårde ting man er op imod :D
>
> -enrico

For at runde af vil jeg lige nævne at ingen husker wab-filen.
Hvis du f.eks. har opgraderet fra OE, kan det godt være at Windows Address
Book bruges.
Du kan checke under Start -> Programmer -> Tilbehør -> Adressebog og se om
du har noget liggende i den. Her er også en exportfunktion.
Men du kan også finde filen i din profil.

--
Mvh Morten

Fra : xXx www.1902.dk xXx

Dato : 06-08-03 01:00

BOH wrote:
> [...]
> se om du har noget liggende i den. Her er også en exportfunktion.
> Men du kan også finde filen i din profil.

Hej alle ...

Jeg er ikke helt sikker på at det er det samme, men hvis det er, så er I
godt nok, udover at være gået over åen efter vand, også gået en omvej

I outlook xp gør man følgende:

Filer -> Importer og Eksporter -> Eksporter til fil -> Filen med private
mapper (.pst) -> marker den øverste (private mapper) og kryds i "medtag
undermapper" -> Vælg destination for den nyoprettede backup -> Klik udfør ->
og 1 ... 2 ... 3 ... Vupti så har man en kopi af alle mapper dvs. ind- og
udbakke, sendt post, slettet post, noter, kalender og ikke mindst
kontaktpersoner (+ alle de mapper man eventuelt selv har oprettet)

nemt ikke (og undskyld til alle, hvis man ikke kan bruge den funktion i
Outlook 2000, så har I min tilladelse til at kølhale mig

med venlig hilsen
martin callsen