MS Windows
briani 27239
skifte drevbogstav
Fra : Mendoza

Dato : 31-07-03 11:01

Hej alle...

Jeg har lige installeret win XP på min PC... jeg har delt min harddisk op i
2 partitioner, C: og E:, og mit CD-rom drev fik drevbogstav D:. Disse
bogstaver blev tildelt af systemet, men jeg ville gerne have den partition
der hedder E: til at hedde D: og CD-rom drev til at hedde E:... Kan det lade
sig gøre? Hvordan gør men evt?

På forhånd tak,

Mikael Jørgensen

Fra : Dennis H

Dato : 31-07-03 11:17

"Mendoza" <mendoza@nooospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der hedder E: til at hedde D: og CD-rom drev til at hedde E:... Kan det

Så hud jeg visker er det som i win2000, (har ikke lige min XP makine her).
Kontrolanel | Administration | Computeradministration |
Klik på Lager | Diskhåndtering og højreklik på de enheder (i venstre side)
du vil andre drevbogstav på.

mvh/ Dennis

Fra : Mendoza

Dato : 31-07-03 11:34

> [...]
> Kontrolanel | Administration | Computeradministration |
> Klik på Lager | Diskhåndtering og højreklik på de enheder (i venstre side)

Mange tak... virker fint :)

Mikael Jørgensen

Fra : Kispus

Dato : 31-07-03 17:47

> Mange tak... virker fint :)
>

> Mikael Jørgensen
>
> PAS NU PÅ !
Det skal gøres INDEN du instalerer programmer,
har du instaleret programmer, vil der sikkert være
nogle der ikke virker mere.
jeg har netop lavet det skift du omtaler, men har måtte
skifte tilbage, da flere af mine programmer ikke virkede.
Du bliver forøvrigt advaret af Windows !!
Mvh. John