MS Windows
briani 27239
log på
Fra : Ricko.

Dato : 31-07-03 07:51

Hej nu har jeg altid startet win xp uden log på slået til , men så lige her
til morgen startede den op med en skærm hvor der så stod log på ricko , dine
personlige indstillinger undersøges , hvorpå den kom frem som den plejer ,
hvad skyldes det og hvordan slipper jeg af med det igen

--
Ricko.

Fra : Jacob Strue [9000]

Dato : 31-07-03 08:31

Mit kom efter jeg havde installeret nogle opdateringer til windows, så blev
der oprettet en "ASP.NET" bruger profil ud over min egen. Denne profil kan
jeg dog kun se inde i "brugere" i kontrolpanel, og ikke når jeg skal logge
på windows. Jeg ved desværre ikke hvordan den fjernes, eller hvordan man
logger på windows uden at klikke på ikonet i "WinLogOn"

--
Venligst
Jacob Strue

Fra : Thomas Madsen

Dato : 31-07-03 12:21

Jacob Strue [9000] skrev:

> [...]
> og ikke når jeg skal logge på windows. Jeg ved desværre ikke
> hvordan den fjernes, eller hvordan man logger på windows uden at

Hvis man deaktiverer ASPNET-kontoen så bliver man heller ikke spurgt
om logon under opstarten, hvis det er det man ønsker. Det kan også
gøres vha. Control Userpasswords2.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-07-03 09:11

In dk.edb.system.ms-windows, Ricko. wrote:

> [...]
>personlige indstillinger undersøges , hvorpå den kom frem som den plejer ,
>hvad skyldes det og hvordan slipper jeg af med det igen

Skulle du så gøre noget for at logge på, eller hvad? Prøv dette:
<http://groups.google.dk/groups?selm=toc5iv4j5q7na6rtmeb7r4v5ri4srvh573%404ax.com>.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Ricko.

Dato : 31-07-03 09:46

Jeg skulle kun trykke på det lille billede , jeg prøvede det du sagde og det
virker , nu står den kun et øjeblik og indlæser med en blå skærm , og det er
da til at leve med , men jeg forstår stadig ikke hvad der gjorde dette , har
4 pc , og har ALDRIG set det før

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-07-03 10:10

In dk.edb.system.ms-windows, Ricko. wrote:

>men jeg forstår stadig ikke hvad der gjorde dette , har 4 pc , og har
>ALDRIG set det før

Det er sikkert, som Jacob er inde på, Microsofts .NET Framework, som
du garanteret har hentet fra Windows Update.

Fra : Ricko.

Dato : 31-07-03 10:13

Har lige hentet den i går for at kunne ,bruge PowerQuest DriveImage, er det
så ikke muligt få det væk igen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-07-03 10:29

In dk.edb.system.ms-windows, Ricko. wrote:

>Har lige hentet den i går for at kunne ,bruge PowerQuest DriveImage, er det
>så ikke muligt få det væk igen

Det er vel nok muligt fra Tilføj/Fjern programmer, vil jeg gætte på.
Jeg vælger den altid selv fra på Windows Update. Men hvis du skal
bruge den til PQDI, så er det vel ikke en god idé at afinstallere den.

Fra : Ricko.

Dato : 31-07-03 10:33

Nej jeg venter til jeg har fået det ordnet jeg skal så prøver at fjerne den
, sker der ikke noget , må jeg jo leve med det indtil jeg engang skal
geninstalere , tak for svarene og ha en god dag

Fra : Ricko.

Dato : 31-07-03 11:21

Hej igen vil lige fortælle at det ikke hjalp at afinstalere

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-07-03 11:34

In dk.edb.system.ms-windows, Ricko. wrote:

>Hej igen vil lige fortælle at det ikke hjalp at afinstalere

Hjalp på hvad? Det her: "nu står den kun et øjeblik og indlæser med en
blå skærm"? Det er meget normalt at den står lidt ved velkomstskærmen
og arbejder, inden du bliver lukket ind. Du kan da godt forsøge at
"speede" opstarten af Windows lidt op med BootVis. Jeg ville have
givet dig et link, hvis ikke Microsoft havde pillet den ned fra deres
side (guderne må vide hvorfor, men det er sgu typisk dem). ;)

Prøv at defragmentere din Windows-partition og se om det ikke kunne
finde på at hjælpe lidt: Start -> Kør -> 'dfrg.msc'. Så kan du finde
BootVis her, når den kommer op igen:

<http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/default.mspx>.

I mellemtiden, kan jeg så ikke lokke dig til at smutte en lille tur
forbi denne side: >http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>?
Den vejleder i hvordan man citerer bedst. Jeg kan se at du allerede
har fat i lidt af det med at klippe det væk du ikke kommenterer. :)