MS Windows
briani 27239
Forskel: XP home vs. XP Pro?
Fra : Georg

Dato : 30-07-03 19:06

Hejsa

Er der et lyst hoved, der lynhurtigt kan give mig forskellen på Win XP Home
og Win XP Professional?

På forhånd tak

Georg

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-07-03 20:13

Georg skrev:

> Er der et lyst hoved, der lynhurtigt kan give mig forskellen på
> Win XP Home og Win XP Professional?

Prøv:
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/whichIsRight.asp

Madsen.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 30-07-03 20:48

"Georg" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der et lyst hoved, der lynhurtigt kan give mig forskellen på Win XP
> og Win XP Professional?
>
> På forhånd tak
>
> Georg

Hej Georg
Kort fortalt - ja så kan Home ikke køre netværk - ellers næsten ingen
forskel.
Hilsen
Jørgen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-07-03 21:08

>Hej Georg
>Kort fortalt - ja så kan Home ikke køre netværk - ellers >næsten ingen
>forskel.
>Hilsen
>Jørgen

A hva ka den ikk?
Så skulle det da være den første Windows version siden 3.1 der ikke kan
det.. Prøv at liste ind på det link som Thomas Madsen gav her i tråden, der
vil du opdage at det gør den rent faktisk..

---- Laziter ----
Everyone loves victory.
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-07-03 21:10

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl.dk> skrev :

>Kort fortalt - ja så kan Home ikke køre netværk - ellers næsten ingen
>forskel.

Jo, sagtens, men det kan ikke gå på en domæneserver.

Kun en cpu i Home
Ingen IIS i Home

Og lidt mere, men spørgsnålet er besvaret så mange gange at man
vil kunne finde svar ved at kigge lidt tilbage i gruppen eller
ved at søge på google.com.
--
Knud

Fra : S-Gupta

Dato : 30-07-03 22:00

Det med netværket er en positiv løgn. Men Home kan have det svært i et
netværk i en 'professionel' virksomhed.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 30-07-03 22:24

"Georg" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et lyst hoved, der lynhurtigt kan give mig forskellen på Win XP
> og Win XP Professional?

Jeg har engang ladet mig fortælle at Home er bygget på en Win98-kerne og Pro
er bygget på en Win2000-kerne, men jeg ved ikke hvor meget sandhed der er i
det...
Mvh. Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-07-03 22:26

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzen@hotmailSLET.com> skrev :

>Jeg har engang ladet mig fortælle at Home er bygget på en Win98-kerne og Pro
>er bygget på en Win2000-kerne, men jeg ved ikke hvor meget sandhed der er i
>det...

Nej, de er begge bygget på NT-kerne og er således et rent 32-bit
styresystem.
--
Knud

Fra : S-Gupta

Dato : 31-07-03 10:21

Ja, og mon de ikke har bygget Pro'en først, og så fjernes lidt for at ha' en
Home?

v.h.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-08-03 14:36

In dk.edb.system.ms-windows, S-Gupta <ph@p.h> says...
> Ja, og mon de ikke har bygget Pro'en først, og så fjernes lidt for at ha' en
> Home?

Det vil jeg tro, eftersom XP Pro i bund og grund er en 2000 Pro med
fancy brugerflade.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-08-03 18:05

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.system.ms-windows, S-Gupta <ph@p.h> says...
>
> Det vil jeg tro, eftersom XP Pro i bund og grund er en 2000 Pro med
> fancy brugerflade.

Xp Pro under støtter HyperT, W2K Pro ikke.

Mikkel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-08-03 19:50

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Mikkel Lausten
<mlausten@worldonline.dk> says...
> Xp Pro under støtter HyperT, W2K Pro ikke.

Hvilken del af "i bund og grund" forstod du ikke???