MS Windows
briani 27239
Få farver på ikoner
Fra : Bo Dudek

Dato : 30-07-03 17:31

Hejsa

På et eller andet tidspunkt for lang tid siden ændrede visningen af
ikoner sig væsentligt på min pc. Det er som om, at der ikke bruges så
mange farver til ikon-visning mere, som tidligere. Jeg kan desværre
ikke huske, hvad jeg har haft gjort.

Det skal nævnes, at jeg kører med to skærme:

15" på et Matrox Milennium 800x600 24 Bit farver
17" på et Nvidia Riva TNT 2 1024x768 32Bit farver

Jeg har selvfølgelig dobbelt-tjekket hvor mange Bit farver skærmene
kører med.

Nogen bud?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-07-03 17:51

Bo Dudek skrev:

> Nogen bud?

Hvilket styresystem?

Madsen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 30-07-03 19:47

[...]

>Hvilket styresystem?

windows 2000..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-07-03 20:05

Bo Dudek skrev:

> windows 2000..

Så prøv at højreklikke på skrivebordet og vælge Egenskaber >
Indstillinger > Udseende, eller noget i den stil. Et sted derinde
har Win2000 en indstilling som hedder noget i retning af 'Vis ikoner
med flest mulige farver'. Muligvis er det den samme indstilling som
'Shell Icon BPP' i regdatabasen, men jeg er ikke sikker.

Madsen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 30-07-03 20:13

[...]

det er rigtigt, at der findes en 'vis ikoner med flest mulige farver'
som ligger under 'effekter', og jeg har prøvet at slå den til og fra..
men uden held.. og jeg har ligeledes, om beskrevet længere nede i
tråden, været inde i regedit og leget med 32/16 farver.. også uden
held..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-08-03 12:28

Bo Dudek skrev:

> nixen.. det har jeg ikke..

Så er jeg blank for ideer.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-07-03 20:31

Bo Dudek skrev:

> [...]
> til og fra.. men uden held.. og jeg har ligeledes, om beskrevet
> længere nede i tråden, været inde i regedit og leget med 32/16

Hvad så med den her:

> [...]
|
| uninstall norton systemworks
|
| unticked "extend desktop...", set icons to low-colour, apply, set
| icons to high-colour, apply, reticked "extend desktop..." and all
| is beautiful again.
|
| 5. open up windows explorer, and navigate to "C:\windows\". rename
| a file called "ShellIconsCache". note that you must be able to
| view hidden and system files to find this file; to enable this
| option, go to "tools / folder options" in windows explorer, and
| look under the "view" tab.
|
| Reboot. (NOTE: I would only try this as the last straw)

Fundet her:
<http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win2000/Q_20672025.html>

Madsen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 31-07-03 05:58

[...]

første del af ovenstående guide hjalp ingenting, så jeg vil prøve
anden del.. men kan ikke helt lure, hvor 'desktop sharing wizard'
findes henne..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 31-07-03 12:10

Bo Dudek skrev:

> første del af ovenstående guide hjalp ingenting, så jeg vil prøve
> anden del.. men kan ikke helt lure, hvor 'desktop sharing wizard'
> findes henne..

Hmm, nu har jeg ikke adgang til Win2000 længere, så det ved jeg heller
ikke, men prøv i første omgang at kontrollere om Direct3D og/eller AGP-
acceleration er slået fra. Det kan du gøre ved at skrive Dxdiag nede i
Start > Kør og klikke på fanebladet Display. Hvis det er slået fra så
er det tegn på at Netmeeting har haft en finger med i spillet. Det har
tidligere været oppe her i gruppen i hvert tilfælde, men at det skulle
have indflydelse på hvordan ikonerne ser ud er nyt for mig.

Madsen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 31-07-03 17:16

[...]

ud for Direct3D Acceleration samt AGP Texture Acceleration står der
'Not available'.. what to do, what to do..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 31-07-03 18:02

Bo Dudek skrev:

> ud for Direct3D Acceleration samt AGP Texture Acceleration står der
> 'Not available'.. what to do, what to do..

Hvad sker der hvis du bare starter Netmeeting og lukker den igen
hvorefter du genstarter Windows?

Madsen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 01-08-03 06:27

[...]

>Hvad sker der hvis du bare starter Netmeeting og lukker den igen
>hvorefter du genstarter Windows?

ikke synderligt meget.. og for at være sikker på, at det ikke var mine
øjne den er gal med, prøvede jeg lige at skifte farvedybde til 256
farver.. ehm.. og ikonerne har ikke ændret sig en tøddel.. de burde da
kunne blive vist med 24 eller 32bit farver, ikke?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-08-03 12:34

Bo Dudek skrev:

> [...]

ikke fundet endnu?

> de burde da kunne blive vist med 24 eller 32bit farver, ikke?

De burde i hvert tilfælde vises med mere end 8 bit.

Madsen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-08-03 09:01

[...]

>Hvad så det med Net Meeting Desktop Sharing, eller den har du måske
>ikke fundet endnu?

nixen.. det har jeg ikke..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : her

Dato : 01-10-03 10:31

Bo Dudek wrote:
jklhj

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-07-03 17:51

In dk.edb.system.ms-windows, Bo Dudek wrote:

> [...]
>ikoner sig væsentligt på min pc. Det er som om, at der ikke bruges så
>mange farver til ikon-visning mere, som tidligere. Jeg kan desværre

Har du kigget på det Madsen næsten lige har skrevet til "Laziter" i
tråden: "Ikoner skifter efter farvedybde?"? Nok især forslag nummer
to: <news:Xns93C8A8BBD85A4.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Bo Dudek

Dato : 30-07-03 19:48

[...]

>Har du kigget på det Madsen næsten lige har skrevet til "Laziter" i
>tråden: "Ikoner skifter efter farvedybde?"? Nok især forslag nummer
>to: <news:Xns93C8A8BBD85A4.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

jeg fik desværre ikke kigget på det inde jeg postede.. men jeg har set
det nu, og prøvet begge muligheder.. intet hjalp..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Leo E

Dato : 31-07-03 04:42

Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message news:<kk4giv4o0rkafgl10gd2ic3cl2afnmnmed@4ax.com>...
> [...]
>
> jeg fik desværre ikke kigget på det inde jeg postede.. men jeg har set
> det nu, og prøvet begge muligheder.. intet hjalp..
Prøv at hent icon packager: www.stardock.com/products/iconpackager/
og når det er installeret, så prøv det her:
1) Control panel
2) IconPackager
3) Tools
4) Restore all icons
5) OK
Hilsen: Leo

Fra : Bo Dudek

Dato : 01-08-03 06:34

[...]

>Prøv at hent icon packager: www.stardock.com/products/iconpackager/
>og når det er installeret, så prøv det her:
> [...]

jeg har så prøvet.. ehm.. men det hjælper ingenting.. men jeg kan da
samtidig fortælle, at ikonerne under 'packages' også er ret gyselige
at se på rent farvemæssigt = min skærm vil ikke vise korrekt
farvedybde

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Leo E

Dato : 01-08-03 10:49

Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message news:<drujivo56d32t82dn161pmu46786o7g4qh@4ax.com>...
> [...]
> farvedybde
> Det ku´jo tænkes at der så er vrøvl med en eller flere systemfiler,
så prøv at kør en- sfc /scannow (win cd i) den vil så scanne og repare systemfiler
Og hvis du har directx9, kan det også være årsagen, her kan du få
et program til at fjerne den, og få 8´eren ind: www.superfoxs.com/