MS Windows
briani 27239
'Skærmtilstande' i højreclick-menu
Fra : Eg

Dato : 29-07-03 21:24

Hej, jeg administrerer nogle W2K klienter og har ved opsætningen af dem
overset en lille bøf: Folk kan skifte opløsning ved at højreclicke
på skrivebordet og vælge 'Skærmtilstande'. Jeg har selvfølgelig forhindret
folk i at nå 'Egenskaber for Skærm', men det udelukker desværre ikke det
andet.
Så tænkte jeg at nogen måske have en idé om hvad menuen 'skærmtilstande'
hedder i en engelsksproget W2K? Det er nemlig begrænset hvad man kan
google sig til med den danske oversættelse.
Skulle nogen vide hvordan man fjerner menuen er jeg selvfølgelig mere
interesseret i det. Jeg har rodet rundet i Reg-databasen og kan lave en
masse ting i højreclickmenuen, bare ikke lige fjerne 'skærmtilstande'.

/Eg

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-03 21:33

In dk.edb.system.ms-windows, Eg wrote:

>Hej, jeg administrerer nogle W2K klienter og har ved opsætningen af dem
>overset en lille bøf: Folk kan skifte opløsning ved at højreclicke
>på skrivebordet og vælge 'Skærmtilstande'.

Det kan jeg da ikke i Windows XP og jeg mener da bestem heller ikke at
jeg kunne i Windows 2000. Tror du ikke at det er noget grafikkortsoft-
ware som tilføjer det menupunkt? Det burde vel så være til at slå fra.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Dennis Lange

Dato : 29-07-03 21:39

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> skrev:
> Det kan jeg da ikke i Windows XP og jeg mener da bestem heller ikke at
> jeg kunne i Windows 2000. Tror du ikke at det er noget grafikkortsoft-
> ware som tilføjer det menupunkt? Det burde vel så være til at slå fra.

Jeg kan ikke i Win2k, så jeg hælder også til at det er et grafikkortpunkt.
--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Eg

Dato : 29-07-03 21:42

On Tue, 29 Jul 2003 22:33:17 +0200, Lars Stokholm wrote:

> Det kan jeg da ikke i Windows XP og jeg mener da bestem heller ikke at
> jeg kunne i Windows 2000. Tror du ikke at det er noget grafikkortsoft-
> ware som tilføjer det menupunkt? Det burde vel så være til at slå fra.

Jeg er selv af samme opfattelse, men kan sgi ikke rigtigt finde stedet at
gøre det, derfor efterlyser jeg den originale ordlyd. Jeg har googlet både
hos IBM (Computeren) og Intel (Grafikkort) sammenholdt med ord som
'resolution', 'right click' 'menu item' etc, men kan ikke finde noget
brugbart.
Jeg har i øvrigt set det på andre W2K maskiner også, men ikke flertallet.

/Eg

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-03 22:07

In dk.edb.system.ms-windows, Eg wrote:

>Jeg er selv af samme opfattelse, men kan sgi ikke rigtigt finde stedet at
>gøre det, derfor efterlyser jeg den originale ordlyd.

Puha, det er svært at sige. :) Det kan jo næsten være alt mellem
himmel og jord. Hvad sker der når man klikker på "Skærmtilstande"?
Kommer der en dialogboks frem? Hvordan ser den ud?

Er der ikke et ekstra grafikkortfaneblad under "avancerede
indstillinger" for skærmen? Det må da være muligt at slå det menupunkt
fra et eller andet sted.

Fra : Eg

Dato : 29-07-03 23:20

On Tue, 29 Jul 2003 23:06:37 +0200, Lars Stokholm wrote:

> Puha, det er svært at sige. :) Det kan jo næsten være alt mellem
> himmel og jord. Hvad sker der når man klikker på "Skærmtilstande"?
> Kommer der en dialogboks frem? Hvordan ser den ud?

Svinet ser således ud:
http://beboer.oek.dk/eg/Skaermtilstande.png

> Er der ikke et ekstra grafikkortfaneblad under "avancerede
> indstillinger" for skærmen? Det må da være muligt at slå det menupunkt
> fra et eller andet sted.

Det er der jo, men ingen muligheder for at fjerne menuen.

/Eg

Fra : Leo E

Dato : 30-07-03 04:43

Eg <eg@DieallspammerSoek.dk> wrote in message news:<pan.2003.07.29.22.20.28.887252@DieallspammerSoek.dk>...

> Svinet ser således ud:
> http://beboer.oek.dk/eg/Skaermtilstande.png

> Det er der jo, men ingen muligheder for at fjerne menuen.
>
> /Eg

Hej
Dette er et langskud.
Nedenstående gælder startmenuen, men hvis du kalder den nye nøgle
-NoChangeDesktop. Det er langt ude, indrømmet.
Åbn regedit.exe og find nøglen :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
\Policies\Explorer
Opret en ny værdi (REG_DWORD), giv den navnet NoChangeStartMenu og sæt
den til 1 for at forhindre ændringer i Start-menuen, og sæt den til 0
(nul) for at slå begrænsningen fra igen.

Denne begrænsning indstilles for hver enkelt bruger (gennem brug af
HKEY_CURRENT_USER) men du har også mulighed for at slå indstillingen
til for samtlige brugere ved at benytte HKEY_LOCAL_MACHINE.